Gå til innhold

forstoppelse

Gjest Gjest_tussi_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_tussi_*
Skrevet

Hvor lenge kan man gå uten å ha avføring før man oppsøker lege?Hvis allmenntilstanden er bra ellers.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å gjøre enkle grep selv for å kmme på do?

Drikke mye, være i aktivitet, spist svisker, spist Frukt & Fiber?

Hvis ikke du har prøvd dette eller avføringstabletter som fåes på apoteket, så synes jeg du skal prøve. Hjelper ikke det, så ville jeg kontaktet legen.

Det kommer an på hvor lenge siden du hadde avføring også, noen er på do en gang i uka og det er normalt for dem, men andre er hver dag og det er normalt for dem.

Skrevet

Gikk en gang i over 3 måneder uten å ha avføring. Endte på sykehuset med mistanke om tarmslyng.

For oss som har treg mage som et mer eller mindre medfødt problem uten noen åpenbar årsak, virker dessverre ikke rådene ovenfor.

Trener, spiser sunt, fiberrikt og regelmessig, og drikker mye vann.

Det eneste som hjelper litt for meg er å fylle på med levende tarmbakterier i kapsler. En kur med de sterkeste man får kjøpt på helsekosten hjelper, men bare et par måneder så er det like ille. Frukt & Fiber kan jeg spise som gotteri, virker ikke.. Vanlig avføringsmidler vbirker heller ikke, har i fortivilelese forsøkt med stor dose men det medføryte bar uutholdelige smerter.

Legen er ikke veldig interessert i problemet for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...