Gå til innhold

Vi har bestilt bryllupsreise til Azorene

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har vi endlig bestilt bryllupsreise og reisemålet ble Azorene. Vi reiser 18/9 og blir borte ei uke.

Noen andre som har vært der og har tips til hva vi kan gjøre? Har hørt at det kan være gøy med delfin/hvalsafari.

Vi skal bo rett ved stranda, så det vil være ganske langt fra hotellet til byen, så det blir sikkert en dagstur til byen i hvertfall...

Setter pris på alle innspill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vært der. Regner med det er Sao Miguel du skal til? Hvalsafari er veldig gøy, vi så mange hvaler, delfiner og skilpadder og virkelig storkoste oss. Ellers er det jo ikke stedet man drar for action, egentlig, mest for tur og avslapning. Men dere burde kjøre litt rundt og få med dere Furnas, Sete Cidades og Caldeira Velha. Veldig fint å kjøre langs kysten, nydelig natur og flott småbyer. Og så må dere spise masse god sjømat :)

Skrevet

Pappa har vært der, og han sa det var veldig stille og rolig, veldig pent, men ikke så altfor mye å gjøre der.

Og som Ciara sier; sjømaten der er kjempegod!

Gjest Gjest_Anea
Skrevet

Et lite tips: Fikk nettopp nyeste Reiser og Ferie i posten, og der var det en ganske stor reportarsje om Azorene :)

Gjest Gjest_annemsk_*
Skrevet

tusen takk for tips!!!

Skal se om ikke vi får kjøpt det bladet.

Vi skal til San Miguel og bo på Bahia Palace, vi valgte å bo på stranda i stedet for i byen.

Og at det er stille og rolig der gjør ikke noe, bare deilig det etter noen hektiske sommermåneder med bryllupsplanlegging og ikke noe sommerferie...

Skrevet

Hvordan er temperaturen på Azorene om sommeren og i november?

Gjest Gjest_annemsk_*
Skrevet

Leste at det var maks teperatur i lufta ca 26 grader i juli/august, og ca 24 grader i lufta i sept/okt.

Og helt ok badevann, over 20 grader.

Har lest at det er veldig skiftende vært, men at det sjeldent blir for kaldt eller for varmt. Reisguiden jeg har anbefaler å ta med en varm genser hvis en skal opp i høyden, f. eks på toppen av et krater.

Hvis en skal ligge på stranda tviler jeg på at en trenger det.

Jeg kommer til å pakke med strandklær, regntøy og en varm genser, så er jeg sikra...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...