Gjest taia Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 jeg tror det er mye sant i dette, selv om de færreste vil innrømme det. hva mener dere?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #2 Skrevet 1. september 2006 Det er jeg helt uenig i. Men så er jeg en slik dame som ikke kjøper Se og Hør, ikke har som største ønske i livet å figurere på tv eller bli kjendis, og ikke har nesegrus beundring for noen kjendiser. Jeg synes mange kjendiser er rett og slett tåpelige mennesker, spesielt disse C-kjendisene som spys frem av reality-show osv.
Gjest beekeeper Skrevet 1. september 2006 #3 Skrevet 1. september 2006 At denne påstanden er stort sett bullshit.
Gjest gjesta Skrevet 1. september 2006 #4 Skrevet 1. september 2006 Jeg synes det er litt sant i det, når man tenker på at de fleste unge er veldig mye mer opptatt av kjendiser enn av religion. (Det er jeg jo forsåvidt selv også, jeg er ikke interessert i kjendiser, men jeg er virkelig ikke opptatt av religion.)
tuji Skrevet 1. september 2006 #5 Skrevet 1. september 2006 Jeg er ikke enig. Vi ser nok opp til kjendiser, og ønsker kanskje at vi var litt som dem - at vi hadde pengene, livet, berømmelsen - MEN det er ikke det samme å være Gud og å være forbilde/idol. En kjendis gir meg ikke noe personlig, og jeg ber ikke akkurat til Julia Roberts når det butter imot.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #6 Skrevet 1. september 2006 jeg vet ikke helt, jeg. Personlig tror jeg ikke stjernedyrkningen er like stor nå som for f eks femti år siden, men kjendisdyrkningen er jo stor. Selv om man ikke ser opp til dem, vet de fleste mye om dem, og det dannes jo på en måte en "mytologi" rundt dem. Dette kan kanskje sammenliknes med tidligere tiders polyteistiske religioner; da hadde man jo mange mindre guder med ulike roller - man så ikke like mye opp til eller tilba alle, men de var en del av hverdagen.
Carrot Skrevet 1. september 2006 #7 Skrevet 1. september 2006 Det kommer ann på øynene som ser - de kan nok oppføre seg som om de var guder av og til og enkelte kan nok oppvarte dem som om de var det - men det går vel mer på å "dyrke" den status de har mer en noen gudstro/frykt.. Jeg syns de er vanlige mennesker som har fått til noe over gjennomsnitt og som derofr ikke lengre kan leve et normalt liv og syns i grunnen mer synd på dem enn ser opp til dem - men det er klart, pengene og muligheten kjendisstatusen gir er vel et pluss... dog ville jeg ikke byttet..
Gjest *Snart medlem* Skrevet 1. september 2006 #9 Skrevet 1. september 2006 Det virker i alle fall som om enkelte medier ønsker å fremstille det slik.
Gjest LilSweetie Skrevet 1. september 2006 #10 Skrevet 1. september 2006 (endret) Det stemmer nok (heldigvis) ikke. Jeg vil heller mene at ytringsfrihet er vår tids religion, i Norge. Endret 1. september 2006 av LilSweetie
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #11 Skrevet 1. september 2006 vil tro at slike personer trenger hjelp og bør oppsøke helsevesenet snarest.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå