Ellisiv Skrevet 2. september 2006 #1 Skrevet 2. september 2006 Jeg, kjæresten og babyen skal reise en ukes tur til en av disse byene i påsketider, men hvilken av de, og hvorfor?
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #2 Skrevet 3. september 2006 Firenze, uten tvil! Den mest romantiske av byene, og den med mest sjarme. En fantastisk by! Napoli ville jeg bare valgt om dere er interessert i Pompeii. Milano var ikke en by for meg; møkkete og masete.
Gjest Gjest Skrevet 3. september 2006 #3 Skrevet 3. september 2006 Har bare vært i Firenze av disse. En fin by, spesielt for kunstinteresserte. Men ville heller valgt Venezia igjen
gattissima Skrevet 4. september 2006 #4 Skrevet 4. september 2006 Kjenner godt alle tre byene, og derfor er det vanskelig å svare på spørsmålet ditt. De tre byene er ekstremt forskjellige, og det kommer helt an på hvilke interesser du/dere har og hva dere forventer av ferien. Milano er en by med svært få severdigheter. Men i tillegg er shoppingmulighetene blant de ypperste i verden. Byen er så stor at du ikke merker så mye til andre turister. Velorganisert storby, men ikke så vakker. Firenze er ufattelig rik på serverdigheter, men er også stappfull av turister. Spesielt ved påsketider. 1. påskedag er det omtrent umulig å bevege seg i gatene. En sjarmerende og vakker by, men kaotiske trafikkforhold pga trange gater. Og igjen; maaaaaaaange turister. Napoli har endel veldig spennende severdigheter, og mange vakre og interessante utfluktsmuligheter i nærheten (Pompeii, Capri, Sorrento mm). Sommertemperatur tidlig på våren. Men det er en kaotisk by, med mange områder man ikke bør bevege seg i nærheten av pga stor kriminalitet.
Gjest Solsikke Skrevet 4. september 2006 #5 Skrevet 4. september 2006 Jeg har vært i Firenze og Milano. Jeg ville definitiv ha reist til Firenze. Det er en helt fantastisk by med masse sjarm! Milano ble litt for mye mas og kjas for meg, og shoppingen gjorde jeg i Firenze isteden. Jeg var foressten i Firenze i juli, jeg kan vel tenke meg at det må være minst like mange turister der i juli som 1. påskedag, men jeg syns allikevel ikke det ødela noe. Kø for å komme inn i duomoen og Uffizi etc. var det selvfølgelig, men ellers så kan jeg ikke si at mengden med turister ødela noe for kosen ved å være der! Men som gatissima sier så kommer det jo an på hvilken type ferie dere ønsker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå