Gå til innhold

Tenerife

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her er det så mange reiseglade, hyggelige damer, og jeg håper dere kan gi meg noen tips. Vi er to venninner som har bestemt oss for å ta en tur til Tenerife i oktober/november. Jeg har lyst til å dra til Puerto de la Cruz fordi jeg har lyst til å bo i en "ordentlig" by og ikke en turistghetto. Fikk veldig nok av det på Gran Canaria. Men så har jeg hørt at været er mer ustabilt her enn sør på øya. Gjør det store utslag? Er åpen for å dra til andre steder på øya. Skal på sole/feste/spise/slappe-av/se på pene menn-tur

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Her er det så mange reiseglade, hyggelige damer, og jeg håper dere kan gi meg noen tips. Vi er to venninner som har bestemt oss for å ta en tur til Tenerife i oktober/november. Jeg har lyst til å dra til Puerto de la Cruz fordi jeg har lyst til å bo i en "ordentlig" by og ikke en turistghetto. Fikk veldig nok av det på Gran Canaria. Men så har jeg hørt at været er mer ustabilt her enn sør på øya. Gjør det store utslag? Er åpen for å dra til andre steder på øya. Skal på sole/feste/spise/slappe-av/se på pene menn-tur

Prøv da Los Gigantes.

Skrevet

Enig med gjest...

Er kaldere i Puerto De la cruz på den tiden også..

Skrevet
Kan du si litt mer om det?

Null party, natur som på vetslandet f eks (høye klipper ), flott strand uten sjekkefaktor, og fremdeles muligheter til dykking, båtturer osv osv..

Los Gigantes er først og fremst et vakkert sted, en liten by under fjell og store klipper som styrter i havet og har gitt stedet dets navn. Byen ligger lengst mot nordvest på Tenerifes solfylte sørkyst og etter sigende skal Los Gigantes være det punktet på øya hvor solen skinner aller mest, hvilket henger sammen med topografien. Klippene danner et værskille mellom nord og sør: Nord for fjellene kan det godt være tåke, regn og litt kjølig, mens solen altså stort sett er der på sørsiden.

bilder:

http://www.startour.no/Resorts/travel.aspx...type=cd&hotel=0

Skrevet

Hentet fra Alt om reiser:Los Gigantes ligger i en temmelig bratt skråning opp fra lystbåthavnen som er beskyttet av en firkantet molo. Skråningen er full av hoteller med terrasser og bassenger. Det finnes også en liten og god strand og et større bassenganlegg nederst mot sjøen. Fra havnen, som er omkranset av restauranter, går byens hovedgate oppover åsen, med et lite utvalg butikker, restauranter og barer. Nattelivet er dog ikke allverdens og byen er egentlig ganske søvnig. Det blir å tusle rundt og titte på de andre turistene. Og man skal være sterk i beina for å tusle mye; alle bakkene sliter på muskulaturen.

Høres ut som TS har lyst på litt festing og natteliv, så da synes ikke jeg dette hørtes ut som et bra valg.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Null party, natur som på vetslandet f eks (høye klipper ), flott strand uten sjekkefaktor, og fremdeles muligheter til dykking, båtturer osv osv..

Los Gigantes er først og fremst et vakkert sted, en liten by under fjell og store klipper som styrter i havet og har gitt stedet dets navn. Byen ligger lengst mot nordvest på Tenerifes solfylte sørkyst og etter sigende skal Los Gigantes være det punktet på øya hvor solen skinner aller mest, hvilket henger sammen med topografien. Klippene danner et værskille mellom nord og sør: Nord for fjellene kan det godt være tåke, regn og litt kjølig, mens solen altså stort sett er der på sørsiden.

bilder:

http://www.startour.no/Resorts/travel.aspx...type=cd&hotel=0

Høres for rolig ut for oss. Vi skal nok feste litt, ja.

Skrevet

Høres ut som TS har lyst på litt festing og natteliv, så da synes ikke jeg dette hørtes ut som et bra valg.

