Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Jeg lurer litt på om alt gjestekøddet det klages på har noe med mote.no og unix-tråden å gjøre? Ser ut som det skjedde en endring her på forumet da.
Gjest bente85 Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Det beste, for alle, hadde vært å ikke hatt den muligheten til å være gjest her inne. Men faktisk registrere seg med brukernavn her inne. Skjønner jo fordelene med å være gjest, men det kan også være negativt. Det er jo også fordeler og ulemper med brukernavn også...
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #3 Skrevet 2. september 2006 Det beste, for alle, hadde vært å ikke hatt den muligheten til å være gjest her inne. ← Det beste for alle hadde vært hvis de brukerne og gjestene som bare lager kvalm her på forumet hadde forsvunnet. De som er så imot gjester kan bare begynne å henge på et annet forum, og de gjestene som er frekke blir jo modrerert bort. Så all ros til moderatorne som faktisk gjør en meget god jobb
Gjest gjesta Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 (endret) Jeg har jo vært gjest her i flere år før disse trådene kom opp, og de slemme gjestene var ute med leppa lenge før det vel? Syns gjestene kan få bli jeg. Finnes da snille gjester....sånn som jeg var. Endret 2. september 2006 av Bianca
Gjest agjest Skrevet 2. september 2006 #5 Skrevet 2. september 2006 Det har alltid vært klaga på gjester her. Går litt i perioder, men det har alltid vært en eller annen fast bruker som trekker fram frekke gjester samtidig som det elegant overses at faste brukere kan være et like stort problem. Det som vel har utarta seg er at flere av de faste brukerne oppfører seg som om de "eier" forumet og har større rett til å være sleivkjefta eller avspore tråder totalt. Og får de litt motbør så hyles det om frekke gjester og stalking od et som verre er. KG taper seg dag for dag dessverre.
Brunhilde Skrevet 2. september 2006 #6 Skrevet 2. september 2006 Det beste, for alle, hadde vært å ikke hatt den muligheten til å være gjest her inne. ← Dette er et utsagn som faller på sin egen urimelighet. Hvordan kan du uttale deg på vegne av "alle"? Og hvem er alle? Jeg er ikke i mot gjester og syns forumet skal fortsette å være slik det er!
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #7 Skrevet 2. september 2006 Det beste, for alle, hadde vært å ikke hatt den muligheten til å være gjest her inne. Men faktisk registrere seg med brukernavn her inne. Skjønner jo fordelene med å være gjest, men det kan også være negativt. Det er jo også fordeler og ulemper med brukernavn også... ← Hva gjør det for dere om en heter Nils/marit eller gjest? jeg har brukernavn,men bruker det ikke. Det blir som gjest. Tror noen henger seg opp i at man er gjest. ingen aner hvem man er , enten man heter Nils eller gjest. Det er mye man kan irritere seg over.
aline Skrevet 2. september 2006 #8 Skrevet 2. september 2006 som nevnt lenger opp, så har "problemgjester" eksistert i mange år! jeg ble "stalket" av en (eller flere, aner ikke) gjest(er) for leeenge siden, og det har vært hyling om gjester skal få være her eller ikke i flere år også, så det er ikke noe som har kommet nå nylig. er faktisk enig i gjest lenger opp her som påpeker at det har blitt flere registrerte brukere som opplever kg som "sitt" og som at det som passer dem selv best er slik det burde være, og siden DE blir tatt til tider (noe som igjen kan komme av ens egen fremtreden her, på godt og vondt) ikke ønsker gjester her, så er gjester slemme og bør vekk. det finnes utrolig mange smarte, greie, interessante og kjappe gjester som bidrar i diskusjoner som faktisk er diskusjoner og ikke bare jatte/kosemose/tulletråder, og i mine øyne så har det blitt flere gjester som er med på å skape de interessante trådene og flere faste brukere som hovedsakelig lager tulletråder hvor de får lov til å slenge med leppa så bruke ord og yttrykk en gjest aldri i verden ville sluppet unna med var det opp til endel faste brukere. nå vet jeg ikke om jeg vil si kg har tapt seg av den grunn, men at det har endret seg er det ikke tvil om i mine øyne! men det har mer med de registrerte brukerne å gjøre en med gjestene, igjen, i mine øyne. jeg trives her enda jeg, helst MED gjester, bruker det på en annen måte nå en i "gamle dager", men trives likevel.
