Gå til innhold

Kaoskontroll

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Annie:

merbau treet er solid og tåler mye, derfor velger vi det. Samtidig kan man pusse ned evt hakk og flekker. Det kan man ikke med en laminatplate. Den vi har nå er allerede blitt stygg etter et år og ikke synes jeg det er så pent heller.

Og den baderomsinnredningen blir altfor stor. Vi skal ha et høyskap i samme stil i tillegg til den lille under vasken. Vi Vil ikke ha panel på veggene så vi må nok slite med strie og malingskost...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker meg innom jeg... :sjenert:

Da har sambo og jeg bestemt oss for farger i stua, kjøkkenet og i gangen. Det bi cafè latte på veggene og latte på kjøkkenskapdørene. Taket og vinduskarmer skal forbli eggehvite. :)

Vi må på med heftgrunn først for fargene som er der nå er så skrikende :ler:

På soverommet blir det høyst sannsynlig en farge som heter Jarl på veggene for vi har lyst på ett litt mørkere rom også.

*gleder meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hva fint du har funnet i dag da :hoppe:

Jeg skal på møte på jobben nå, så regner med jeg får mye godt lesestoff når jeg kommer tilbake :) Min kjære har stikki av på hyttetur med gutta på jobben, så her sitter jeg :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle hva fint du har funnet i dag da :hoppe:

Jeg skal på møte på jobben nå, så regner med jeg får mye godt lesestoff når jeg kommer tilbake  :)  Min kjære har stikki av på hyttetur med gutta på jobben, så her sitter jeg :sjenert: ...

ble ikke så veldig mye klokere faktisk :forvirret:

Ser ut til å bli vanskelig å finne en underdel som vi vil ha som passer til vasken vi vil ha uten at det koster uendelig mange kroner... :sur:

Skal titte et par steder til da...

men flisene er vi ganske sikre på! Fant ingen andre vi ville ha iallefall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På kjøkkenet ser det ut til at vi kommer til å ha en slags barløsning i stedet for kjøkkenbord på kjøkkenet :)

Tror det blir skikkelig kult! :-D

Da blir det også mer åpent noe som gjør at det blir bedre plass til spisestue når vi skal ha det :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ble ikke så veldig mye klokere faktisk :forvirret:

Ser ut til å bli vanskelig å finne en underdel som vi vil ha som passer til vasken vi vil ha uten at det koster uendelig mange kroner...  :sur:

Skal titte et par steder til da...

men flisene er vi ganske sikre på! Fant ingen andre vi ville ha iallefall. :)

Imponerende å finne fliser allerede første dagen! :overrasket: Mamma og pappa holdt på et halv år, og jeg måtte til slutt brukes som mellomkvinne for å skape enighet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende å finne fliser allerede første dagen!  :overrasket: Mamma og pappa holdt på et halv år, og jeg måtte til slutt brukes som mellomkvinne for å skape enighet :ler:

:ler:

nja, vi forelsket oss vel i de flisene på fredag, så det var ganske bestemt alt.

vi vet hva vi liker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet innom her, jeg.

Jeg har to innredningskampsaker jeg deler med dere.

1. Ikke legg fliser på kjøkkengulvet. Absolutt alt man mister i et flisgulv knuser. Og på kjøkkenet er det jo velding mye som kan knuse, f.eks en flaske med olivenolje...

2. Ikke legg hvite fliser på baderomsgulv. Alt støv syns med en gang.

Ellers så ser jo ideene deres kjempestilige ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet innom her, jeg.

Jeg har to innredningskampsaker jeg deler med dere.

1. Ikke legg fliser på kjøkkengulvet. Absolutt alt man mister i et flisgulv knuser. Og på kjøkkenet er det jo velding mye som kan knuse, f.eks en flaske med olivenolje...

2. Ikke legg hvite fliser på baderomsgulv. Alt støv syns med en gang.

Ellers så ser jo ideene deres kjempestilige ut!

Veldig enig med deg i begge kampsakene ;)

Bortsett fra at jeg har hvite gulvfliser på badet nå og det er ikke så ille. Men de er kanskje ikke helt hvite og så er det sånne store mosaikkfliser så det blir mye fuger som gjør støvet mindre synlig. ikke er flisene blanke heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mitt hus skal innredes håper jeg på å få Wenge Block- benkeplate, det er mørkt tre uten rødskjær!! Synes den er sååå fin, for liker ikke rødskjæret som er i mange av de mørke benkeplatene man får tak i!

http://www.bademiljo.no/dm.asp?ID=26&segment=1&page=7

Her var det fint baderomsmøbel!?! Jeg synes det ihverfall, er det ikke noe sånt du ser etter da, dette er det tilbud på til 9. september står det.

Håper linken funker nå da.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine møbler, men dessverre altfor store... :forvirret:

Jeg tror den eneste løsningen må være å kjøpe en hvit sånn skuffeting til å sette vasken oppå, men lage topplate av kjøkkenbenk restene... :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg fått priser på merbau benkeplate gjennom snekkerkompisen min. De er 62,5 cm brede og 4 m lange (selges kun i 4 meter). For 30mm koster det 700 kr +moms per kvm, for 40mm koster det 900+moms per kvm. litt usikker på hva vi skal velge, men det blir iallefall en av dem tror jeg. Jeg tror nesten vi må kjøpe 2 sånne 4 metere hvis vi skal få nok uten å måtte ha mange smådeler....

Jeg rakk å leke meg litt med ikeas kjøkkenplanlegger på slutten av dagen i dag, og da fikk jeg satt opp et ca kjøkken til leiligheten. Og det kom på ca 20 000 uten hvitevarer og benkeplate. Synes ikke det er så ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig usikker på hva slags gulv vi skal ha da.. Jeg har lyst på merbau, men er redd det blir altfor mørkt. Eik er billigst og veldig pent, men jeg synes kanskje det blir for lyst? Kirsebær tror jeg kanskje blir for rødt igjen....

noen som kan hjelpe meg litt? finnes det andre typer, eller kanskje jeg burde få for en av de tre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. små baderomsinnredninger. Har du vært rundt og henta brosjyrer?? Det finnes endel små løsninger! Hvis ikke så skal jeg forsøke og titte i brosjyrene jeg har ett eller annet sted :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har kjøpt Jatoba parkett. Den er kjempefin syns vi, og jeg gleder meg til vi skal legge den! Men vi får stue på 35 kvm og skal i tillegg ha det på kjøkken og 1 soverom. Kommer litt ann på hvor stor stue man har syns jeg, om man skal ha mørkt eller lyst gulv.

Malte gulv er kjempefint! Det finnes mye fine gulv.

Sjekk ut Gulvnett. Vi kjøpte vårt der. VELDIG enkelt, raskt og greit! :klappe::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kjøkkenet ser det ut til at vi kommer til å ha en slags barløsning i stedet for kjøkkenbord på kjøkkenet :)

Tror det blir skikkelig kult! :-D

Da blir det også mer åpent noe som gjør at det blir bedre plass til spisestue når vi skal ha det :hoppe:

Med barløsning så mener jeg at vi skal ha en benk langs den ene veggen som skal fungere som et slags bord, og som vi setter barkrakker til. Dette gjør at vi også får mer benkeplass. :)

På badet skal vi skifte innredning etterhvert og da har vi tenkt på Freden serien fra IkEA. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips:

Jeg anbefaler at dere kjøper en sovesofa. Jeg angrer som en hund på at

jeg ikke gjorde det! Da jeg kjøpte leilighet tenkte jeg at nå har jeg jo mye plass, så jeg trenger ikke noen sovesofa. Men, jeg har hatt mye overnattingsbesøk, og i

ettertid har det vist seg at en sovesofa ikke hadde vært så dumt

likevel! Nå må jeg bare vente til sofaen er slitt ut før jeg kan

kjøpe sovesofa, og det er jo en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...