Gjest Desperat Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Jeg har hatt det jeg tror er en soppinfeksjon i over en uke nå.. Prøvde å behandle med pevaryl stikktabletter og krem siden mandag, men det har ikke hjulpet, bare blitt verre. Nå er det et mareritt å gå! Det svir og klør og stikker noe grusomt for hvert skritt, i hele skrittet. Noen tips??
Gjest Naria Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Hvis du ikke blir kvitt symptomene når du tar kur for sopp, feks Canesten, skal man oppsøke lege. For det tyder på at det kan være noe annet enn sopp.
Gjest Gjest1 Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Da ville jeg gått til lege gitt... Når jeg får det bruker jeg Canesten og det lindrer med en gang. Disse pillene har jeg aldri skjønt, de detter jo ut igjen med en gang og smuldrer
brumma* Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Da ville jeg gått til lege gitt... Når jeg får det bruker jeg Canesten og det lindrer med en gang. Disse pillene har jeg aldri skjønt, de detter jo ut igjen med en gang og smuldrer ← Man skal ta den før man legger seg om kvelden. Da forblir de inni deg!
Gjest *trådstarter* Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Kan jeg gå til en annen lege enn fastlegen min? Hvordan går jeg fram i så fall?
Gjest Gjest1 Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Man skal ta den før man legger seg om kvelden. Da forblir de inni deg! ← Tok det på skolen jeg. Klødde noe helt infernalsk og kjørte på apoteket i storefri husker jeg. Da skal jeg huske det til neste gang Men jeg synes det holder lenge med krem jeg da
brumma* Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Ser for meg "pillerester" i massevis! Enig i at krem funker bra. Tror pillene må til hvis det sitter langt oppi, innvendig.... Ehm...ja, you get the picture. Til TS: du kan gå til en annen lege en fastlegen din ja! Jeg har bare bestilt time hos en annen lege på vanlig måte.
Leo Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 I mine mest desperate øyeblikk har jeg hatt følelsen av at noen har stukket en glødende jernstang opp der, så du har min dypeste medfølelse! Jeg har da kjøpt en kombinasjonspakning med Canesten på apoteket, puttet stikkpillen i innføringhylsen og smurt det hele inne med et tykt lag med Canesten krem, puttet det "på plass" og dessuten smurt med litt ekstra krem til slutt. Det er så sinnsykt vondt at jeg karakteriserer det som sykdom og har iført meg stor truse m/bind og inntatt sengen noen timer til kuren får virke. Holder jeg meg ikke i ro til det har fått tid til å virke, synes ikke jeg kuren hjelper i det hele tatt. Har du store plager med dette er det imidlertid viktig at du oppsøker lege slik at du er 100% sikker på at det er sopp og dessuten en type sopp som lar seg behandle med preparater som kan kjøpes reseptfritt!
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Jeg også anbefaler det lege, for det kan være skjedekatarr når canesten og lignende preparat ikke fungerer. Da trenger du medisin(stikkpille) som du får på resept og det blir borte på 1-2-3.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Forresten så er mitt beste tips å ta en engangssprøyte(uten spiss seff) med yoghurt naturell og sprøyte opp i skjeden. Smør gjerne dette rundt åpningen og ellers hvor det klør også. Lig med dette om natten, bruk truseinnlegg eller bind. Det lindrer raskt.
Gjest Gjest_Frosken_* Skrevet 1. september 2006 #11 Skrevet 1. september 2006 Glødende jernstang ja, du sier noe der...!! Ser ut som det er bedre i dag, hadde et ekstra tykt lag med både pevaryl og canesten krem på i går kveld før jeg la meg.. ser ut som det gjorde susen Jeg har alle de "klassiske" symptomene på soppinfeksjon, så jeg kan egentlig ikke forestille meg at det er noe annet. Tusen takk for svar alle sammen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå