Gå til innhold

Kaoskontroll


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg vet jo ingenting om leiligheten, men jeg er "heltidsansatt" på eget oppussingsprosjekt og har pusset opp et par leiligheter m/inventar tidligere, så jeg håper jeg kan bidra!

Uansett hva du gjør, anbefaler jeg ikke å bruke absolutt billigste utgave av noe som helst. Billig maling på vegger kan f.eks. være greit, men på steder som krever bedre finish som dører, lister, møbler etc. er det greit å spandere litt mer. Jotun Lady oljemaling er i så måte uovertruffen!

Billig laminat og fliser er vel og bra, men husk at det koster like mye i lim, legging, underlag etc. som noe bedre og dyrere.

Jeg bobler egentlig bare litt over, så spør! :ler: (Skal følge med i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sambo og jeg har blitt enig om at vi skal bruke følgende farger: Cafè latte, latte og krem. Men vi vet ikke helt hvordan vi skal "fordele" fargene. Det vi skal bruke disse fargene på er: Vegger i stue, gang og kjøkken + skapdører på kjøkkenet + evt taket på disse stedene også.

Noen som har noen ideer, eks burde kjøkkenskapene være mørkere enn veggen o.l.??

Dette er gøy altså :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det åpent mellom rommene?? I såfall kan det være lurt å kjøre samme farge slik at man får en helhet og det virker større....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det åpent mellom rommene?? I såfall kan det være lurt å kjøre samme farge slik at man får en helhet og det virker større....

Det er åpent så jeg vil ha lik farge på veggene, men hvilken farge skal være hvor??

Tak, skap og vegger?? Hvor skal jeg putte krem-, latte-, og cafè latte fargen???

Jeg som forklarte litt dårlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, synes latte fargene er "veggfarger" og krem er med "skapfarge"

:hoho:

Men det er min mening da! Høres ut som det blir lyst og fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes latte fargene er "veggfarger" og krem er med "skapfarge"

:hoho:

Men det er min mening da! Høres ut som det blir lyst og fint!

Trur jaggu jeg er enig med deg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med frysepulver! Gjør det stilrent og klassisk. Ta heller og knæsj opp med en farge! Badet vårt er hvitt og grått. Med morsomt mønster på gulvet. Skal få tatt bilde av det og! Som farge på badet har jeg håndklær, tepper og stæsj i knall rosa! Har fått masse masse skryt av det. Og fargen kan enkelt byttes ut..

I stua har vi kirsebær gulv, kirsebær kjøkke, mørke brune bord og fargen jeg knæsjer med er turkist. Har panelhøyder med turkise høyder innerst og hvite ytterst. Har turkise lysestaker, duker og sånn. Kan absolutt anbefales! Gir det et friskt preg når man har det stilrent med litt farge...

:klø: Dette ble kanskje et rotete innlegg?

*note to self: ta bilder i mårra*

Nettopp. Sprite opp med tilbehør er fantastisk lurt!

Sambo og jeg har blitt enig om at vi skal bruke følgende farger: Cafè latte, latte og krem. Men vi vet ikke helt hvordan vi skal "fordele" fargene. Det vi skal bruke disse fargene på er: Vegger i stue, gang og kjøkken + skapdører på kjøkkenet + evt taket på disse stedene også.

Noen som har noen ideer, eks burde kjøkkenskapene være mørkere enn veggen o.l.??

Dette er gøy altså :hoppe:

Det er jo mye pent i heeeelt lys grått da... En varm gråtone... :sjenert:

Ville hatt kreme på kjøkkenskapene!!!

Mamma og pappa har gult kjøkken, heller mot kremfarget. De har en mattere veggtone og blankere på skapene, men fargen er den samme. Er veldig fint. Fikk det anbefalt av en interiørekspert-venninne av mamma

Går helt fint med sorte fliser på gulv, er bare tull at møkk synes på dem.

