Gå til innhold

Taler


tuva77

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at bruden holder tale? Jeg vil heller holde tale enn å ha sang. Hva skal/synes dere?? :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldrig opplevd at bruden har holdt tale i de bryllupene jeg har vært i, men det er vel opp til bruden om hun ønsker det eller ikke.

Selv har jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal gjøre, har både skrevet tale og sang.... Men kjenner jeg meg selv rett, så blir det nok sang, blir veldig lett rørt og jeg tror ikke noen kommer til å skjønne hva jeg sier hvis jeg skal holde tale, det blir nok bare masse gråt.... :-? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bortimot alle bryllup jeg har vært i har bruden talt, tror jeg - kanskje med ett unntak...

Men jeg er enig - det er helt opp til deg. Hvis du VIL tale, er det vel ingenting som er bedre enn det! Jeg skal absolutt tale i mitt. Blir kanskje en sang i tillegg, men jeg er av den typen som ikke vil skrive noen tåredryppende 'hjerte smerte'-sang, så da vil jeg heller bruke helt egne ord og forsøke å fortelle min kjære og de andre hva jeg føler...

Dessuten er det jo fint da, at vi også taler, siden gutta 'må'... :D

Lykke til, uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i sååå mange bryllup - men bruden har holdt tale i halvparten av de bryllupene jeg har vært i.

Selv er jeg ingen taler - sterkt i tvil men heller veldig til sang og ingen tale. Dette er min forlovede noe besviken over da han synes jeg burde holde tale. Motet svikter, er jeg redd - sang skal han få men talen frykter jeg uteblir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede skrevet sang til min kjære. Det gikk faktisk lettere enn jeg hadde trodd. :D Har litt lyst å holde tale også, men vet ikke om jeg har nerver til det. Blir skrekkelig nervøs når jeg skal reise meg og si noe foran mange mennesker. :-? Men så vet jeg at min elskede ville satt stor pris på det. Så jeg får se.

Det er jo ikke forventet at bruden skal tale. Men jeg vet at mange gjør det. Jeg var nettopp i et bryllup der bruden sang for sin kjære. Kjemperomantisk! Men så var det det med sangstemme da....... Ikke noe for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpe meg så flinke dere er da! Allerede ferdig med sang og tale! Jeg har ikke tenkt på det engang jeg...

Personlig syns jeg det er bedre med tale. Det kan fort bli mange sanger i sånne sammenhenger og det er kanskje fort gjort at gjestene stresser mer med å få setningene og melodien til å stemme og så ikke får med seg innholdet. Men det er jo ingen som sier at bruden MÅ holde tale eller synge..

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverken tale eller sang på meg, men min søster skal synge en sang til min tilkommende i kirken. (Dette er en overraskelse til han fra meg).

Jeg blir så fort rørt i slike sammenhenger og ville hatt store problemer om jeg i tillegg skulle sagt hvor høyt jeg elsker min kjære og hvor lykkelig han gjør meg. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste bryllup jeg har vært i har bruden holdt tale. Det har jeg også tenkt å gjøre når jeg gifter meg 21 juni i København. Jeg foretrekker tale framfor sang da det for meg betyr mer. Jeg har holdt tale selv i noen bryllup og da har jeg øvd meg litt på forhånd å tatt tida slik at jeg vet at talen ikke blir lengre enn 5-10 min. Da unngår man at det blir en lang tale og dermed sikret på at man har alles oppmerksomhet hele veien igjennom. Hvis man da kan gjøre det litt morsomt (jeg liker en humoristisk vri for ikke å bli så rørt), så er det akkurat passe langt og gjestene får ledd litt underveis (det hjelper på selvtillitet). Lykke til:-) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...