Annie Skrevet 18. september 2006 #161 Del Skrevet 18. september 2006 I morgen er DAGEN om vi får vite om vi faktisk er leilighetseiere... :-D ← Kysser det jeg kan for at det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Neffi Skrevet 18. september 2006 #162 Del Skrevet 18. september 2006 (endret) Hei! Håper dere begge for en fortreffelig kveld! Og at leiligheten blir deres /Neffi ooops!! Edit Endret 18. september 2006 av Neffi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #163 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg er spent på hvordan det går i morgen!!!' Krysser fingre og tær for dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #164 Del Skrevet 18. september 2006 I dag da vi rev platene på baderomsveggen fant vi en del sort mugg bak toalettet og rundt ventilasjonen... Er det noe som kan være farlig, eller kan vi bare vaske det vekk? I tillegg fikk vi lånt en dampaskin til å ta tapeten med og det fungerte som bare det! Tapeten flerret raskt av og vi fikk tatt halve stua i dag For å få lagt elektrisitet på kjøkkenet riktig må vi pigge oss inn i muren så vi kan dra kablene og tette igjen etterpå. Elektrikerkompisen min forklarte hvordan det må gjøres. Når det gjelder benkeplate kan det se ut som om vi ikke får tak i den vi skulle ha, men snekkerkompis skal sjekke litt mer utover uka. Vi har kjøpt veggfornyer og lim i dag. Må man være like nøye med underlaget i forhold til sparkling og rester av tapet når man bruker denne? Litt usikker på hvor mye jeg trenger å behandle underlaget før jeg limer det opp nemlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. september 2006 #165 Del Skrevet 18. september 2006 - Muggen skal jeg spørre sambo om - Veggfornyer har jeg aldri brukt, men tror det er viktig å gjøre et godt grunnarbeid uansett for i mårra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 18. september 2006 #166 Del Skrevet 18. september 2006 Det svarte er fuktighet og det kan man ikke bare vaske bort. Det må tørkes bort.. Sopp er vanskelig å få bort! Det spirer bare på nytt.. Spør en rørlegger eller en byggmester sier sambo.. Finnes sikkert noe middel man kan drepe soppen med hvis det er treverk bak der.. Ellers måtte man kanskje bytta underlaget?? Er det gips med membran? Eller spon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #167 Del Skrevet 18. september 2006 Det er bare gipsvegger uten membran. Er det kanskje lettest å bytte hele veggen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 18. september 2006 #168 Del Skrevet 18. september 2006 Du som vet alt Vampis, ble det noe leilighet på Lamadama eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. september 2006 #169 Del Skrevet 18. september 2006 Det får vi vite i morgen kl 12! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 18. september 2006 #170 Del Skrevet 18. september 2006 OK! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 18. september 2006 #171 Del Skrevet 18. september 2006 Her går det unna. Klorin tar knekken på sopp tenker jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 18. september 2006 #172 Del Skrevet 18. september 2006 Klorinen tar nok knekken på soppen der og da, og på overflaten, men soppsporer og sånt vil vel være i selve veggen, og da tror jeg jeg ville gått for å skifte alt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 18. september 2006 #173 Del Skrevet 18. september 2006 Men, sopp og mugg er da ikke det samme? Sopp er vel mer alvorlig, med sporer etc. ? Mugg kan vel vaskes bort med klor, det har jeg gjort ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 18. september 2006 #174 Del Skrevet 18. september 2006 Spent på morgendagen jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vimse Skrevet 18. september 2006 #175 Del Skrevet 18. september 2006 Jeg tror mugg ble til sopp en plass på veien her :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest1 Skrevet 18. september 2006 #176 Del Skrevet 18. september 2006 Verken mugg eller sopp høres ut som noe man vil ha i en leilighet da... Det bør jo fjernes skikkelig også, høres dyrt ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. september 2006 #177 Del Skrevet 19. september 2006 næ, et par veggplater koster da ingenting, så dyrt er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tyr Skrevet 19. september 2006 #178 Del Skrevet 19. september 2006 (endret) Har sett litt på bildene Vampyra. Det kommer ikke klart frem men jeg antar at det ikke er vindu på badet. (?) Om det i tillegg er dårlig avsug fra ventilasjonsanlegget, kan det lett bli litt mugg. Dette fordi vanndampen blir værende i rommet. Forslag til løsning: nye gipsplater, påfør flytende membran, ( to strøk på utsatte steder ) og til slutt fliser. Endret 19. september 2006 av Tyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ice Skrevet 21. september 2006 #179 Del Skrevet 21. september 2006 *sender over ny giv til fortsettelse av oppussinga* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. september 2006 #180 Del Skrevet 21. september 2006 nesten alle gipsvegger er nå revet ned og på dynga! Så da ble det litt mer jobb en planlagt, men da blir resultatet desto bedre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg