Gå til innhold

Er det noen som helst mulighet for

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg hadde sex med en mann i natt... 2 ganger. vi brukte kondom begge gangene, men i mellomtiden lå han med penis mellom beina mine og gnei den inntil meg på utsiden liksom. så hadde vi sex for annen gang med kondom.

Det hadde vært fullstendig krise om jeg hadde blitt gravid med denne mannen, så krise at jeg vurderer å ta angrepille i dag selv om vi brukte kondom. kan jeg i det hele tatt bli gravid når ting foregikk som beskrevet over?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle ikke tro det skulle være mulig, men hvis det er super krise om det skulle skje. Så ville jeg nok barikert meg mot alle muligheter og kjøpt angrepillen. :)

Skrevet

Gikk det hull på kondomet? Hvis ikke, er det nok ingen fare. Ta det med ro, drikk en kopp te og gled deg over at det snart er helg!

Skrevet

Mulig, men lite sannsynlig.

Etter det første samleiet så KAN det være sæd på penis når kondomet er av. Så om dere ikke har brukt kondomer med sæddrepende middel eller sæddrepende middel i en eller annen from, så er det en mikroskopisk mulighet for at du kan være gravid. Det kommer alt an på hvor nær eggløsningen du er.

Skrevet

ok... takk for svar.

jeg venter mensen til helga, seinest neste uke.

Skrevet

Så om mensen (altså i utgangspunktet EL) ikke er ekstremt forsinket denne gangen så har du antakeligvis hatt EL for rundt en uke siden. Har du hatt EL for en uke siden kan du ikke bli gravid nå.

Men du må nesten vurdere det selv hvor stor sjansen er for at du er forsinket denne måneden, og hvor stor sjansen er for at han hadde sæd på penis. Er det ikke uvanlig for de å være en uke eller mer forsinket så kan du ha et problem, men er du stabil så går det sannsynligvis bra.

Om du vil så kan du ta EL-tester (spør på apoteket) hver morgen i 4-5 dager, får du ikke utslag på de så er sjansen liten for at du blir gravid. Da må du i så fall hatt EL i går, og da skal mensen komme (om du ikke er gravid) om ca 14 dager.

Dette ble rotete forklart, men les det 4-5 ganger, så kanskje det blir forståelig?

Skrevet

Men han hadde jo ikke penis inni meg uansett!? bare rett i åpningen....

Skrevet

Det kan skje at sædceller svømmer fra skjedeinngangen til livmoren, men jeg vil tro det er svært sjelden.

Men for å sammenfatte dette:

Du har sannsynligvis hatt EL (du har ikke sagt noe om hvor vanlig det er for deg å være rundt 7-14 dager forsinket, så jeg går ut fra at det er sjelden)

Sædcellene som eventuelt har vært utenpå penis har sannsynligvis dødd. De dør med en gang de blir tørre, og jeg går ut fra at han ikke var direkte våt av sæd?

Sjansen for at du er gravid er mikroskopisk, men det er alltid en mulighet for det når du ikke vet 100 % sikkert at du har hatt EL, og ikke har beholdt pyjamasen på til enhver tid ;)

Skrevet
Men han hadde jo ikke penis inni meg uansett!? bare rett i åpningen....

Det var en gang en gutt og en pike som var kjærester. De hadde bestemt seg for at de ikke skulle ha samleie før de giftet seg, men en gang hendte det at de falt for fristelsen til å kose seg uten klær. Han var aldri inne i henne, selv om detvar nære på, og de var begge veldig glade for at de hadde klart å holde løftet sitt...

Noen måneder senere måtte jenta bekjenne til gutten: hun var blitt gravid!

Jenta gråt og var fortvilet, hun skjønte ikke hva som hadde skjedd.

Gutten ble selvfølgelig sinna :frustrert: Han visste jo at han ikke var faren, hun hadde vært utro! Han reiste sin vei, og tenkte at en dag skulle hun få igjen.

Den dagen kom raskere enn han hadde tenkt. Ingen trodde nemlig på at jenta hadde vært utro, de trodde han var skurken som stakk da hun ble gravid.

Så da dagen for DNA testing kom tenkte han: nå skal de få se alle de som ikke trodde på meg!!

Tenk hvilket sjokk det var for ham da resultatet kom tilbake, og det viste med 99 % sikkerhet at han var far!!?

Dette høres ut som et eventyr, ikke sant?

Vel, av og til er virkeligheten mer utrolig enn de mest fantasifulle eventyr, for dette er virkeligheten!

Dette skjedde i Norge for mange år siden, jeg vet det, for jeg kjente både mor og far på denne tiden! Det var nok med en liten sprek rakker, og "uhellet" var ute.

Dette var bokstavlig talt en jomfrufødsel!

Sannsynligheten for at noe slik skal skje er 1:100000 eller noe slikt, men det kan skje... eneste prevensjon som er 100% sikker er avholdenhet med klær på... :sjenert:

Men når sant skal sies: sannsynligheten for at du er gravid er mikroskopisk, så mikroskopisk at jeg hadde tatt sjansen på at det gikk bra uten angrepille om jeg hadde vært i din situasjon!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...