Sorte fliser er topp  :tommel:

Jeg ville tatt grå fliser jeg da... Da er man mer sikker på at ingenting synes, og man får et mildere preg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går helt fint med sorte fliser på gulv, er bare tull at møkk synes på dem.

Sorte fliser er topp  :tommel:

Tro hva dere vil! Jeg har fra tid til annen vært så edru at jeg har sett møkka på helt sorte fliser... Skriiiik! :ler:

Jeg ville for øvrig ha foretrukket Jo Nesbø, men det er meg... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet jo hvor du kan kjøpe alt fra hyller, bilder, aviskurv og andre "småmøbler"  :sjarmor:

Jeg vil ha mørkt gulv, men "erfarne" påstår at da synes hybelkaniner og skitt med en gang  :sur: vil ha

Lyst kjøkken og mørk benkeplate er jeg fan av!! Der er vi enige, bare å løpe og kjøpe!

Når det gjelder og få ting billig, må du finne et ålreit sted med ålreite priser. Og jo mer du kjøper på samme sted, jo mer kan du jo prute.....

Ehm, det kan blir en grusomt dyr leilighet om jeg skal kjøpe de tingene du sikter til ;)

Hybelkaniner synes kjempegodt på lyst gulv også skal jeg love deg, så det bryr jeg meg lite om...

Kjør tidløst interiøs!!! Det verste jeg ser er sånne "hypermoderne" bad med turkis mosaikk og sånn. Jeg kjøper IKKE en sånn minimalistisk leilighet, for det er ikke min stil. Sats safe, så er det lettere å få solgt igjen.

Vi kjører nok ganske safe, men minimalistisk er nok mer vår stil enn noe annet.

Flisene på badet blir antagelig hvit (sort/grått/koksgrått) og mosaikkfliser med koksgrå grunnfarge. Det bør blir ganske lekkert og tidsløst.

*note to self: ta bilder i mårra*

Gleder meg til å se bilder!!

Billig laminat og fliser er vel og bra, men husk at det koster like mye i lim, legging, underlag etc. som noe bedre og dyrere.

Jeg bobler egentlig bare litt over, så spør! :ler: (Skal følge med i tråden)

Skal komme med noen spørsmål jeg ;)

Endret av Vampyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kamerat og en kompis av han som pusset opp hver sin 3 roms leilighet på bare 2 mnd, selv om de var i full jobb, så dette bør vi egentlig klare.

kompis sier at det er en egen butikk i oslo der man kan opprette egen "oppussningskonto" og da får man 10-20% på alt man kjøper der.

ellers er jeg heldig og får rabatt på det aller meste gjennom familie og venner. Det er bare å få kontroll på alt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hmmm

Tja... Det har jo dannet seg en del spørsmål det siste døgnet... så jeg skal se om jeg får ut noen her.

* Hva lønner det seg å begynne med når man skal ta tak i et oppusningsobjekt?

* Hvilket rom bør man begynne med

* Hvor kan jeg få tak i billige og dyktige håndverkere til å ta seg av membran på badet?

* Hvilken av kjedebutikkene er billigst på maling, sparkel og utstyr?

* Kan man ha klikklaminat?

* hvor bør man kjøpe gulv?

* hva koster det å senke tak og legge inn spotter (sånn ca..)

* Kan man sette på nye gipsplater oppå den gamle tapeten så slipper man å rive den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og dersom dere ikke er veldig flinke malere

ville jeg ha satset på ekte oljemaling,

ikke den vannfornynete oljemalingen.

den tørker veldig fort og blir bare fin dersom

dere har malt en del ganger før.

I rom som kjøkken, gang, bad (rom som vaskes ofte)

sats på kvalitetsmaling som tåler vask (eks lady)

mens i "tørre" rom som stue og soverom kan dere gå for

litt billigere maling dersom dere ønsker

Ida -malemester-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idah: Det hørtes ut som et godt tips! Vi har ikke malt så veldig mye før, iallefal ikke sånne flater. jeg malte et tak i sommer med pensel, men det blir litt annerledes fordi det var panel i taket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...