Gå til innhold

Innstillinger i Windows Media Player 10

Fremhevede innlegg

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Her har det tydeligvis blitt oppdatert siden sist jeg brukte mediaspilleren, og nå skjønner jeg ingenting.

Når jeg klikker på bibliotek får jeg opp masse teite kategorier som jeg ikke vil ha. Jeg vil slette alle og lage mine egne.

Noen som vet hvordan jeg gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men siden jeg også har et mediaplayer spørsmål så henger jeg meg på tråden din. (Siden jeg samtidig haler den litt opp, håper jeg det er OK.)

Har kjøpt musikkanlegg med USB-port og i går skulle jeg laste over noen favorittsanger på minnepinne for å spille av. Det gikk dårlig. Det kom ikke en lyd selv om jeg så filene var kommet over på "pinnen". Etterhvert skjønte jeg jo at jeg hadde stilt inn mediaplayer slik at sanger som ligger på PC'n er beskyttet og ikke kan spilles av på noe som helst annet. Ikke smart!

Finnes det noen måte jeg kan "avbeskytte" de sangene som er der på, eller må jeg slette dem legge inn alt på nytt igjen, med annen innstilling i mediaplayer? Det er sanger som jeg har spilt over fra lovformelig innkjøpte CD'er for å ha tilgjengelig når jeg sitter ved PC'n så det er ikke umulig å gjøre det, -bare en del jobb. Men det ville jo være lettere og raskere om jeg kunne "åpne" filene da.

Skrevet

Til Trenger hjelp :

Hadde du laget dine egne kategorier i forkanten av oppdateringen ?

Skulle nesten tro at dette var standardkategorier opprettet av WMP, og som ikke kan forrandres ?

Jeg har aldri prøvd noe liknende, så jeg vet faktisk ikke..

Til Cata :

Skjønner ikke helt problemstillingen.

Du vil avspille sanger lagret på pc, på et selvstendig musikkanlegg ?

Vet ikke helt hvorfor ikke sangene ikke vil avspilles, men det kan jo være at du har laget sangene i WMA formatet, noe ditt musikkanlegg (kanskje) ikke støtter ?

Mp3 er vel det vanligste formatet.

Skrevet

Windows Media Player er noe dritt! Bill kan bare gå og henge seg!

Skrevet
Til Cata :

Skjønner ikke helt problemstillingen.

Du vil avspille sanger lagret på pc,  på et selvstendig musikkanlegg ?

Vet ikke helt hvorfor ikke sangene ikke vil avspilles, men det kan jo være at du har laget sangene i WMA formatet, noe ditt musikkanlegg (kanskje) ikke støtter ?

Mp3 er vel det vanligste formatet.

Joda, anlegget tar WMA det. Problemet (tror jeg) er at sangene ligger inne i Mediaplayer med beskyttelse slik at de ikke kan spilles av fra noe annet medium enn denne maskinen.

Kan sikkert slette hele gjengen og legge dem inn igjen uten beskyttelse, men....det er jo litt jobb da, så hvis jeg kunne fjerne den koden som sier at de er beskyttet så ville det antakelig spart meg for noen kvelders jobb.

Skrevet
Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, men siden jeg også har et mediaplayer spørsmål så henger jeg meg på tråden din. (Siden jeg samtidig haler den litt opp, håper jeg det er OK.)

Har kjøpt musikkanlegg med USB-port og i går skulle jeg laste over noen favorittsanger på minnepinne for å spille av. Det gikk dårlig. Det kom ikke en lyd selv om jeg så filene var kommet over på "pinnen". Etterhvert skjønte jeg jo at jeg hadde stilt inn mediaplayer slik at sanger som ligger på PC'n er beskyttet og ikke kan spilles av på noe som helst annet. Ikke smart!

Finnes det noen måte jeg kan "avbeskytte" de sangene som er der på, eller må jeg slette dem legge inn alt på nytt igjen, med annen innstilling i mediaplayer? Det er sanger som jeg har spilt over fra lovformelig innkjøpte CD'er for å ha tilgjengelig når jeg sitter ved PC'n  så det er ikke umulig å gjøre det, -bare en del jobb. Men det ville jo være lettere og raskere om jeg kunne "åpne" filene da.

Det kan være to grunner til dette:

1. Musikkanlegget ditt kan ikke lese WMA-filer (Windows Media Audio-format). Se etter hva slags format filene dine er i. Får du spilt filene på minnepinnen din på en annen maskin? I såfall bør du sjekke om det hele tatt går an å lese fra minnepinnen i stereoanlegget.

2. Filene er beskyttet med DRM (Digital Rights Management). Dette er noe forbanna herk som har blitt tvunget igjennom av plateindustrien og som stikker kjepper i hjulene for lovlydige borgere. Å fjerne DRM er ikke en likefrem sak.. Jeg kan av ulike grunner derfor ikke hjelpe deg med dette.

Dersom du fortsatt har CDene dine, så kan du jo rippe dem på nytt med f.eks. MediaMonkey til MP3-format. Alternativt: i instillingene for "Ripp musikk" fjern haken for "Kopibeskytt musikk" og endre formatet til mp3. Windows Media Player... huff og huff..

Skrevet (endret)

Jamen jeg sier jo at anlegget kan ta WMA :ler: . Av en eller annen grunn har jeg en sang som ligger der ubeskyttet og den følger med over fint som bare det.

Men ser ut som jeg bare må bite i det sure eplet og legge inn alt på nytt.

Endret av Cata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...