Gå til innhold

Hva kan en ha til kyllingfilet?


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Åh! Jeg har så lyst på kylling i dag, men er ganske ny i kyllinggamet.

Vurderer sterkt tikka masala, men den er sterk og jeg skal ut og treffe folk senere og vil ikke lukte sånn.

Ris kan funke ja, men jeg husker jeg og naboen lagde karrisaus til den. Hvordan kan dette ha foregått? Det smakte dritnam.

... men kanskje litt sterkt det, også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ha akkurat det du vil til ;)

Jeg bruker å brune fileten i panne i lag med grønnsaker paprika, vårløk, sjampinjong, sukkererter og steke den ferdig i ovnen.

serverer med ris og sweetchili saus, tatziki, chutney el.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Jeg ovnsstekte kyllingfilet som var fylt med kremost, det var kjempenam. Og det ble ikke ånde-dödare heller, som tikka masala har en tendens til å bli. Eller så kan du steke den i biter sammen med grønnsaker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg kan ikke lage mat :ler:

Men en god saus til ris, vat noen om det? Jeg kan ikke huske hva det var vi lagde den ganga! Husker bare vi brukte karri, og sausen var knæsjgul..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du karripasta og kokosmelk? Da kan du lage en enkel karrisaus til på nullkommanull.

Du kan også bruke vanlig karripulver og bare tilsette litt ekstra chili og hvitløk for å få litt ekstra piff.

Stek kylling fileten enten hel eller i biter ha karripasta i panna i lag med kokosmelk, og la det hele bli gjennom varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det, nei :(

Men hvitløk? Jeg skal jo prøve å lukte litt sjarmerende etter middagen i dag ;D

Går det ikke an å bare lage av karripulver og... hømm. vann? :klø:

Noen annen saus som passer med ris da? Det blir vel litt tørt kun med kyllingbiter og tørr ris hu hei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herrefred, jeg glemmer å takke for tips; Det er ikke det altså, jeg er bare kresen og liker ikke for mye sterk mat :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sånn Uncle Ben's saus på glass, da? Sursøt, feks? Enkelt og godt, og gir ikke dårlig ånde!

... og ikke er det sterkt!

Endret av Lilith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke det, nei :(

Men hvitløk? Jeg skal jo prøve å lukte litt sjarmerende etter middagen i dag ;D

Går det ikke an å bare lage av karripulver og... hømm. vann? :klø:

Noen annen saus som passer med ris da? Det blir vel litt tørt kun med kyllingbiter og tørr ris hu hei.

du kan selvsagt lage saus med karripulver, og uten hvitløk :) Du kan også bruke vanlig melk i stedet for kokosmelk, og bare jevne sausen med litt maisenna (hvis du har, hvis ikke blir det en tynn saus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan leve med tynn saus! Tell me how! :-D

Hvor mye saus og hvor mye av ditten og datten og hvordan jeg tilbereder det osv.

For jeg kan bare koke spaghetti og lage pizza uten å dumme meg, andre ting blir litt verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stek( er ikke nødvendig, men det smaker bedre) karripulveret på middels varme i 1-2 minutter i litt olje, maks 1 ss olje til 1-2 ts karripulver. Hell over melk (1/2 dl) og la det hele koke opp, smak til med litt salt og pepper.

Blir ikke noen supersaus, men som nødløsning helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vann og karripulver blir nok en vel tynn saus desverre.

Hva med å tusle på butikken og handle litt. F. eks en unkle ben saus.

Jeg gir deg opp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til neste gang - en rask currysaus kan du lage ved å steke en løk med smør og curry til løken er blank, så ha på litt mel og røre inn, før du heller over et beger rømme og smaker til med buljong... rask og god, men kanskje aller best til bakte poteter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...