Kykkelikokos Skrevet 3. september 2006 #22 Skrevet 3. september 2006 Hei Veslo! Kjempesøtt skilt! Jeg har et håndmalt et som jeg fikk laget som en liten juleoverraskelse til samboeren min. Fikk beskjed at damene alltid skal stå først da jeg fikk laget det. Siden du har brukt klistremerker er det kanskje mulig å flytte på navnene? Ikke det at det spiller så stor rolle. Det er jo ingen andre som har lagt merke til det, så det er kanskje bare damen i butikken jeg fikk laget mitt som er sær på det?
Gjest gjesta Skrevet 3. september 2006 #23 Skrevet 3. september 2006 (endret) Stilig skilt! Det med at damene skal stå først er vel gammel skikk og bruk, men i våre dager er det vel ingen grunn for at det skal måtte være slik. Veslo har vært høflig og satt seg selv sist, det kan da ikke bli galt uansett. Endret 3. september 2006 av Mie
Gjest Gjest_Ninni_* Skrevet 3. september 2006 #24 Skrevet 3. september 2006 Det med at damene skal stå først er nok litt gammeldags ja. Da venninnen min giftet seg sto navnet hans først i invitasjonen, på festprogrammet og takkekortet. Når jeg skriver kort og brev og mail fra meg og mannen så skriver jeg alltid hans navn først. Ser overhodet ikke noe galt i det.
Amalie_85 Skrevet 3. september 2006 #25 Skrevet 3. september 2006 Det med at damene skal stå først er nok litt gammeldags ja. Da venninnen min giftet seg sto navnet hans først i invitasjonen, på festprogrammet og takkekortet. Når jeg skriver kort og brev og mail fra meg og mannen så skriver jeg alltid hans navn først. Ser overhodet ikke noe galt i det. ← På skolen lærte vi at når du skriver brev som er fra andre og deg selv setter du alltid ditt eget navn sist. Men i fine sammenhenger og invitasjoner skal kvinnens navn stå først når det er snakk om i par. Men det tror jeg det ikke er noen som bryr seg om i dag.
Gjest Gjest_Ninni_* Skrevet 3. september 2006 #26 Skrevet 3. september 2006 På skolen lærte vi at når du skriver brev som er fra andre og deg selv setter du alltid ditt eget navn sist. Men i fine sammenhenger og invitasjoner skal kvinnens navn stå først når det er snakk om i par. Men det tror jeg det ikke er noen som bryr seg om i dag. ← Det tror ikke jeg heller.
Gjest gjest1 Skrevet 3. september 2006 #28 Skrevet 3. september 2006 Fikk beskjed at damene alltid skal stå først da jeg fikk laget det. Siden du har brukt klistremerker er det kanskje mulig å flytte på navnene? ← Det stemmer at dame-navnet eigentleg skal stå først, men vi skal ha eit nytt navn under mitt i mars, og eg prøvde meg litt fram, og fant ut at det vart finast med mitt navn sist no.
Montezuma Skrevet 4. september 2006 #30 Skrevet 4. september 2006 Åh, veslo, det ble så bra!!! Hvor fikk du tak i den rammen til slutt? jeg også! Jeg også!
Gjest gjest1 Skrevet 4. september 2006 #31 Skrevet 4. september 2006 Åh, veslo, det ble så bra!!! Hvor fikk du tak i den rammen til slutt? jeg også! Jeg også! ← Fekk kjøpt brukt!
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #32 Skrevet 4. september 2006 [ Når jeg skriver kort og brev og mail fra meg og mannen så skriver jeg alltid hans navn først. Ser overhodet ikke noe galt i det. ←
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #33 Skrevet 4. september 2006 Hvordan fikk du fatt i de skruene du har brukt? Kjempefint skilt iallefall.
lillesky Skrevet 4. september 2006 #34 Skrevet 4. september 2006 Hvordan fikk du fatt i de skruene du har brukt? Kjempefint skilt iallefall. ← Tror skruene sitter fast i Ikea-ramma (som forøvrig er utgått ).
Gjest Gjest Skrevet 4. september 2006 #35 Skrevet 4. september 2006 Tror skruene sitter fast i Ikea-ramma (som forøvrig er utgått ). ← Det stemmer. (Og gjett om jeg er glad for at jeg kjøpte en slik ramme for mange årsiden og glemte den i skuffen!)
Chica Skrevet 4. september 2006 #36 Skrevet 4. september 2006 Kjempefint dørskilt! Noen som vet om hvor man kan få tak i noe lignende som den ikea-rammen?
Gjest Fia Ferrari ii Skrevet 4. september 2006 #37 Skrevet 4. september 2006 Jeg har et lignende dørskilt. Bestilte hos en glass-maker,2-lags. Det bakerste er litt frostet grønt,la bokstavene(skrifta i mellom)og øverst et helt blankt glass.Festene hadde de også hos glass-makeren,de bygger litt ut fra veggen. Det var veldig lurt å legge skrifta i mellom,fordi her har det vært unger som har prøvd å "pelle" de av,men det fikk de ikke til! Skiltet ble veldig stil-rent.Kostet ca.500,-kr til sammen.Størrelse kan man velge selv.Jeg fikk laga bokstavene hos et reklame-byrå,men det går sikkert an å bruke sånne klistre-bokstaver man får kjøpt hos bokhandelen.
Gjest Kitten Skrevet 4. september 2006 #38 Skrevet 4. september 2006 Det stemmer at dame-navnet eigentleg skal stå først, men vi skal ha eit nytt navn under mitt i mars, og eg prøvde meg litt fram, og fant ut at det vart finast med mitt navn sist no. ← Aha, synes bokstavene var festet litt for høyt.. men da skjønner jeg hvorfor.- Kjempefint!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå