Gå til innhold

Kaoskontroll


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

jeg er veldig usikker på hva slags hvitfarge vi skal kombinere de med, men jeg begynner å få lyst på litt cremefargede vanlige firkantede fliser på veggene og mosaikk i samme farge på gulvet. Men jeg er veldig usikker... Tror det blir for mye farge med det koksgrå gulvet nemlig..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan har dere tenkt pyntebord?

Hvis jeg ikke husker feil så er badet ganske lite, 4 kvm eller noe? Og der skal alt inn, inkludert vaskemaskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har dere tenkt pyntebord?

Hvis jeg ikke husker feil så er badet ganske lite, 4 kvm eller noe?  Og der skal alt inn, inkludert vaskemaskin?

Det stemmer vims, det er veldig lite... Vi tenkte en bord litt høyt oppe på veggen med 2 kanskje 3 av disse mosaikkene i bredden, og med en stripe ned fra gulv til tak et sted. Så det blir veldig lite av den pynten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skikkelig redd for kjøkkenstørrelsen vår nå :tristbla: pappa har tatt et ca mål over plantegningene og han tror at kjøkkenet bare er 2,10 m bredt og langt... Det vil si at vi ikke får plass til 4 enheter av 60cm en gang på hver vegg, og da må vi bruke veggskap på den ene siden under benkeplaten også:overrasket: Og da har vi ikke sjans til å få plass til oppvaskmaskin :sur:

men på plantegningen er det tegnet inn en L med 4*4 enheter og hvis det stemmer må kjøkkenet minst være 2,4*2,4. Jeg krysser alle fingre for at det stemmer, for da er det mye lettere å møblere og vi får plass til oppvaskmaskin :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det fort kan bli litt mye på et lite bad, jeg har samme size selv, og er veldig glad for at jeg valgte helt nøytralt på vegger...

Det er enklere å brekke av med noe dilldall som man kan ta bort hvis man blir lei, o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Vi tenkte en bord litt høyt oppe på veggen med 2 kanskje 3 av disse mosaikkene i bredden, og med en stripe ned fra tak til gulv et sted. Så det blir veldig lite av den pynten.

det høres bra ut! ta den stripa i dusjen, kanskje? (eller skal dere ha dusjkabinett?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser for meg at det fort kan bli litt mye på et lite bad, jeg har samme size selv, og er veldig glad for at jeg valgte helt nøytralt på vegger...

Det er enklere å brekke av med noe dilldall som man kan ta bort hvis man blir lei, o.l.

Ja jeg er litt enig i det, men jeg er så lei av et helt nøytralt bad... vi har det nå...

men kanskje jeg blir lei av pynten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres bra ut! ta den stripa i dusjen, kanskje? (eller skal dere ha dusjkabinett?)

`

Vi er litt usikre på om det blir dushjørne med glassdører eller hjørnekabinett foreløpig, men vi satser alt på å få til dusjhjørne. jeg tenkte kanskje litt på å ha den stripa mellom do og vask kanskje? men det hadde vært tøft i dusjen og men da vil jeg ha den noe bredere... hmm

Eller vi kan ha en tynn rad (to mosaikkfliser i bredden) ned mellom vask og do, og bytte ut en flis i dusjen med mosaikken....

aaaaarhhhhg! Så mange valg!!

Håpløst å bli enig med seg selv jo! jeg skulle hatt en interiørarkitekt :sjenert:

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er litt enig i det, men jeg er så lei av et helt nøytralt bad... vi har det nå...

men kanskje jeg blir lei av pynten?

Jo man kan bli lei av nøytalt bad også, men det er lettere å pynte enn å ta vekk pynt.

Man får kjøpt slike mosaikkfliselingnende ting som man kan klistre på, og som tåler mye. Hadde fire slike på badet tidligere, og fikk de nesten ikke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

jeg synes det er litt morsomt med mosaikk som liksom renner nedover veggen og sprer seg utover i gulvet i dusjen... men det er mye jobb, og blir kanskje litt mye på et lite bad?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes det er litt morsomt med mosaikk som liksom renner nedover veggen og sprer seg utover i gulvet i dusjen... men det er mye jobb, og blir kanskje litt mye på et lite bad?

ja det er dritlekkert!

men noe sier meg at pappa kommer til å nekte å gjøre den jobben :ler: Jeg kunne jo gjort det selv da... Men da må vi ha hvite mosaikkfliser på veggen i dusjen og så må vi sitte og plukke og bytte... Men det kunne blitt lekkert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Men da må vi ha hvite mosaikkfliser på veggen i dusjen og så må vi sitte og plukke og bytte...

det er akkurat det som er en jævlig jobb :kgblunk:

(er jo lettere å få til fall mot sluket når man bruker mosaikkfliser da, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo syntes også det hørtes kult ut så det skal tas opp til vurdering! :) Mulig det blir litt mye, men da må vurdere om vi skal ha de flisene noe annet sted eller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja antagelig er det best...

Men vi får tenke litt på det... ser for meg uendelig mange timer der jeg pusler med mosaikken.

:idesmil:

ah! Søsteren min elsker puslespill!!!

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med de andre ang. borden. Det virker nok litt krympende på rommet. Ville heller kjøpt stæsj i knalle farger, teppe, håndkler, kurv, knagger, og sånn..

Høres stilig ut med mosaikk i dusjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre ang. borden. Det virker nok litt krympende på rommet. Ville heller kjøpt stæsj i knalle farger, teppe, håndkler, kurv, knagger, og sånn..

Høres stilig ut med mosaikk i dusjen!

Veldig enig i dette. Men hva med å legge den stripa helt ned i sluket?

Vi skal ha hvite blanke litt bølgete fliser på badet når vi skal begynne med det. Det er i hvertfall planen, og mørkt gulv. Mosaikk vil jeg ikke ha, men hver sin smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dallandra

Jeg synes også det hørtes stilig ut. Den opprinnelige ideen deres hørtes også fin ut, men det er mulig som noen sier at det kan bli litt mye på et så lite bad. Flisene var kjempefine forresten (og jeg liker ikke mosaikk!!), kan tenke meg de er enda finere når de blir litt mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...