Gå til innhold

Kaoskontroll


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

En vannrett bord vil kanskje bli borte bak alle møblene på badet hvis det er så lite bad som jeg forstår??

Men en sånn rad fra gulv til tak hadde jo gått an da!! Men ikke lag den for voldsom!

Men hva med en mosaikkflis her og der, men da må du på forhånd vite hvor skap, dusj etc skal settes da. Dumt om pynten blir bak skapet... men en mosaikk eller to i et dusjhjørne er jo kjempefint!! Også synes jeg det er finest med flisene lagt på skrå på guvet, hvis du skjønner...

Eller du kan kjøpe en sånn fisk som jeg har! Var faktisk noe av det triste med å flytte hit jeg bor nå, å flytte fra det badet mitt med grå fliser på gulvet, lyse på veggen med en smal vannrett bord med gråtegnet fisker/skjell på og en fiskeflis i glass som brøt! *digger badet mitt :sjarmor: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan se ut til at vi kan miste leiligheten.  :grine:

Vi var på kontraktsmøte i dag og regna med at nå var alt i boks, men så fikk vi vite at medlemmer kan rappe den fra oss.

Leiligheten kommer til å bli annonsert, og etter det har medlemmene 1 ukes frist til å ta den.  :grine:

Hadde kanskje vært greit av megeleren å informere oss om det litt før kontrakstmøtet...  :frustrert:

Åh nei! :overrasket: Håper det ordner seg, Lamadama! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre ang. borden. Det virker nok litt krympende på rommet. Ville heller kjøpt stæsj i knalle farger, teppe, håndkler, kurv, knagger, og sånn..

Høres stilig ut med mosaikk i dusjen!

:Nikke:

IKKE stæsj badet med masse drit på veggene, jeg ville ihvertfall aldri kjøpt en leilighet.

Det beste etter min mening er hvite fliser på veggene og grått gulv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan da vel ikke si til noen at de har fått leiligheten, hvis det ennå er muligheter for at de faktisk ikke får den...sånt må det jo bli mange utrolig skuffa folk av :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er utrolig uproft av megler og ikke informere om det med en gang. Den gangen vi mistet vår leilighet til forkjøpsrett fikk vi beskjed med en gang etter budrunden.

At det er teit kan man jo si, men det er jo en av få fordeler ved å være medlem, og det er forferdelig kjipt når noen tar fra deg, men utrolig kjekt når man kan være den som rapper :sjarmor:

Sånn er det når man kjøper i borettslag!

Har dere meldt dere inn i Lamadama?? Vet om noen som meldte seg inn rett før fristen gikk ut og rappet en leilighet fordi kjøper ikke var medlem.... Men jeg håper med hele mitt hjerte at ingen rører den leiligheten og lar dere få den! Dere fortjener den mest av alle!

:klem:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine:  *må le meg ihjel av ikonet ditt*

:ler: Takk! :smile:

Da er det nok bare å melde seg inn så fort som bare det ja, Lamadama!

Når får dere vite om leiligheten er deres?

Krysser alt som er (selv om mannen ikke akkurat blir så glad for det.. :sjarmor: ) for at dere får den leiligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, dere ligger på henholdsvis 5 og 8 plass på dagens ti på topp postere...

Har dere ikke noe bedre å gjøre ;)

Tegne inteiørkart for eksempel?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, dere ligger på henholdsvis 5 og 8 plass på dagens ti på topp postere...

Har dere ikke noe bedre å gjøre ;)

Tegne inteiørkart for eksempel?? :)

Jeg og lamadama?

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så har vi ombestemt oss en del da :ler:

Hadde vel egentlig regna med det ja ;)

Vel, det blir Ikea Faktum Abstrakt kjøkken istedet. Det har blanke og hvite overflater. Vi tror at Adel kjøkkenet blir for rotete inne i det lille rommet. Så dette blir mye enklere og penere. Og siden flatene er blanke er de lette å holde rene. (har forhørt meg litt med min venninne med to små barn som har dette kjøkkenet) Det blir fremdeles Lansa håndtak da.

På badet kjøper vi noe helt enkelt og hvitt interiør, men bruker samme benkeplate som på kjøkkenet. (fremdeles merbau). Tror dere det blir fint eller rart med likt interiør på kjøkken og bad? De har samme skapfronter til badet på ikea nemlig... Men vi vurderer å bruke andre knotter. sånne her kanskje?

Når det gjelder fliser vil vi fremdeles bruke de mosaikkflisene på en eller annen måte, men vi tror kanskje det blir mørkebrune gulvfliser som matcher mosaikken hvis vi får tak i det. da blir det ikke så mange forskjellige farger... men det får vi se ann litt etterhvert.

Siden pappa skadet seg så hardt på torsdag må vi finne en del billigere løsninger enn planlagt siden vi antagelig må leie inn en del hjelp... :tristbla: Men det viktigste er at pappa blir frisk og at leiligheten blir ok ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir første innkjøpsdag! :)

Vi skal på maxbo og kjøpe maling for de har timestilbud på 3 liter lady silkematt til 179 kr. Innbiller meg at det er veldig billig?

Men er silkematt fint? Jeg innbiller meg at det er det vi vil ha, men jeg må innrømme at vi vet pent lite om akkurat det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig sett herligheten vår og den var omtrent som forventet så det ble ingen skuffede miner her! Vi har ikke hatt noe særlig tid til å snakke sammen og fordøye enda, men det kommer vel i løpet av helga.

I dag har vi kjøpt inn lamper til hele leiligheten:

2 firkantede med 4 spotter

2 lange med 4 spotter

en lang med 2 spotter

2 leselyslamper til soverommet

Alt i børstet stål og samme stil :-D Det var rabatt på alt og det kostet totalt 2500 (fikk 1400 i rabatt)

Vi har vært på ikea og bestilt kjøkken, og så har jeg bestilt parkett. jeg er litt usikker på om fargen er helt sånn, for den prøven vi fikk lignet mer på den typen som heter eik brandy lakket. Mulig de har sendt meg feil? Men uansett synes vi at det vi har fått er fint, og er det feil tipper vi det andre er fint også. Det blir ca 10 000 for gulv i hele leiligheten unntatt bad og gang. Kjøkkenet kom på nesten 20 000. Og så må vi ha hvitevarer og benkeplate i tillegg.

Jeg har sjekket litt pris på glassplate over kjøkkenbenk, men det blir veldig dyrt. Jeg tipper vi må ut med 5-6 tusen, så da kan det nok hende at vi går for fliser i stedet.

I morgen starter rivningsarbeidet. Og jeg håper jeg klarer å få litt bedre oversikt over hva vi kan gjøre denne helga da. Først og fremst skal vi hive ut kjøkken og skaper som står rundt omkring, og fjerne tapet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Grattis!!!!!!! Nå står dere sikkert på hodet for å rive og styre i leiligheten, mens jeg akkurat har stått opp! thihi

Gleder meg til å se resultatet!!! :hoppe:

Click-gulv har jeg forresten hørt at er skikkelig støvmagnet :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar selve oppdateringene i dagboka jeg, og sånne oppussingsspesifikke ting her ;)

Jeg skal kjøpe takmaling, sparkel og veggfornyer i dag. Vi får antagelig ikke brukt så mye av det før i morgen, men da har vi det stående iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...