Gå til innhold

mat uten karbohydrater


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg forsøkte å leve helt uten karbohydrater, men jeg klarer ikke det slik mange av dere klarer. Det jeg derimot klarer er å begrense inntaket. Får jeg en liten dose karbohydrater om dagen fungerer jeg best! For mye gjør meg slapp og umotivert, for lite gjør meg slapp og umotivert. Det jeg merket det mest på da jeg kutta ut karbohydratene var at jeg ikke klarte å konsenterere meg like mye om skolearbeid, hjernen ville ikke fungere optimalt. Men ved å få i meg litt karbs gjennom masse grønnsaker og litt brød, og innimellom litt ris, pasta o.l så går alt så det suser.

For min del funker ikke total kutt, derimot å begrense inntaket. Slik som med det meste annet ;) Alt med måte er en fin setning :)

Det er jo kjempe bra! Håpet er å klare å begrense.. men til tider på "karbokjøret" så kan jeg dytte i meg så mye rart i så vanvittige mengder at det nesten blir en befrielse å få "fri" ved å gå på kur. Har nok et utrolig dårlig forhold til mat som sitter godt plantet i "ryggmargen". Men er klar over det, så nå starter kampen mot kiloene, så håper jeg det en dag går opp ett lys og at det faller litt selvbeherskelse i fanget mitt..;)

Startet med ketolyse på tirsdagen og er allerede -1.5 kilo. Litt etter litt nå så ordner det seg med en sommer uten ti kilo ekstra:D (håpe håpe;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter også med vekten selv om jeg trener (styrke, cardio og svømming)5-6 ganger pr uke + går mellom 15-20 tusen skritt pr dag.

Er nok sjokolade og potetgull som ødelegger for meg.

Det jeg egentlig lurer på uten å kuppe tråden - er om det ikke er veldig tungt å trene om man går på disse lavkarbo kurene? Om man går ned så mye pr uke - forsvinner muskelmasse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med vekten selv om jeg trener (styrke, cardio og svømming)5-6 ganger pr uke + går mellom 15-20 tusen skritt pr dag.

Er nok sjokolade og potetgull som ødelegger for meg.

Det jeg egentlig lurer på uten å kuppe tråden - er om det ikke er veldig tungt å trene om man går på disse lavkarbo kurene? Om man går ned så mye pr uke - forsvinner muskelmasse?

Du skal trene veldig hardt for å nulle ut sjokolade og potetgull! :P

Det er tungt å trene hardt, ja. Det er jo anbefalt å trene med medium styrke, men samtidig så varierer det litt fra person til person hvor hardt man klarer uten å føle ubehag. Det forsvinner ikke muskelmasse så lenge man får i seg nok protein og holder musklene ved like. Hvordan det går for dem som starter på 180 kg og ikke klarer å gå til postkassa, det vet jeg ikke, men det går jo fint å gå ned i vekt uten å løfte en finger så det må vel tære på muskler på sikt?

Jeg ble anbefalt å konsentrere meg om styrke, mest for å ikke ødelegge knærne før jeg kom under 100 kg. Overvektige folk har jo bra med muskler i bena for å klare å bære all vekta, men det må holdes ved like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 år senere...
8 minutter siden, relatio skrev:

Jeg anbefaler NOKA-dietten hvis det er veldig viktig for deg å gå ned så mange kilo på kort tid. Det er en pulverdiett, som inneholder alt du trenger av næring og kcal iløpet av et døgn. Du vil nok merke sult og være sliten de første dagene, men dette venner kroppen seg fort til.NOKA er såpass velbalansert at du har mer enn nok krefter gjennom dagen, til å trene og jobbe og alt det du vanligvis gjør!

Tråden er 15 år gammel!

Anonymkode: 95dd7...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...