Gå til innhold

Installerte trådløst internett

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp installert en router for å få trådløst internett på laptopen og det gikk fint. Problemet er bare at nå får jeg ikke internetten på den stasjonære PC-en til å virke. Maskinen greier ikke å koble til kommunikasjonsutstyret og jeg får opp en feilmelding om at jeg enten har valgt feil bylinjenummer eller en ugyldig driver for tilkobling. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du koble opp trådløst der også?

Skrevet

Hvordan kobler du den stasjonære til nettverket? Bruker du en trådløs tilkobling på denne også, eller har du en innebygget switch i den trådløse routeren og bruker kabel?

Har du satt opp den gamle tilkoblingen med en statisk IP-adresse? NAT-routere deler ut lokale IP-adresser i ditt private nettverk (alle maskinene som kobler til router'n). Det er mulig du må sette opp tilkoblingen på nytt og bruke DHCP (dynamisk tildeling av IP-adresser).

Skrevet

Jeg går forresten ut i fra at du har ADSL?

Skrevet
Skal du koble opp trådløst der også?

Nei, det er vel ikke nødvendig? :forvirret: Har ADSL ja..

Skrevet
Hvordan kobler du den stasjonære til nettverket? Bruker du en trådløs tilkobling på denne også, eller har du en innebygget switch i den trådløse routeren og bruker kabel?

Har du satt opp den gamle tilkoblingen med en statisk IP-adresse? NAT-routere deler ut lokale IP-adresser i ditt private nettverk (alle maskinene som kobler til router'n). Det er mulig du må sette opp tilkoblingen på nytt og bruke DHCP (dynamisk tildeling av IP-adresser).

Dette ble mange fremmedord på en gang :klø: jeg bruker ikke trådløs på den stasjonære, trodde den skulle funke når man har fulgt instruksene som fulgte med routeren og koblet til slik det sår der. Når det gjelder det siste avsnittet ditt så forstod jeg svært lite av det må jeg innrømme. :forvirret:

Skrevet

Høyreklikk på mine nettverksteder og velg egenskaper. Høyreklikk på lokal tilkobling og velg egenskaper. Merk Internett protokoll (TCP/IP) og velg egenskaper. Se at alt står til automatisk tildelt der.

Skrevet
Høyreklikk på mine nettverksteder og velg egenskaper. Høyreklikk på lokal tilkobling og velg egenskaper. Merk Internett protokoll (TCP/IP) og velg egenskaper. Se at alt står til automatisk tildelt der.

Det gjør det. Hva nå?

Skrevet

Det høres ut som om kanskje PC'en er satt opp til å bruke modemoppkopling. Du kan jo prøve å gå igjennom network-wizarden igjen.

Høyreklikk på mine nettverksteder og se i menyen til høyre. Der vil du finne en veiviser. Husker ikke hva den heter på norsk. På engelsk heter det "set up a home or small office network". Dette forutsetter at du har Windows XP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...