Gå til innhold

Hvor gamle er dere andre?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Det skal ikke være nødvendig for noen å forsvare sin alder overfor andre og hvorfor de gifter seg tidlig. Det er på tryne. La folk synes hva de vil - det er stabiliteten som er det viktigste og som jeg skrev tidligere - det er et liv etter Bryllupet. 12

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så enig med deg 20 April at det er teit å måtte forsvare alderen sin her inne!!!!!!! folk gifter seg når de føler det er rett. selv har jeg vært sammen med min kjære i 6 1/2 år når vi gifter oss og av desse årene har vi bodd sammen i 5.

Den store forelskelsen er jo gått over men vi har gått videre til et mer "dypere nivå" hvis man kan si det så teit...

vi vet hva vi står for, hva vi føler for hverandre, og har hatt våre problemer. Nettopp dette har gjort forholdet vårt sterkt og vi følte nå at det var riktig for oss å gå til det steget å formalisere forholdet.Jeg var 20 år når jeg traff han og jeg er glad vi har ventet så lenge med ekteskap, men nå bare gleder gleder gleder jeg meg!!! icon_wink.gif

viwi

-gifter meg med drømmemannen 22 juni!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: viwi den 2002-03-27 13:29 ]

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg blir rett og slett KVALM av folk som dere som dømmer oss til skilsmisse pga vår unge alder!!! Sier at vi ikke er erfarne nok må,må leve livet og må finne oss selv bla bla bla bla.. For det 1: har du ikke funnet deg selv til nå så er det noe galt, du er den du er!! for det 2: Jeg har erfart mer i livet enn mange som er 10 år eldre enn meg, for det 3: jeg ønsker å oppleve livet og nye ting sammen med min elskede. Selv om vi er unge så vet vi om vi elsker den vi er sammen med, vi vet når vi har truffet den rette..slike ting vet en ganske fort i forholdet. Jeg ser på det som en fordel å gifte oss unge, vi får oppleve mer sammen, være mer sammen, og vokse sammen!!!! Så slutt åæ døm oss etter statistikkene, at vi gifter oss betyr ikke at vi har hastverk, men at vi elsker hverandre og ønsker å dele livet sammen og da er det ikke noen grunn til å vente. Så slutt med det teite tullet deres!!! blir kvalm av dere.. Til å være såkalte "voksne" så syes jeg ikke dere er så veldig smarte og erfarne at det gjør noe!!

Skrevet

jeg velger å gifte meg tidlig (23) fordi jeg valgte for 1 år siden å få barn med min samboer (vi har bodd sammen i 3 år). jeg syns det er et mye større skritt å få barn sammen enn å gifte seg, seom egentlig bare er en symbolsk handling. Ved å gifte oss får min samboer mange rettigheter som far som han ikke har når vi bare bor sammen.

jeg er enig med tidligere innlegg om at livet slutter ikke selv om man gifter seg, det forandrer seg faktiskt svært lite. Jeg velger selv å fortsette å studere selvom jeg gifter meg og han fortsetter å jobbe. Han fortsetter å treffe sine venner og jeg mine.

jeg tror faktisk at alder bare er et tall som forandrer seg en gang i året!

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 28, fyller 29 før bryllupet. Min kjære er 32....

-24. august 2002 icon_smile.gif

Skrevet

jeg fyller 23 år til sommeren, og forloveden fyller 23 år til høsten. Vi gifter oss neste sommer og gleder oss stort til det....

Gjest gjest 0
Skrevet

Slapp nå av da anonym!! Jeg har ikke dømt dere etter statistikkene men kun snakket av egen erfaring! Selv er jeg bare 21 og vet hvordan det er å tro man har funnet den rette. Det virker ikke som du er intressert i å høre på råd fra andre i det hele tatt. Det er en grunn til at de som er eldre ofte har rett. De har jo tross alt mye mer erfaring enn oss! Jeg skjønner godt den kjærligheten dere har og ønsket om å dele resten av livet sammen, men jeg skjønner ikke hvorfor dere skal ha så dårlig tid med å gifte dere... 12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er 23 - 24 når vi gifter oss og forloveden er 28 - 29 når vi gifter oss!!

Gjest Anonymous
Skrevet

men nå VET jeg at han er den rette.. det vet du like godt om du er 40 som 20. vi har ikke dårlig tid, men vil gjøre det nå, for det føles som det eneste rette!!! Selv om du har erfart noe, så behøver ikke set å bety at det skjer med alle andre som er unge!

Gjest gjest 0
Skrevet

Hissig ja...

Selvfølgelig blir ikke alt likt for andre som det ble for meg, men for å dra dere inn under skilsmissestatistikken vil jeg vel tro at størsteparten av de ekteskapene som ryker må være de som gifter seg tidlig.

Ellers så håper jeg jo inderlig at dere holder sammen! ingenting er bedre enn det!!

