Gjest Gjesten Skrevet 1. september 2006 #1 Skrevet 1. september 2006 Har dere opplevd smerter i forbindelse med cyster på eggstokker? (eller ingen smerter?). Hvordan var disse smertene, og hvor vondt var det? Hvor ofte? (og hvilke konsekvenser kan store cyster få?)
Gjest Bellatrix Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Alle har cyster på eggstokkene, men det er når de blir for store de gjør vondt. Jeg hadde en stor cyste på eggstokken for noen år siden. Det var ubeskrivelig vondt. Veldig veldig vondt. Det begynte med at jeg var veldig dårlig i magen, som så gikk over i smerter i siden og smertene ble bare sterkere og sterkere. Jeg havna på sykehuset som vurderte å operere meg, men det trengte de ikke for cysten sprakk av seg selv.
Gjest Tigerjente Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 Jeg hadde en cyste i januar i år, eller den ble oppdaga da, den var 7cm i diameter. Fikk ny time i mai der de skulle vurdere å opperere den/sprekke den. Jeg hadde ingen vondter i løpet av denne tiden, og da jeg kom inn igjen på sykehuset hadde den sprukket av seg selv.
Gjest TS Skrevet 2. september 2006 #4 Skrevet 2. september 2006 Takk for svar. Jeg var hos gynekologen min i går og hun sa at jeg kanskje hadde en stor cyste ( ca 6 cm)på ene eggstokken.. Jeg skal på ul om noen uker (men synes det er så lenge å vente....) Er det snakk om invendig UL da? Og hvordan foregår det? Har aldri vært på det før Har ikke opplevd noe regelmessige smerter i området rundt eggstokkene, men ca 1 gang i året har jeg de siste 5 årene hatt veldig vondt i magen. Besvimt noen ganger.. Utrolig vondt! Lurte på om det kunne ha noe med denne eller evnt andre cyster å gjøre...?
Hoppetaujenta Skrevet 6. september 2006 #5 Skrevet 6. september 2006 (endret) --- Endret 11. november 2015 av Hoppetaujenta
Gjest Gjest Skrevet 6. september 2006 #6 Skrevet 6. september 2006 Hvordan kunne legen si at du kanskje hadde en cyste som var 6 cm hvis h*n ikke brukte UL? Cyster er vonde når de vokser og når de sprekker så gjør det j*** vondt. Det vanligste er vanncyster som sprekker av seg selv etter noen uker og er ufarlige, men noen ganger vonde. Det er nok derfor du skal tilbake om noen uker for å se om den er borte. Innvendig UL gjøres med en tynn stav som føres opp i skjeden. Som regel er det ikke vondt i det hele tatt, men jeg har opplevd at det har vært vondt også dessverre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå