Gjest Gjest_Nadja_* Skrevet 3. september 2006 #1 Skrevet 3. september 2006 Etter å ha vært singel ett år er det ting jeg definitivt IKKE savner, og ting jeg savner. Ting jeg tenker på rett som det er Min liste Savner IKKE: * å dele bad med noen * å gjøre rydde og gjøre alt husarbeid for 2 Savner: * noen som tar edderkopper * en arm å ligge på av og til
Angelfairy Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 SAVNER IKKE *å vaske opp for to, spes når gubben ikke klarer å skylle glass og tallerkner *å å krangle SAVNER *å ha selskap om kveldene og når jeg går å legger meg *å ha noen som jeg kan være forpliktet til (innimellom)
Gjest Norwegian Blue Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Savner: -å slippe å være på utkikk -å ha noen å komme hjem til og snakke med og ligge inntil om kvelden Savner ikke: -å unnskylde andres barnslige oppførsel -alt rotet
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #4 Skrevet 3. september 2006 Savner: 1. Tilgangen på fysisk kontakt og sex 2. At det alltid er noen som er er med barna dersom jeg skal noe. Nå må alt organiseres. Savner ikke: 1. Eksen 2. Eksen I grunnen har jeg det veldig fint alene.
Gjest lykkelig eks-frue ii Skrevet 3. september 2006 #5 Skrevet 3. september 2006 Savner ikke: - krangling med eksen - å alltid ta hensyn til en annen voksen Savner: - en å sitte i armkroken til når det er mørkt ute - en å lage romantiske middager til
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #6 Skrevet 3. september 2006 Savner : en å holde rundt , en å ta vare på , en å være glad i Savner ikke: rotet, krangel
*snuppa,mamman til lille snupp* Skrevet 3. september 2006 #7 Skrevet 3. september 2006 Savner: -Å ha en jeg kan prate med alt om -En å sove sammen med Savner ikke: -Kranglinga -Å måtte hjelpe kjæresten økonomisk
Sarke Skrevet 3. september 2006 #8 Skrevet 3. september 2006 Savner: - å ha en som jeg alltid kan prate med - fysisk nærkontakt Savner ikke: - usikkerhet - å miste meg selv
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #9 Skrevet 3. september 2006 Savner: Nærhet til en mann Trygghet Savner ikke: Psykisk ustabilitet Vold
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #10 Skrevet 4. september 2006 Savner ikke: -bruke MYE penger på all slags fancy og storveies mat som han måtte ha, sauser, tilbehør, det beste krydder, ... (endelig kan jeg spise en kjapp og enkel middag!!) -alle venninnene hans og og flørtingen dem imellom, og min påfølgende usikkerhet Savner: -at jeg var "noen sin", at vi var et "vi" -å ha noen å fortelle småting til, ikke bare de store viktige tingene som skjer
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #11 Skrevet 4. september 2006 Savner: -å være en del av "vi" -bli holdt rundt Savner ikke: -alle begrensningene (han skulle bestemme det meste, hva pengene skulle brukes til, hvilke sider jeg fikk gå inn på på internett, hvem jeg skulle være sammen med osv) -alt rotet hans, i huset og økonomisk
TheHairyToothfairy Skrevet 4. september 2006 #12 Skrevet 4. september 2006 Det er egentlig jælla mye jeg savner. Verre å komme på ting jeg ikke savner. Men la oss forsøke å være analytiske. Mest savner jeg alle de der små tingene som små meldinger, nærkontakt og sånn, sånne små bekreftelser på at man savner hverandre i løpet av dagen. Det er utrolig hvor mye en liten SMS med noen få ord faktisk hjelper mot dårlig humør. Og så savner jeg pulsen. Den der greien med å være inntil noen med varme og puls. Hennes puls, den pulsen jeg delte med henne. Det var på en måte "hjemme"-følelsen og enorm trygghet. Hva savner jeg ikke? Jeg kunne jo si kranglingen, men faktum er at vi krangler mer nå egentlig. Og mens man var sammen så gjorde det ikkenoe egentlig, for man blir alltid venner igjen. Og man får luftet frustrasjonene. Hadde heller ingen problemer med å dele noenting, hverken rom, tid eller tanker. Det er en greie med å være sammen, det. Og jeg savner faktisk rotet hennes også. Hm. Vel. Jeg savner egentlig ikke utryggheten over diabetesen hennes. Men det er egentlig ikke noe bedre nå, nå er jeg bare lengre unna slik at jeg ikke kan hjelpe henne. Vi kan vel like godt bare si at jeg savner jenta mi. Alle hennes feil og vanskeligheter, og alt det myke og gode. Jeg er glad i alt sammen, jeg.
