Lourdes Skrevet 2. september 2006 #1 Del Skrevet 2. september 2006 Nå skal jeg begynne å leve!!! Utdannelsen er jeg helt ferdig med. Leilighet har jeg kjøpt og jobb har jeg også fått! Wow! Utrolig hvordan ting ordner seg. Sambo har også planer om å gjøre noe med livet sitt. Han vil slutte som selvstendig næringsdrivende med god,men veldig ustabil inntekt og heller begynne i et omsorgsyrke. Han er en mann med mye planer, så jeg tør ikke helt tro på at dette skjer, men jeg håper det inderlig og vil støtte han alt jeg kan. Jeg er helt sikker på at han vil få det mye bedre i et sånt yrke. Om han klarer det blir jeg utrolig stolt av han. Tiden vil vise hva som skjer... Det beste med min nye livstilværelse, er at jeg kan være KG avhengig med god samvittighet. Nå er fritiden min nemlig fritid og ikke tid jeg egentlig burde bruke på å lese. Deeeeilig!!! Jeg kan nå ha et liv igjen!! Jeg har vært periodevis mye på KG siden 2002, så jeg er ikke akkurat ny, men har føler jeg har vokst utrolig mye siden den gang. (Har byttet nick pga det skjedde noe galt med det forrige slik at jeg ikke fikk brukt det lenger. Det er imidlertid et område jeg ikke har endret meg på og det er ønsket om å få barn. Jeg skjønner nå at det har sikkert vært lurt å vente og at det er lurt å vente enda litt til, men ønsket er der like sterkt. Jeg ble uplanlagt gravid for ca 9 måneder siden, men tok da til slutt abort fordi det føltes ut som helt krise og sambo protesterte kraftig. Hans oppførsel da er ikke unnskyldt, men jeg forstår at han tenkte mye på det økonomiske. Jeg var svk og lot meg overtale. Dette er noe jeg sliter med den dag i dag. Jeg tenker på det hver dag... Sambo angrer nok veldig på måten han taklet det hele på og prøver å trøste meg med å si at det ikke er for sent fordi vi kan jo lage nye barn. Tror ikke menn helt forstår hvordan det føles... Får håpe at han skal jobbe med menn i sitt nye yrke Jaja.. Det var en lang innledning... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 2. september 2006 #2 Del Skrevet 2. september 2006 Heisann nabo, og gratulerer med dagbok! Huff,så trist å lese om hendelsen dere hadde får noen måneder siden. Skjønner at det har satt sine spor. Jeg håper det går bedre. Men har veldig,veldig forstålelse for at det er vanskelig for deg! Så bra at ting har gått i ordenmed utdannelse, leilighet og jobb! Ha en fortsatt fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 2. september 2006 #3 Del Skrevet 2. september 2006 Gratulerer med dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 3. september 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 3. september 2006 Takk for besøk!! Skal sjekke innom dagbøkene deres også! I morgen skal jeg på seminar i forbindelse med jobben. Sambo er ikke så veldig fornøyd med det. Han er en smule sjalu av seg . Vet da hvertfall at han er glad i meg. Bare jeg er på telefon hele kvelden, så overlever han. Er ikke sånn veldig begeistret for å dra selv, men jeg må faktisk. Jobb er jobb. Vanligvis er det helt ok å reise bort med jobb, men akkurat nå er jeg så sliten og har vært relativt lite hjemme. Jaja det er bare to dager denne gangen. Det er litt stress sånn sett i den nye jobben. Første halvåret er det jo bare lagt opp til masse kurs, skole og seminarer. Blir lange dager. Lurer på om vi får ekstra betalt for det jeg... Det må jeg sjekke opp.. Til helgen skal min kjære og jeg på spa-weekend (og i bursdag da..). Gleder meg veldig! Blir fint å få litt tid til hverandre. Ikke blitt så mye av det i det siste. Nå får jeg nesten gå og legge meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 5. september 2006 #5 Del Skrevet 5. september 2006 Spa-weekennd høres fristende ut. Hotell i Norge eller? Dere får kose dere sikkerlig, og nye helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 5. september 2006 Forfatter #6 Del Skrevet 5. september 2006 Hankø Fjordhotell Nå har jeg vært på seminar. Det var fint å bli kjent med mine nye medkolleger, men det var også en smule langtekkelig... God mat var jo et pluss. Kjempe stor lunsj buffet med alt man kunne ønske seg. Middagen var det heller ikke noe å