Man kan få det også der, men man likevel få sove når man skal legge seg... (er ikke så mye roping i gatene..)

Skrevet
Og man skal være sterk i beina for å tusle mye; alle bakkene sliter på muskulaturen.

Det er forresten bare vås.

Skrevet (endret)

Hm. Nei...

Det er litt enten eller på Tenerife. Enten turisthelvete eller stille...

Endret av T.S
Skrevet
Man kan få det også der, men man likevel få sove når man skal legge seg... (er ikke så mye roping i gatene..)

Så det er puber, barer osv der? Vi er ikke discotyper. Hva slags folk er det som drar dit, ikke bare pensjonister og barnefamilier, vel?

Skrevet
Så det er puber, barer osv der? Vi er ikke discotyper. Hva slags folk er det som drar dit, ikke bare pensjonister og barnefamilier, vel?

Er barer og puber ja.

Er mest Briter og Tyskere tror jeg. Mange rikinger bor der også...

Veldig få barnefamilier egentlig da jeg var der. Og langt ifra bare pensjonister. Men var lite rølping der.

Mange rundt 40. Få rundt 20.

Skrevet
Er barer og puber ja.

Er mest Briter og Tyskere tror jeg. Mange rikinger bor der også...

Veldig få barnefamilier egentlig da jeg var der. Og langt ifra bare pensjonister. Men var lite rølping der.

Mange rundt 40. Få rundt 20.

Det er vel ikke så mange norske reiseselskaper som har turer dit? Så at Apollo har, men vil ikke bo 1,3 km fra stranda. Hvor bodde du?

Skrevet
Det er vel ikke så mange norske reiseselskaper som har turer dit? Så at Apollo har, men vil ikke bo 1,3 km fra stranda. Hvor bodde du?

100m. fra strand :)

Ikke i selve Gigantes men ti-femen min gåtur derfra. Playa de la Arena.

Reiste med Apollo.

Her tror jeg

http://www.holidaywatchdog.com/239-Playa_D...day-Review.html

Må bare passe på å få rom i den rekken som har sol... Er to rekker som peker mot hverandre.

Skrevet

Det ser hyggelig ut der, men jeg blir litt skeptisk når det står at det er så avslappende og romantisk der. Du tror ikke det kan bli kjedelig for to damer i slutten av 30-åra? Det er jo ikke så veldig mye å velge mellom på Tenerife. Har fortsatt lyst på Puerto del la Cruz. Noen som kan si noe om været der i oktober/november?

Skrevet
Det ser hyggelig ut der, men jeg blir litt skeptisk når det står at det er så avslappende og romantisk der. Du tror ikke det kan bli kjedelig for to damer i slutten av 30-åra? Det er jo ikke så veldig mye å velge mellom på Tenerife. Har fortsatt lyst på Puerto del la Cruz. Noen som kan si noe om været der i oktober/november?

Slutten av tretti høres jo bra ut det synes jeg. Men vil dere feste som da dere var 25 blir det jo værre ;)

Sydkysten har stort sett solskinn hele tiden, mens nordsiden har en mer tropisk klima med flere regndager....

Skrevet
Slutten av tretti høres jo bra ut det synes jeg. Men vil dere feste som da dere var 25 blir det jo værre ;)

Sydkysten har stort sett solskinn hele tiden, mens nordsiden har en mer tropisk klima med flere regndager....

Nei, vi skal ikke feste som 25-åringer! :ler: Men vi liker å gå på livlige puber. Ble bare litt redd for at det bare en par som sitter og holder hender der...

Skrevet

Hiver meg på denne, jeg! Vi er to venninner som skal til en av Kanariøyene i høst, og vi er heller ikke interessert i å feste sammen med 20-25-åringer. Synes Gran Canaria er totalt usjarmerende. Hvor bør vi dra?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei.

Noen som har erfaring fra Las Americas? Skal der i januar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...