Gå til innhold

Det klukker sånn i vasken?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjøkkenbrukeren
Skrevet

Vi slenger ikke alt muligrart ned i der. Kaster matrester fra vasken og i søpla. Sluket er bare 4 år gammelt, men systemet under gulvet er 35 år. Nå plutselig klukker det så forferdelig irritabelt.

Skrevet

Kanskje det bor en høne der :klø:

Unnskyld... Jeg har dessverre ikke peiling.

Skrevet

Opplevde det samme for noen mnd siden, og vips så hadde vi kloakk lekasje i hele kjelleren :overrasket:

Men kan jo også være at det bare er tett. Har du prøvd flytende plumbo?? IKKE pulveret, for dersom du bruker det og det ikke klarer å løse opp det som ligger der, så forsteiner det seg og det blir værre...

Skrevet

Høne ja. Det var et godt forslag. Men det høres ikke akkurat ut som ei høne altså. Mer "glopp, glopp!. :sjarmor:

Skrevet

Jeg førsøkte sånn mr. muscle her en dag. Det hadde overhodet ingen virkning. Kloakklekkasje håper jeg ikke vi får, for vi har bytta kloakkledningene inn for bare 3 år siden (det var kloakklekkasje her for noen år før det og det ble filmet i ledningen inn til huset, som påviste en knekk).

Skrevet
Flytende plumbo er genial  :sjarmor:

Da får den kjøpes inn i morra!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hadde samme problemet her. Rørsystemet er urgammelt, og syntes alltid det stinket i området rundt vasken. Hadde i cilit bang smuss og avløp. Det funket bra, i alle fall en god stund. Skulle ha hatt en ny omgang nå, men finner det ikke i noen butikker her.

Skrevet

VI har også klukking i vasken, etter at vi har tappet vann eller når oppvaskmaskinen går. Her er det helt nytt røropplegg alt sammen, så vi tror det har mer med at det ikke ble laget ordentlig lufting på avløpsrøret. Det skal være et lufterør som går opp til/over taket, på avløpsrøret, og det hadde visst rørleggerfirmaet "glemt" å gjøre her. Og da oppstår det klukking.

For all del, ikke bruk plumbo, det kan tære hull i rørene!

Skrevet
VI har også klukking i vasken, etter at vi har tappet vann eller når oppvaskmaskinen går. Her er det helt nytt røropplegg alt sammen, så vi tror det har mer med at det ikke ble laget ordentlig lufting på avløpsrøret. Det skal være et lufterør som går opp til/over taket, på avløpsrøret, og det hadde visst rørleggerfirmaet "glemt" å gjøre her. Og da oppstår det klukking.

For all del, ikke bruk plumbo, det kan tære hull i rørene!

ikke plumbo??? det er jo det plumbo er til for da, nemlig tette rør og det står på flaska at dte ikke er skadelig for rørene, min vask klukker også og kjellern er full av vann, grrrrrrrrrrrrrrrrrr, plumboen virka ikke så jeg får ringe en kloakkmann i morra og få han til å spyle i rørene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...