utsette på. Passet fint for meg som er så glad i mat. Ble en tidlig kveld i går. Pga det lange programmet var jeg helt ferdig etter middagen. Var vel faktisk i seng kl ti på kvelden. Seminar ansvarlig hadde aldri før opplevd å være en av de som avslutter kvelden sist, men det var hun altså denne kvelden. Kanskje ikke så vanskelig å bli sist når alle la seg før kl tolv. Kjip gjeng I morgen venter nok en full dag med kurs. Jippi Det verste er at av planen så ser det ut som om alle de samme temaene som ble tatt opp i går og i dag, går igjen i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 8. september 2006 #7 Del Skrevet 8. september 2006 Kos deg i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 10. september 2006 Forfatter #8 Del Skrevet 10. september 2006 Tilbake fra helgeturen. Deilig å komme seg bort. Utrolig fint på Hankø. Men må nesten nevne at hotellrommene trenger en skikkelig oppgradering. De var langt fra freshe. Det var litt kjipt. Med tanke på hvor mye denne helgen kostet så hadde vi forventet en mye bedre standard. Spa-avdelingen var fin. "Leirebadet" var ok, men jeg fant egentlig ut av at jeg ikke liker at fremmende tar på meg . Ansiktsbehandlingen var derimot veldig behagelig. Merket faktisk veldig forskjell etterpå. Huden ser mye sunnere ut. Leiligheten så helt bomba ut da vi kom hjem, så nå er jeg egentlig i gang med en grundig opprydding og vasking. Har bare en pause nå mens jeg lager mat. Lager grønnsaksuppe fra "scratch". Det er så utrolig friskt og godt. Nam nam.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 12. september 2006 Forfatter #9 Del Skrevet 12. september 2006 Egentlig ikke skjedd noe særlig nytt siden sist.. Jeg har det egentlig veldig bra om dagen. Livet er mye bedre nå enn jeg hadde det som student. Det er slitsomt å hele tiden ha lese-press og dårlig økonomi. Nå har jeg lange dager på jobb (står opp kvart på seks om morgenen og er hjemme igjen ca kvart på seks på kvelden), men likevel føler jeg at det er lettere å leve med enn slik jeg hadde det som student. Det er også ufattelig deilig å bo i eiet leilighet. Vi har det så fint her. Alt er nytt og fresht. Merker også at disse nye omstendighetene gjør at vi har det bedre i forholdet også. Føler meg veldig forelsket og at det er gjengjeldt. Mens vi tidligere alltid har sovet på hver vår side av sengen, ligger vi gjerne nesten i "dobbeltknute" nå. Vi har færre hverdagskrangler også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 23. september 2006 Forfatter #10 Del Skrevet 23. september 2006 Denne helgen har jeg ingen planer. Det er veldig deilig å vite at jeg bare kan slappe av og ikke stresse. Men typisk nok, så er jeg ganske blakk akkurat nå. Ellers kunne jeg tenkt meg en tur på kjøpesentere for å shoppe litt. Har jo aldri noe å ha på meg . Når jeg har penger, har jeg ikke tid til å shoppe klær og pengene blir heller brukt på annet. Når jeg har tid, har jeg ikke penger. Dette blir bedre nå fremover. Jeg skal nemlig bytte jobb!!! Mens jeg de siste tre måneder har brukt flere timer hver dag og flere tusen kroner i måneden på å pendle, har jeg nå fått en jobb fem minutter fra leiligheten. Var ikke akkurat noen god følelse å søke jobb så raskt etter at jeg hadde fått den andre, men jeg kunne ikke la sjansen gå fra meg. Trodde jo ikke jeg ville få den, men det gjorde jeg . Begynner antageligvis neste uke. Jeg får samme lønn som før. Prøvde jo å forhandle litt siden jeg ikke er så veldig fornøyd med den jeg har, men det var visst vanskelig å gjøre noe med siden det var samme stilling i samme konsern. En avdeling kunne jo ikke overprøve en annen i forhold til lønn. Jeg ble derimot informert om at dette var noe som heller kunne diskuteres ved neste lønnssamtale. Det var visst mye større muligheten for å stige i lønn i den nye jobben enn i den gamle. Også får jeg fri telefon nå da. Åh jeg gleder meg sånn. Nå kan jeg stå opp klokken syv når jeg skal være på jobb åtte, istedet for halv seks som jeg står opp nå. Rekker jo da å spise frokost også. Det er jo luksus. Er jeg ferdig på jobb klokken fire, så er jeg hjemme fem over fire og ikke kvart på seks som