Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Kanskje veldig dumt spørsmål, men: kan man være allergisk mot honning? Jeg drukket masse te med honning i dag og kjenner at tunga har hovna opp. Derfor lurer jeg på om det kan skyldes honning da det er det eneste uvanlige jeg har spist i dag. Taknemmelig for svar.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Høres ikke ulogisk ut det. Vil tro det kan være pollenrester i honningen, og det er det mange som er allergisk mot.
Gjest Fantus Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Ja, det er mulig å være allergisk eller overfølsom for honning. Og det kan godt hende at tunga hovner opp da. Jeg har en venninne som får verandaleppe av honning...
Colargol Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Trodde det omtrent ikke fantes en ting her i verden man IKKE kunne bli/være allergisk mot jeg? Kjenner ei som er allergisk mot kulde! (altså på ordentlig!!!) 1
Knurr Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Man kan være allergisk mot absolutt alt! Eksen min var allergisk mot rå poteter (han kunne spise dem men ikke skrelle dem), og alle vaskemidler (hah!). På ordentlig. Tror gjest har et poeng med pollen. Er du pollenallergiker?
Gjest itla Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 Man kan være allergisk mot absolutt alt! Eksen min var allergisk mot rå poteter (han kunne spise dem men ikke skrelle dem), og alle vaskemidler (hah!). På ordentlig. Tror gjest har et poeng med pollen. Er du pollenallergiker? ← Og jeg som trodde jeg var den eneste som reagerte på rå poteter! Men det er jo ganske praktisk, det må jeg si... For min del gjelder det forøvrig en del andre frukter og grønnsaker, også, så det blir sambo som tar det meste av oppskjæringen av denslags her i huset... Til TS - jeg kjenner to stykker som er allergiske mot honning, mener begge reagerer som du skriver at du gjør.
Gjest Gjesta Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Tusen takk for svar! Litt forundret over svarene, var av en eller annen grunn sikker på at HONNING - det tåler alle Men ja, jeg har pollenallergi og er også allergirsk mot de som lager honningen (ikke at jeg tror det har sammenheng)
AnonymBruker Skrevet 17. april 2017 #8 Skrevet 17. april 2017 Uff....... da er jeg sikkert allergisk mot det. Tør ikke prøve, men tåler "ingenting", særlig ikke pollen. Og IKKE bistikk, er hyperallergisk mot bier. Men "bieallergenene" kommer vel ikke i honningen? Anonymkode: e9105...bfe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå