Gå til innhold

Trykkeri med tjenester til privatpersoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ute etter et trykkeri som kan hjelpe meg med å lage en bok. Til privat formål. Med tekst og bilder som skal gis bort i gave. Blir noen eksemplarer.

Er det noen her som har vært borti dette, eller har noen å anbefale?

Sett på en del sider og sendt noen mail, men jeg tenkte kanskje det er noen her inne som har en anbefaling.

Mitt inntrykk er at de aller fleste har slike tjenester for næringsliv og bedrifter. Det er forståelig, da dette bidrar til flere eksemplarer og mer tilbake til trykkeriet.

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikkert noen som kan gjøre det for deg. Men en ting du bør tenke på hvis du bare skal trykke noen få eksemplarer er at offset-trykk (som er vanlig i bokproduksjon såvidt jeg vet) blir svindyrt. Velg heller et trykkeri som trykker digitalt (kvaliteten blir tilnærmet like bra og prisen er lavere, og for trykkeriet spiller ikke antallet noen rolle. Ved offset må man lage noen plater først, det er dette som koster), og som kan hjelpe deg med bokinnbindingen også. Jeg vet ikke hvor du bor, men i Trondheim er i hvert fall Øien&Indergaard veldig hyggelige og hjelpsomme - og proffe. Om de ikke kan hjelpe deg er jeg sikker på at de har noen tips om hvor du kan henvende deg.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet

Bare sånn i tilfelle noe sånt kunne passe, så slenger jeg over en link til Fotoknudsen, de lager fotobøker med både bilder og tekst. Glanset papir, så vidt jeg vet. Ikke gratis akkurat, men...

Skrevet

Ofte fins det kopieringssenter i tilknytning til høyskoler og universitet. Invivo på Universitetet i Stavanger tar i alle fall slike oppdrag.

Kanskje det kan være en mulighet hvis du bor i nærheten av noe slikt.

Skrevet
Ofte fins det kopieringssenter i tilknytning til høyskoler og universitet. Invivo på Universitetet i Stavanger tar i alle fall slike oppdrag.

Kanskje det kan være en mulighet hvis du bor i nærheten av noe slikt.

Det er sant:-) Tapir i Trondheim, husker ikke hva som er i Oslo og Bergen, og så er det en på UMB i Ås. De har ganske ok priser, tror jeg, men kanskje litt begrensa muligheter for innbinding og sånt, men absolutt verdt et forsøk.

Ellers ville jeg prøvd andre kopisentre også. Prisene kan variere ganske mye fra sted til sted, sikkert kvaliteten også. Be om et prøvetrykk av en side med bilde på før du trykker hele boka.

Skrevet

De stedene jeg sendte mail til hadde i hvert fall mulighet til å sende pdf-filer. Så da er det vel digitalt?

Det er i første omgang snakk om mest tekst, og lite bilder. Kanskje noen tegninger og grafiske bilder. Og selvsagt omslag med bilde på.

Er først og fremst ute etter et sted i Oslo/Akershus. Men da skal jeg stikke innom kopisentere og høre der? Om de printer hele bøker?

Takk for forslag så langt!

Skrevet

Min leverandør er det størte fabrikken i Norge innen trykk... Si ifra hvis du ikke får ordnet noe selv da.. Så kan jeg sjekke ut litt på min kant!

Skrevet
Min leverandør er det størte fabrikken i Norge innen trykk... Si ifra hvis du ikke får ordnet noe selv da.. Så kan jeg sjekke ut litt på min kant!

Så fint! Har fått svar på en mail, men der sto det bare om jeg visste hvor mye jeg måtte betale for det...

Er utlogget bruker, så kan sende deg en PM når jeg vet mer jeg, kanskje?

God helg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...