Gå til innhold

Jeg hare et problem

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er egentlig ikke sikker på hvor denne tråden passer, så jeg legger den her.

Jeg sliter med meg selv og kroppen min for tiden. Dette har egentlig pågått en stund, men saken er den at jeg har aldri nok overskudd. Er sliten og trøtt hele tida.

Kommer meg ikke på skolen om morgenen heller og det er kanskje det største problemet!

Jeg går å legger meg tidlig, men likevel sliter jeg med å komme meg opp. Det ender med at jeg skulker ofte og det synes jeg er kjempe trist når jeg våkner senere på dagen.

Kan sove opptil 12-13 timer i strekk. Det er da ikke normalt? Hvordan skal dette gå? Ser for meg at jeg kommer til å sove bort livet mitt.

Skulka i dag også. La meg kl 22 i går og våkna i dag kl 10.30. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekka dette hos legen? Anemi, jernmangel osv kan gjøre folk trøtte og slappe.

Skrevet

Huff... Kjenner meg veeeldig igjen her. Føler meg ALDRI 100% opplagt og alltid hatt et sovehjerte uten like... Dette er veldig forstyrrende og ikke ideelt i lengden. Jeg gikk til legen etter mange år med plager og fikk henvisning til søvnutredelse, så nå har jeg endelig fått stilt diagnose. Ganske godt å få et svar på at det er noe man ikke kan noe for. Det er mye som kan feile deg, men det kan feks være at du har Hypersomni.

"Idiopatisk hypersomni er en søvnlidelse der personene har et unormalt høyt søvnbehov og hvor de er søvnige på dagtid selv om de har hatt en nattesøvn an normal lengde og kvalitet."

Eller så kan det være at du bare har problemer med stoffskiftet... Les litt på lommelegen:

http://www.lommelegen.no/art/art2551.asp

Men uansett, ta deg en legesjekk så får du kanskje svar!

Gjest Mea Culpa
Skrevet

For å få mer energi må du faktisk bruke energi. Det kan jo være lurt å ta en sjekk hos legen for å finne ut om det er noe medisinsk. Hvis legen ikke finner noe tror jeg rett og slett bare du må prøve å bli litt mer aktiv ;)

Vet det er utrolig vanskelig å komme igang, men når det først blir en vane er det utrolig deilig. Og det er lurt å ikke sette seg for store mål, heller begynne i det små og øke gradvis.

Skrevet

Som flere sier, kan dette skyldes flere forhold.

Er det spesielle ting du sliter med i livet ditt akkurat nå? Det kan gi utslag.

Det kan være stoffskiftet.

Det kan faktisk også være feks intolleranse for fruktose eller laktose.

Lista er nok kjempelang. Følg rådet - oppsøk lege. Krev å bli utredet. Det er slitsomt å gå gjennom livet på denne måten.

:klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...