Viviwoom Skrevet 2. september 2006 #9 Skrevet 2. september 2006 Har vel ikke hatt noen problemer med gjester, tror jeg. Ser jo at det er enkelte her inne som bare er ute etter å lage kvalm, men de fleste er vel ok. Det eneste jeg kan komme på, er at det kan bli litt forvirring når man har flere gjester inne på den samme tråden som alle heter "gjest"
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #10 Skrevet 2. september 2006 (endret) Det er vel ikke det faktum at de skriver som "gjest" og ikke med nick som er problemet? Problemet er vel at noen ikke klarer å oppføre seg, og det er vel ikke noe som kun gjelder for gjester? Også er det vel ulike typer gjester; noen er gjester, andre er faste brukere med nick som glemmer å logge seg inn, eller som logger seg ut for å skrive dritt. Jeg tror mange sinte gjester kom til etter mote.no-tråden. Tror noen her inne ertet på seg mange da. Og jeg syns det er litt patetisk når noen mener det er greit at de selv kan si nærmest hva som helst til andre, fordi de bruker nicket sitt, mens de hyler opp når noen som ikke er logget inn sier lignende ting. Jeg syns KG mister mye hvis det blir stengt for gjester. Iblant har vi alle behov for å kunne spørre om ting eller svare i tråder uten å bruke nicket vårt (ikke alle nick som er like anonyme her). Endret 2. september 2006 av Kosemose
Gjest Bellatrix Skrevet 2. september 2006 #11 Skrevet 2. september 2006 Og jeg syns det er litt patetisk når noen mener det er greit at de selv kan si nærmest hva som helst til andre, fordi de bruker nicket sitt, mens de hyler opp når noen som ikke er logget inn sier lignende ting. ← Det er jeg enig i, men om en fast bruker bare sprer eder og galle har jeg mulighet til å bruke Ignoerfunskjonen. Sånn sett er det enklere å forholde seg til de som er registrerte.
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #12 Skrevet 2. september 2006 Det er jeg enig i, men om en fast bruker bare sprer eder og galle har jeg mulighet til å bruke Ignoerfunskjonen. Sånn sett er det enklere å forholde seg til de som er registrerte. ← Joda, enig. En annen ting er at hvis en fast bruker sprer eder og galle, har man litt mer kontroll med hvem det er, mens hvis en gjest gjør det kjennes det sikkert verre fordi man ikke vet om det er en eller flere, og det at man ikke vet om det er registrerte brukere som logger ut for å slenge dritt. Det er nok lettere å takle usaklige og stygge kommentarer hvis det kommer fra et nick.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. september 2006 #13 Skrevet 2. september 2006 Joda, enig. En annen ting er at hvis en fast bruker sprer eder og galle, har man litt mer kontroll med hvem det er, mens hvis en gjest gjør det kjennes det sikkert verre fordi man ikke vet om det er en eller flere, og det at man ikke vet om det er registrerte brukere som logger ut for å slenge dritt. Det er nok lettere å takle usaklige og stygge kommentarer hvis det kommer fra et nick. ← Ja.
Gjest Grønn Frosk Skrevet 2. september 2006 #14 Skrevet 2. september 2006 Jeg må bare innrømme at jeg aldri har hatt noe problem med gjester. Og det til tross for at både denne profilen, og tidligere profiler har vært sleivkjefta til tider. Derimot så har jeg opplevd å få slengt mye dritt til meg etc. men det var fra en registrert bruker, så vi er da ikke så mye bedre enn gjestene alltid. Jeg kan egentlig skjønne at gjestene kommer på defensiven, og slenger med leppa, når det daglig startes tre nye "jeg hater gjester, alle gjester må dø"-tråder. Det skaper dårlig stemning. Det må gå ann å prøve å overse de få av gjestene som faktisk kommer med ufint oppgulp, eller i det minste ikke tolke alle gjesteutsagn til verst tenkelige betydning. Det er faktisk ett stort problem her nå, at alle kommentarer fra gjester, som ikke inneholder 105 smilefjes, blir tolket til å være noe negativt. Det er en del gjester som har gått langt over streken i det siste, da særlig med harseliering rundt en brukers familietragedie, men dette er faktisk ikke normen for gjestenes oppførsel her inne. Og i slike tilfeller, så går det fint an å rapportere den enkelte gjesten. Moderatorene kan se IP-nummer ved alle innlegg, og kan nok banne IP'er som går såpass langt. Men ikke forvent at dere skal få vite at nå har den og den gjesten blitt bannet for det og det, for moddene har faktisk taushetsplikt rundt det de gjør. Jeg tror de jobber på harde livet for å stoppe de verste sprederne av møkk.
