Gå til innhold

Svimmelhetsanfall

Fremhevede innlegg

Skrevet

For noen år siden var jeg plaget av hyppige svimmelhetsanfall, og fikk høre at det "sannsynligvis" var virus på balansenerven. I så fall slapp jeg billig unna, unngikk oppkast og besviminger, og det gikk over etter noen måneder. Men nå har jeg begynt å få disse anfallene igjen en gang i blandt. Det er som om hele kroppen "mister balansen", selv om jeg sitter i ro. Som om noen har gitt meg en kraftig dytt. Noen ganger flimrer det for øynene et kort sekund også, og det kjennes ut som jeg skal falle. Det skjer ikke ofte, og er ikke verre enn at det er litt ubehagelig der og da.

Greia er at jeg egentlig ikke tror det er viruset som er tilbake, om det i det hele tatt var det jeg hadde. Kan jo være jernmangel eller noe? Eller andre forslag? Har ikke lyst til å dra til legen når det ikke er så plagsomt, er der nok ellers synes jeg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo prøve å spise mer jernholdig mat og se om det hjelper + drikke mye vann :)

(Evt. ta jerntabletter, men ikke så veldig sunt hvis du faktisk ikke mangler jern....)

Skrevet

Jeg har det også sånn til tider, men jeg plages litt med nerver og tror det kommer av det. Føles også av og til som om bakken beveger seg, men ikke jeg. Vet ikke om du har hatt noe problemer med det tidligere?

Skrevet
Jeg har det også sånn til tider, men jeg plages litt med nerver og tror det kommer av det. Føles også av og til som om bakken beveger seg, men ikke jeg. Vet ikke om du har hatt noe problemer med det tidligere?

Hm. Har aldri fått høre at jeg har problemer med nerver, jeg vet ikke hva som ligger i det? Men jeg er ofte stressa (ofte unødvendig og for ting laangt fremme i tid) og gruer meg til ting. Har tenkt på at det kan ha en psykisk årsak, men høres litt snålt ut det og.

Kjenner igjen det med at bakken/omgivelsene rører seg men ikke jeg ja.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hm. Har aldri fått høre at jeg har problemer med nerver, jeg vet ikke hva som ligger i det? Men jeg er ofte stressa (ofte unødvendig og for ting laangt fremme i tid) og gruer meg til ting. Har tenkt på at det kan ha en psykisk årsak, men høres litt snålt ut det og.

Kjenner igjen det med at bakken/omgivelsene rører seg men ikke jeg ja.

Angst? Det var det første som slo meg...

Skrevet
Angst? Det var det første som slo meg...

oi..

Jeg har tenkt på at jeg kanskje har det, men hva er flere symptomer?

Huffda.

Skrevet

Mener du flere symptomer på angst?

Det er jo litt individuelt da men i mitt tilfelle kan det være hjertebank, skjelvinger, svetter eller fryser, suser i ørene mine, føler at jeg skal svime av (kommer nok av at jeg hyperventilerer ubevisst), en generell uro i hele kroppen.

Det er i allefall noen av symptomene jeg plages med.

Skrevet

Kan du være plaget av lavt blodtrykk? antakeligvis ikke, siden du har hatt dette før og legen ikke har funnet ut noe. men ta deg en tur til lege alikevel. Greit å få vite slike ting, og kanksje er det så enkelt som å ta jern eller andre kosttilskudd. Uansett er det greit med noen svar, er sikkert veldig ubehagelig å være plaget av det. :klem:

Skrevet
:forvirret: hei det kan komme av stress og stiv nakke. Dårlig blodsirkulasjon til hodet grunnet stram nakke. Så det er viktig å ta øvelser for rygg og nakke .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...