nå. Jeg får både tid til mer søvn og mer fritid. Jeg har et prosjekt om å bli flinkere til å holde kontakt med venner og jeg føler at jeg har blitt flinkere allerede. Møtte to venninner etter jobb denne uken i tillegg til at jeg besøkte søstern min. Holder også på å planlegge en helg i Tromsø for å besøke en venninne der, men det får jeg nesten prøve å legge opp rett etter lønningen har kommet. Tenkte at jeg skal prøve å avtale å finne på noe med to andre venninner neste uke igjen... I tillegg burde jeg kanskje invitere hele gjengen hjem til meg en kveld. Kanskje invitere den andre gjengen fra studietiden også... Hmm... nå har jeg fått noe å tenke på.. Det er hvertfall viktig å holde kontakten. Nå må jeg nesten rydde leiligheten. Ser ganske bomba ut her. Er det noe jeg hater, så er det rot! Klarer ikke å slappe av med rot i leiligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 23. september 2006 #11 Del Skrevet 23. september 2006 Artig med ny jobb, og så flott at den er nærmere deg da! Virker kjent det problemet med å ha lite penger- og det selvfølgelig akkurat når en trenger det, og har tid tid å ta en kjøperunde. Flink du er som prøver å holde kontakten med (også gamle) venner, og finne på ting! Det høres ordentlig koselig ut de planene du har.... Håper du koser deg i helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 27. september 2006 Forfatter #12 Del Skrevet 27. september 2006 Status i "prosjekt: et sosialt liv" : Møtte tre venninner på cafe på tirsdag. Var veldig koselig å se de igjen. Hun ene hadde jeg ikke snakket med siden i våres . Den ost-og-vin kvelden noen av oss hadde snakket litt løst om tidligere på videre planlagt. På fredag blir vi rundt 5-6 venninner som skal møtes i den nye leiligheten til hun ene. Blir koselig. I morgen skal jeg møte to studievenninner på cafe i Oslo. Nå har hun siste fått seg jobb også. Hun har jo vært litt småstresset siden vi andre hadde fått ordnet oss jobb allerede relativt tidlig i sommer. Er veldig glad på hennes vegne. Jeg har booket billett opp til Tromsø nå. Ble ikke før i november for vi fikk det ikke helt til å passe for begge to før da, men jeg gleder meg veldig uansett. Har jo aldri vært så langt nord før heller. Ellers i livet: Har ikke byttet jobb ennå . Venter forsatt på tilbudsbrevet... Det hadde vært så mange godt kvalifiserte søkere, så ansettelsesrådet hadde bedt min fremtidige sjef om å begrunne bedre hvorfor han valgte unge, uerfarne meg over alle disse andre. Han mente det var en slagt dum makt demonstrasjon. Dermed blir det litt forsinkelser. MEN jeg er garantert jobben. Det har jeg fått bekreftet. Han har visst en slags "veto-rett" han kan bruke om de forsetter å være vanskelige. MEN alt dette gjør jo egentlig bare at jeg føler meg mer stolt over å ha fått denne jobben Jeg kan tydeligvis være ganske overbevisende! Bikkja har blitt veldig flink til å være hjemme alene. Vi har jo ikke trent så mye på det før nå i det siste og han er jo voksen nå. Det fungerer overaskende fint. Han ligger mye å sover eller står i vinduskarmen og kikker ut på folk i gata. Dessuten er jeg stolt over å si at han ikke har tisset inne mer enn en gang etter vi flyttet inn i leiligheten. Den ene gangen var i forbindelse med treningen på å sove i bur om natten. Tror kanskje at vi ikke luftet han godt nok om kvelden eller tidlig nok om morgenen (husker ikke helt). Uansett så må jeg si at han er veldig flink nå. Hadde en del uhell før. Sikkert blitt bedre nå fordi alt er litt mer stabilt rundt han nå som min kjære og jeg bor sammen på et fast sted og ikke litt her og litt der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 27. september 2006 Forfatter #13 Del Skrevet 27. september 2006 Glemt jo å nevne at jeg faktisk var på byen i helgen. Det skjer jo nesten aldri lenger, men jeg følte meg opplagt og hadde lyst til å bli med sambo og hans kompiser for å sjekke ut det nye utestedet i byen. Hadde det ganske hyggelig.. Trengte å få "luftet" meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 3. oktober 2006 Forfatter #14 Del Skrevet 3. oktober 2006 Nå har jeg begynt i den nye jobben!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 6. oktober 2006 Forfatter #15 Del Skrevet 6. oktober 2006 Ferdig med første arbeidsuke i ny jobb! Jeg har fått et eget kontor og er veldig fornøyd med det IT systemet har ikke fungert som det skal hele uken, så jeg har brukt mesteparten av denne uken på å snakke med IT avdelingen. Ellers har det vært stille og rolig på kontoret. De fleste har tatt litt ferie denne uken. De nye kollegaene er hyggelige. Faktisk relativt unge også. Alle er under 34 år! Det var ganske overraskende. På intervju fikk jeg inntrykk av at de var en gjeng med gamle gubber . Fikk den nye arbeidstelefonen min i går. Var en ganske kjip telefon, så jeg tror jeg kommer til å bruke privattelefonen min mest.. Tror jeg må gjøre det litt i skjul. Har jo fått en helt splitter ny telefon av jobben, så da virker det jo så utakknemmelig å ikke bruke den... Ellers har jeg hatt helt sykt vondt i puppene i over en uke nå. Tror jeg har ganske ustabile hormoner. (Må skrive opp på lista over ting jeg skal ta opp med legen..) Sambo og sønnen er bortreist i helgen, så jeg har leiligheten heeelt for meg selv. Skal sove lenge og kose meg masse. Tenkte jeg skulle ut og shoppe litt også. Lyst til å kjøpe nytt teppe til å ha i stua og nye pynteputer til sofaen. Vurderer grønt... Eller rødt.... Har hvertfall lyst til å stæsje opp leiligheten litt. Har litt penger på konto og får snart lønn, så da kan jeg ta meg råd til det. Skal jo snart ha venninne fest her, så da er det jo greit at det ser litt ekstra fresht ut.. Tror jeg mangler et eller annet kvinnegen for jeg er så utrolig dårlig til å shoppe og matche ting i forhold til venninner.. MÅ ta meg sammen. Huff jeg blir fort litt små-deppa av å være alene også... Det er ikke BARE deilig.. Får jo ekstra tid til å tenke over ting og da faller jo tankene alltid tilbake til det samme.. Kanskje jeg skal ta meg en tur til mamma i helgen?? Det er jo en evighet siden sist jeg så henne! Tror faktisk ikke jeg har sett henne siden bursdagen til nevøen min i juni... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 7. oktober 2006 Forfatter #16 Del Skrevet 7. oktober 2006 I dag sov jeg lenge og da fikk jeg som vanlig mareritt. Får nesten alltid det når jeg sover ekstra lenge. Jeg drømte at jeg tilfeldigvis fant ut at sambo hadde barn med en annen dame som jeg ikke visste om. Han hadde tydeligvis vært utro for dette hadde skjedd mens vi var sammen. Han hadde en datter på snart to som jeg ikke hadde hørt noe om før. Det som var så ekstra jævlig var at han presset meg til abort, men hun bitchen han hadde vært utro med hadde fått hans barn. Vet at det er feil av meg å klandre han for at jeg tok abort, men jeg klandrer oss begge. Han klandres fordi han presset meg, jeg klandrer meg selv fordi jeg var svak og lot meg påvirke. Hadde jeg bare gjort ting litt annerledes hadde vi hatt et lite knøtt her nå. Jeg skammet meg så fælt at jeg torde ikke si noe til mamma før etter alt var for sent. Hadde jeg gjort det litt før hadde hun snakket vett i oss begge. Faen. Når skal jeg komme over det som har skjedd?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lourdes Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #17 Del Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har tatt "den store praten" med sambo; spørsmålet han har unngått etter beste evne i lengre tid nå; NÅR kan VI få barn?? Svaret var heller nedslående.. Han sa ikke "aldri", men det trengte han heller ikke. Han sa at han var fornøyd med livet slik han hadde det i dag og at han ikke kunne se for seg å få flere barn. Kanskje kunne han det når jeg er 30 år. Veldig aktuelt . Dette har jeg nok egentlig hatt veldig sterk mistanke om lenge, men det er ikke mindre vondt av den grunn. Nå er det bekreftet og jeg må ta stilling til det. Jeg elsker han over alt og jeg kan ikke tenke meg å leve sammen med noen annen enn han, men jeg VIL ha barn. Det er veldig viktig for meg. Så hva gjør vi nå? Jeg kan jo ikke tvinge han til et liv han ikke vil ha og han kan ikke tvinge meg til noe jeg ikke vil... Hva gjør vi nå??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå