Gå til innhold

Kaoskontroll


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag da vi rev platene på baderomsveggen fant vi en del sort mugg bak toalettet og rundt ventilasjonen... :forvirret:

Er det noe som kan være farlig, eller kan vi bare vaske det vekk?

I tillegg fikk vi lånt en dampaskin til å ta tapeten med og det fungerte som bare det! Tapeten flerret raskt av og vi fikk tatt halve stua i dag :tommelsmil:

For å få lagt elektrisitet på kjøkkenet riktig må vi pigge oss inn i muren så vi kan dra kablene og tette igjen etterpå. Elektrikerkompisen min forklarte hvordan det må gjøres. Når det gjelder benkeplate kan det se ut som om vi ikke får tak i den vi skulle ha, men snekkerkompis skal sjekke litt mer utover uka.

Vi har kjøpt veggfornyer og lim i dag. Må man være like nøye med underlaget i forhold til sparkling og rester av tapet når man bruker denne? Litt usikker på hvor mye jeg trenger å behandle underlaget før jeg limer det opp nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Muggen skal jeg spørre sambo om

- Veggfornyer har jeg aldri brukt, men tror det er viktig å gjøre et godt grunnarbeid uansett

:hoppe: for i mårra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svarte er fuktighet og det kan man ikke bare vaske bort. Det må tørkes bort.. Sopp er vanskelig å få bort! Det spirer bare på nytt..

Spør en rørlegger eller en byggmester sier sambo.. Finnes sikkert noe middel man kan drepe soppen med hvis det er treverk bak der.. Ellers måtte man kanskje bytta underlaget??

Er det gips med membran? Eller spon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klorinen tar nok knekken på soppen der og da, og på overflaten, men soppsporer og sånt vil vel være i selve veggen, og da tror jeg jeg ville gått for å skifte alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, sopp og mugg er da ikke det samme? Sopp er vel mer alvorlig, med sporer etc. ?

Mugg kan vel vaskes bort med klor, det har jeg gjort ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Har sett litt på bildene Vampyra. Det kommer ikke klart frem

men jeg antar at det ikke er vindu på badet. (?)

Om det i tillegg er dårlig avsug fra ventilasjonsanlegget, kan

det lett bli litt mugg. Dette fordi vanndampen blir værende

i rommet.

Forslag til løsning: nye gipsplater, påfør flytende membran,

( to strøk på utsatte steder ) og til slutt fliser.

Endret av Tyr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...