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #15 Skrevet 2. september 2006 Ja. ← Du uttrykker deg kort og konsist du, Bellatrix!
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #16 Skrevet 2. september 2006 Jeg må bare innrømme at jeg aldri har hatt noe problem med gjester. Og det til tross for at både denne profilen, og tidligere profiler har vært sleivkjefta til tider. Derimot så har jeg opplevd å få slengt mye dritt til meg etc. men det var fra en registrert bruker, så vi er da ikke så mye bedre enn gjestene alltid. Jeg kan egentlig skjønne at gjestene kommer på defensiven, og slenger med leppa, når det daglig startes tre nye "jeg hater gjester, alle gjester må dø"-tråder. Det skaper dårlig stemning. Det må gå ann å prøve å overse de få av gjestene som faktisk kommer med ufint oppgulp, eller i det minste ikke tolke alle gjesteutsagn til verst tenkelige betydning. Det er faktisk ett stort problem her nå, at alle kommentarer fra gjester, som ikke inneholder 105 smilefjes, blir tolket til å være noe negativt. Det er en del gjester som har gått langt over streken i det siste, da særlig med harseliering rundt en brukers familietragedie, men dette er faktisk ikke normen for gjestenes oppførsel her inne. Og i slike tilfeller, så går det fint an å rapportere den enkelte gjesten. Moderatorene kan se IP-nummer ved alle innlegg, og kan nok banne IP'er som går såpass langt. Men ikke forvent at dere skal få vite at nå har den og den gjesten blitt bannet for det og det, for moddene har faktisk taushetsplikt rundt det de gjør. Jeg tror de jobber på harde livet for å stoppe de verste sprederne av møkk. ← 100% enig!
Gjest Bellatrix Skrevet 2. september 2006 #17 Skrevet 2. september 2006 Du uttrykker deg kort og konsist du, Bellatrix! ← Ja, jeg like klar tale.
Gjest Fast gjest Skrevet 2. september 2006 #18 Skrevet 2. september 2006 Jeg lurer litt på om alt gjestekøddet det klages på har noe med mote.no og unix-tråden å gjøre? Ser ut som det skjedde en endring her på forumet da. ← Vel, jeg oppfatter ditt innlegg her som et køddeinnlegg som bare medfører bråk. Gjestedebatten har faktisk vært oppe her en del ganger. Hva er poenget med ditt innlegg? Jeg synes ikke det fortjener spalteplass.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #19 Skrevet 2. september 2006 Som gjest føler jeg at det er helt nødvendig å føye på mange smilefjes, ellers oppfatter de faste registrerte brukerne innlegget som useriøst.
Gjest Luci Skrevet 2. september 2006 #20 Skrevet 2. september 2006 Hva med de gjestene som identifiserer seg, men ikke er fast bruker? Som meg.. Jeg har lusket rundt og lest en god stund nå, men har ikke begynt å poste før i det siste, og da alltid med samme nick. Er jeg et like stort irritasjonsmoment da, som om jeg bare hadde vert "Gjest"? Jeg skjønner egentlig ikke at folk kan bli så provoserte av at gjester slenger med leppa. Ikke faste brukere heller for den saks skyld. Det er jo egentlig de som driter seg ut, når de så tydelig viser at de har folkeskikk og sosial intelligens på ca null. Er det virkelig verdt å bruke tid og energi på å bry seg? Har tenkt på å registrere meg, for den ignoreringsknappen høres fristende ut, men jeg vet ikke om jeg har nok å bidra med her enda til at det er vits. Taim vil sjov..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå