Gå til innhold

Apropo dårlig samarbeid....

Fremhevede innlegg

Gjest singel!
Skrevet

jeg snakka nettopp med min x som jeg har ei lita jente med og han sa at nye dama ikke ville at han skulle reise hit å ha samvær med datteren sin, pga av meg.Jeg har null interesse av fyren og har ikke tenkt å være sammen med jenta mi og han om han dukker opp.

Hva gjør man da?Skal jeg bare sitte å se på å la alle andre bestemme hvordan datteren min skal ha dt med pappaen sin????Litt clueless og rådvill og mildt sagt forbanna her nå...hjeeeelp!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmmmmmmm. dette sette ikke oss stemammaer (kan jo være hun blir det en gang) i godt lys. bare husk på at ikke alle jenter er slik med kjærestens barn.

jeg vet ikke hva du skal gjøre. får bare håpe at pappaen tar til vettet selv...

Skrevet

Uff!

Er det en annen plass de kan ha samværet på? Eller er det slik at det MÅ være hjemme hos deg?

Skrevet

Vel, ettersom du ikke har tenkt å være hjemme om han kommer så kanskje det hjelper om hun (hans nye) får være med en gang? For å se hvordan ordningen deres fungerer!

Gjest singel!
Skrevet
hmmmmmmmm. dette sette ikke oss stemammaer (kan jo være hun blir det en gang) i godt lys. bare husk på at ikke alle jenter er slik med kjærestens barn.

jeg vet ikke hva du skal gjøre. får bare håpe at pappaen tar til vettet selv...

det håper jeg da inderlig at de ikke er!!!Og tror neppe at han tar til vett...

Gjest singel!
Skrevet
Uff!

Er det en annen plass de kan ha samværet på? Eller er det slik at det MÅ være hjemme hos deg?

det MÅ jo ikke, men for at hun skal slippe å reise så langt og at hun skal ha det tryggest mulig er det jo det beste,+ at pappaen slipper jo å leie eller betale noe for å ha en plass å være.

Gjest singel!
Skrevet
Vel, ettersom du ikke har tenkt å være hjemme om han kommer så kanskje det hjelper om hun (hans nye) får være med en gang? For å se hvordan ordningen deres fungerer!

det var jo egentlig en lur ide det da.men hun har også en datter og det blir litt trangt i min leilighet da.men skal foreslå d alikevell :)

Skrevet
det MÅ jo ikke, men for at hun skal slippe å reise så langt og at hun skal ha det tryggest mulig er det jo det beste,+ at pappaen slipper jo å leie eller betale noe for å ha en plass å være.

Okei, jeg skjønner! :)

Håper dere finner ut av det! ;)

Skrevet

Hvor gammel er jenta? Er det så langt å reise til pappan? En eller annen gang må hun jo begynne å gjøre det også... ;)

Skrevet

Kan samværet skje hos faren ?

Det finnes sikkert både hummer og kanari av kvinner som får et forhold til en mann som har barn fra tidligere. Men svært mange er veldig oppegående kvinner. Jeg har selv sett hvordan en far uten samvær ble tvunget til å endre sin innstilling til dette. Hans nye flamme aksepterte ikke på noen måte at han ikke tok kontakt. Og etter 9 (NI) år fikk han ut fingern og far og datter har siden hatt et nært og godt forhold til hverandre.

La far fått et forhold til barnet hjemme hos seg selv (om det ikke er spesielle årsaker til at dette ikke er tilrådelig). Det vil gi far ny tillit til deg.

Skrevet

Det står "mor til Alva 15 mnd" i signaturen til trådstarter, så man kan jo ikke akkurat hive ungen på en buss heller..

Og jeg tror ikke det er noe bra for barnet om mor deiser henne over til far for en helg om hun ikke kjenner far godt fra før.

Skjønner at nye damen synes det er litt ueffent om han skal overnatte hjemme hos deg hele helgen. De fleste damer hadde vel blitt usikre i den situasjonen..

Skrevet
Det står "mor til Alva 15 mnd" i signaturen til trådstarter, så man kan jo ikke akkurat hive ungen på en buss heller..

Og jeg tror ikke det er noe bra for barnet om mor deiser henne over til far for en helg om hun ikke kjenner far godt fra før.

Skjønner at nye damen synes det er litt ueffent om han skal overnatte hjemme hos deg hele helgen. De fleste damer hadde vel blitt usikre i den situasjonen..

Hvis det var mitt innlegg du henviser til ser jeg ikke noe galt med mitt forslag. Det er ikke snakke om "å lempe dattern" over til far. Barnet er 15 månder og kan fint ha samvær hjemme hos pappan.

Deretter gir du indirekte støtte til at far ikke skal ha samvær med barnet hos mor.

Resultat:

Det ser ut som om du vil at jenta ikke skal ha samvær med sin far i det hele tatt.

Skrevet (endret)

Helt utrolig spør du meg :overrasket: Dersom fars nye dame ikke liker typen samvær så må hun jo komme med ett alternativ. Og inntill da akseptere situasjonen som den er.

Jeg synes du gjør det riktige for far og barn ved å la han bo i leiligheten din ved samvær. Men derifra til at han skal ta med seg ny dame og ev. hennes barn... ja det hadde ikke jeg gjort.

Til syvende og sist er dette din datters far sitt ansvar å løse. Møter han ikke til samvær på bakgrunn av dama, ja da sier det mye om han!

(lizzi, i det litt dømmende hjørnet....)

Endret av Lizzi
Skrevet

Denne nye dama, hvor gammel er hun egentlig? Høres jo rimelig idiotisk ut at hun skal nekte han samvær med datteren sin pga. av deg? Må være veldig sjalu, barnslig og usikker på seg selv :forvirret: Han er også ganske dum hvis han LAR henne bestemme dette også. Han kan da ikke gjøre det? Eller :klø:

Skrevet
Helt utrolig spør du meg  :overrasket:  Dersom fars nye dame ikke liker typen samvær så må hun jo komme med ett alternativ. Og inntill da akseptere situasjonen som den er.

Jeg synes du gjør det riktige for far og barn ved å la han bo i leiligheten din ved samvær. Men derifra til at han skal ta med seg ny dame og ev. hennes barn... ja det hadde ikke jeg gjort.

Til syvende og sist er dette din datters far sitt ansvar å løse. Møter han ikke til samvær på bakgrunn av dama, ja da sier det mye om han!

(lizzi, i det litt dømmende hjørnet....)

Beklager, men jeg vet ikke hvem jeg spør ettersom innlegget jeg svarte på var anonnymt ("guest").

Skrevet
Det vil gi far ny tillit til deg.

Hun skrev ikke noe om at faren ikke hadde tillit til henne?

Det er helt utrolig hva du klarer å få ut av et innlegg.

Skrevet
Hun skrev ikke noe om at faren ikke hadde tillit til henne?

Det er helt utrolig hva du klarer å få ut av et innlegg.

Kan det være noe i den følelsen jeg har med at noen "er ute etter meg" ;)

Skrevet
Beklager, men jeg vet ikke hvem jeg spør ettersom innlegget jeg svarte på var anonnymt ("guest").

Hvorfor har du sittert mitt innlegg og svart dette?

Dersom du trodde at jeg skrev svar på innlegget ditt, så missforsto du ;)

Skrevet
Kan det være noe i den følelsen jeg har med at noen "er ute etter meg"  ;)

Ikke ute etter deg, men prøver å få deg til å forstå hva det er som gjør at du oppfattes som provoserende i dine uttalelser. Du drar altfor ofte inn temaet med at far skal ha ungene osv.

Skrevet

Her var det mange svar. Ser at far til 2 snakker om fars tillit til meg, noe som jeg ikke skriver noe om....jeg har hele tiden lagt til rette for ett best mulig samvær mellom far og datter, og vil legge til at det er far som har flytta langt unna her i denne saken.Kanskje er det han som burde gjøre noe så jeg får tillit til han?

Jeg har full forståelse for at damen til pappaen ikke liker tanken på at han skal hit, men vet jo godt at jeg ikke er noe trussel.Det er tross alt snakk om ett barns forhold til papaen sin og ikke pappaens forhold til meg....jeg har ikke tenkt til å være tilstede, men vil gjerne at jenta skal være i sine trygge omgivelser da et så lite barn verken har tidsbegrep eller husker så godt fra gang til gang pappaen er her...Og som lizzi sier: møter ikke pappaen til samvær pga av dama så sier det ganske mye om han...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...