Smil litt da!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg tror faktisk ikke den skilsmissestatistikken viser at de som gifter seg unge er de som skiller seg mest. Det er veldig mange som har vært gift eller vært sammen i mange år som helt uventet og plutselig skiller seg. Faktisk vet jeg ikke om noen unge som har skilt seg, bare godt voksne!

Gjest gjest 0
Skrevet

Jadaså, jeg har hørt om begge deler... Iallefall mange av de somhar vært sammen en kort stund som skilte seg innen et par år.. men selvfølgelig er dette forskjellig!12

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg tror bare ikke det har noen sammenheng. Nå hører man jo om folk som har vært gift i 30 år som plutselig finner ut at de vil noe helt annet og skiller seg. tror ikke en skilsmisse har noe med alder å gjøre, men det om man tenker igjennom hvor alvorlig dette er eller ei på forhånd. Slik modenhet kommer selvsagt med alderen, men unge er nødvendigvis ikke mindre modne.

Skrevet

Må bare komme med litt dårlig erfaring om det å gifte seg i ung alder :

Giftet meg første gang når jeg var 21 år. Selvfølgelig var han "den rette" og vi skulle jo ikke forandre oss selv om vi ble gift. Nå er det engang slik at samfunnet rundt deg forandrer seg med en gang man blir gift. Det stilles andre forventninger til deg, ting som før var helt OK er plutselig ikke "tillatt" når man er gift. Hvor mange ganger har man vel ikke hørt den frasen "Men hun/han er jo gift"!!! Problemet ble i allefall for meg at når jeg fortsatte min gamle livsstil var den ikke lenger akseptabel for de rundt meg. Min mann sto på "samfunnets" side og mente også at jeg måtte forandre meg. Det hele endte i allefall med at etter bare 1 år flyttet vi fra hverandre og jeg fikk endelig min frihet tilbake. Nå kunne jeg fortsette å ha venner rundt meg av begge kjønn, gå ut når jeg ville, kle meg som jeg ville, være sammen med de jeg ville osv. Kortsagt ble dette ekteskapet en tvangstrøye for meg som jeg heldigvis kom meg snart ut av. Har ikke et ondt ord å si om min eksmann, vi skiltes som venner, men ekteskap i ung alder var tydeligvis ikke noe for meg. Tror ennå den dag i dag at det først og fremst var bryllupet som var det store der og da når vi bestemte oss for å gifte oss.

Nå er jeg 34 år og lykkelig nygift. Denne gangen føles alt bare herlig!!!! Fredag feiret vi 3 måneders bryllupsdag med hummer, champagne og levende lys under fullmånen på en strandrestaurant i Karibien. Snakk om romantikk!!!1212[ Dette Innlegg er endret av: Flo* den 2002-04-05 18:12 ]

Skrevet

Jeg blir 30 og han vil være 27.

(Blandt de 50 på jobben min så er det minst 3 som var skilt og under 30. Og det etter kun et par års ekteskap. Men for noen så varer det livet ut. Får håpe det gjelder alle oss!!!)

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi er 20 og 22 når vi gifter oss. Jeg skjønner at folk ser kritisk på det, for vi er unge. Men vi har tro på oss og gleder oss til å fortsette livetsreisen sammen. Jeg tar ikke lett på dette med bryllup, vil av hele mitt hjerte at det skal vare livet ut, men man har ingen garanti. For vår del mener vi at vi har en like stor sjangse nå, som de som er i 30 årene.

Snakket med mamma her om dagen, hun og pappa har vært gift i 21 år. jeg spurte om hun trodde at de vil være sammen livet ut, hun sa: jeg håper det, men ekteskap kommer jo ikke med garanti.

Foreldrene våre har støttet oss, men vi har også måtte tåle mange spørsmål og kritikk.

Derfor ble jeg ikke så støtt av "anti ung alder bryllup" innleggene. Min kjære og jeg gifter oss jo før mange av vennene våre har hatt fast kjærste.

Vi ønsker alle der ute lykke til med sine ekteskap, uansett alder

ungbrud

Skrevet

Jeg var 22 da vi giftet oss i fjor sommer. Min mann var 23

Skrevet

selv om jeg er ung, 19, fyller 20. (er 21 når vi gifter oss) så er jeg allerede ferdig med det der "fly rundt" opplegget. jeg synes ikke det er gøy å gå ut, farte o.l

jeg trives svært godt hjemme med min elskede. Og gleder meg fryktelig til vi gifter oss og flytter sammen. Så det problemet en annen her hadde med at alle forventet at hun forandret seg, det får ikke jeg..!!

Skrevet

Jeg er 26 år,og gifter meg i august.Men selv om jeg gifter meg kommer jeg til og gå på byen med venninner og kamerater!Jeg gjør jo det nå ,så hvorfor ikke etter på?Vi vært samboere i 6år,kjærester i 7.

Elisabetha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...