Gjest Gjest_fabuleringer_* Skrevet 4. september 2006 #13 Skrevet 4. september 2006 Savner: 1) nærhet, trygghet, respekt, anerkjennelse, gode samtaler med åpenhet, latter og humor - rett og slett å føle meg avslappet i noens nærvær, at stillheten ikke er pinlig men deilig - samtidig som det er en fysisk tiltrekning. 2) å ha noen å dele hverdagen med, en slags mening med livet og en ekstra god grunn til å stå opp om morgenen. Et forhold som får meg til å smile, boble og bruse. Jeg vil tørre å være meg selv, ha selvtillit i forholdet, og oppleve at følelsene er gjensidig; at jeg også gjør en forskjell i noens liv. Savner ikke: 1) å føle at det forventes at jeg omgås vedkommende hele tiden, at jeg må ta meg sammen og tilbringe mer tid sammen med et annet menneske enn jeg egentlig ønsker, selv om jeg elsker vedkommende. Jeg trives godt i mitt eget selskap, og er redd for å såre, skuffe personer jeg involverer meg med fordi jeg er veldig selvstendig og uavhengig. Synes på en måte det er bra på lang sikt, men kan også forstå at liksomkjæresten min (pr. nå) kan stille spørsmålstegn ved hvor seriøs og involvert jeg i sannhet er. Short: konflikter mellom begges preferanser og ønsker. 2) Jeg har en tendens til å fornekte meg selv sammen med andre, ikke sette grenser for meg selv. Det er noe jeg ikke savner, nemlig å kjenne på alle de usagte forventningene og gjøre ting uten å reflektere om jeg vil eller om det er sånn det "bør" være.
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #14 Skrevet 4. september 2006 Savner: Fellesskap Seksuell og romantisk kjærlighet Savner ikke: Å alltid måtte ta hensyn til en annen En annens vanskelige sider
Gjest gjesta Skrevet 4. september 2006 #15 Skrevet 4. september 2006 Savner - Den fysiske kontakten - Den mentale nærheten (noe jeg for så vidt aldri har hatt) Savner ikke - Usikkerheten - Å bli "påtvunget" nye venner
TheHairyToothfairy Skrevet 6. september 2006 #16 Skrevet 6. september 2006 Det slår meg at sålangt er det mange som nevner usikkerhet og sånn. Er det virkelig sånn at mange jenter blir litt "overkjørt"?
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #17 Skrevet 6. september 2006 Det slår meg at sålangt er det mange som nevner usikkerhet og sånn. Er det virkelig sånn at mange jenter blir litt "overkjørt"? ← Jeg nevnte det, men jeg har ikke følt meg overkjørt på noen måte. Jeg er av den typen som jevnlig trenger en dæsj bekreftelse og de fleste kortene på bordet til enhver tid (sliiiiitsomme meg ). Egne empiriske data sier at gutter gjerne synes dette kan bli litt klamt...
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #18 Skrevet 6. september 2006 Savner IKKE: * Usikkerhet. * Hensyn til han. Savner: * En som trøster meg hvis noe går galt. * Vennskapet.
Gjest gjesta Skrevet 6. september 2006 #19 Skrevet 6. september 2006 Savner ikke: * Det å måtte ta mesteparten av husarbeidet for 2 voksne og 4 unger fordi han ikke gjorde noe. * Kritikken og det den gjorde med meg. Savner: * Nærhet og sex * At noen lager middag. Det var ofte han som gjorde det fordi han ville ha det på sin måte og på samme tid hver dag.
Gjest Gjest_usikker_* Skrevet 6. september 2006 #20 Skrevet 6. september 2006 Savner: - Å bare ligge å kose, snakke til langt på natt og føler hverandres ærvær - Alle vibbene fysisk kontakt, nærhet og intime stunder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå