Gå til innhold

Orderud-saken


Shelly

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Jepp, kom ikke som noe sjokk på meg heller, men jeg tror ikke dette blir det siste vi ser av Orderudsaken...12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp.Fryder meg grønn over Lars Grønnerød som hadde fått dom på 2 år men som plutselig kan sitte inne i veldig mye mer icon_smile.gif

Ellers plager det meg litt at vi ikke med sikkerhet VET hva som egentlig skjedde under drapene.Skulle gjærne visst hva som egentlig skjedde og hvem som virkelig var involvert.

Men Veronika var det garantert icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig med juryens kjennelse.

Det jeg lurer på er hvem som faktisk skøyt dem. Men det får vi vel alldri vite.

Håper de får 21år alle fire. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også enig. Er ganske overbevist om at en eller flere av de tiltalte VET NOE.

Noe som de ikke har fortalt.......og derfor, ved å fortie sannheten så er de skyldige! icon_confused.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JA !

Tror Per & Veronica får 21 år, redusert på de to andre. Men jeg håper alle må sitte inne LENGE !

Deler av innlegget er slettet.

Tusenfryd - moderator

_________________

Krepsejenta1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-03-22 14:56 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hele saken er en tragedie for alle som er involvert. Som aktoren sa i går - det er ikke noen seier i en slik sak. Helt enig. Det er ingen vinnere i en sånn en sak.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg skammer meg ikke, jeg syns ikke det ville vært noe stort tap, enkelt og greit.

Jeg har ingen som helst medlidenhet med noen av dem og håper de råtner der de sitter.

Så ikke si jeg skal skamme meg, det er vel heller andre som bør gjøre det, de som kaldblodig drepte familien sin for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om jeg er enig i juryens kjennelse eller ikke kan jeg rett og slett ikke uttale meg om, for jeg har ikke vært i rettssalen og hørt de tiltalte forklare seg. Jeg har heller ikke gjennomgått saken i løpet av et døgn.

Dere skulle skamme dere, dere som dømmer dem! Hvordan kan dere vite med sikkerhet at Veronica skjøt? I såfall vet dere nok til å oppklare saken.

Jeg er helt enig i at mordere fortjener sin straff, og at juryen sikkert er en forsamling av fornuftige mennesker som ikke ønsker å skade noen unødig tviler jeg ikke på. Allikevel er det altfor mange spørsmål knyttet til saken som vi ikke har fått svar på. Jeg tror ikke noen av de fire er uskyldige, men jeg kan ikke vite det, derfor ønsker jeg ikke å dømme dem ut fra det media har fremstilt.

Mvh Line

P.S. Håper vi slipper en så enorm mediedekning av drapssaker i fremtiden. Det er ikke annet enn skadelig for samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fire er jo dømt på ganske sterke indisier, og ut fra det jeg har forstått så har kristin innrømt og kommet med endel fakta om hvordan det hele ble planlagt... og da holder det for meg.. syns det er ganske fryktelig all den medlidenhet de fire får... man skal ikke glemme de stakkars ofrene heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen som helst medlidenhet med noen av de fire.....de er dømt for drap og ikke drap på hvem som helst men de er dømt for å regelrett ha henrettet medlemmer av sin egen familie...

Saken har tatt 3 år, og jeg har full tillitt til det norske rettsystemet, og tror derfor at de fire er riktig dømt.

Hvor lang straffen blir gjenstår jo å se fremt til 4 april...Jeg håper alle de 4 får lovens strengeste straff og mange mange års sikring.....12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikring, kallisticat??? Tror du gjentakelsesfaren er stor?

Jeg er enig med Line som sier at det er helt umulig for oss som ikke har overvært hele rettssaken å dømme hvorvidt de er skyldige eller ikke.

Når det gjelder sikring, er denne ordningen nå erstattet av forvaring, og jeg kan ikke i min villeste fantasi se for meg at disse menneskene gjentar dette (hvis de er skyldige).

Jeg stoler også på juryens bedømmelse av saken, men kan ikke si om jeg er enig eller ei da jeg ikke har fulgt hele saken!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Enig!

Men det er Per Orderud som jeg syns at burde skamme seg mest. Han har drept/vært med på å planlegge å drepe sine egne foreldre og sin egen søster. Eller i værste fall vært en taus tilhører som har nikka godkjennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Vet ikke hva jeg mener om juryens kjennelse, men mener genrelt at juryen bør avskaffes!

...Ja, slik kan det gå når man bor på gård....så jeg skjønner hvorfor det kunne skje, men jeg forsvarer det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du siste anonym -hva mener du med at "slik kan det gå når du bor på gård"???

Dette er, tro det eller ei, ikke hverdagskost på gårder rundt om i det ganske land! Må innrømme at jeg blei ganske så provosert over ditt utsagn -det vitner om totalt uvitenhet!

Mange hilsner ei som veit litt om det å bo på og drive gård, og at mord på mennesker svært sjelden er en del av dagliglivet på en gård!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan være enig i at det de færreste dreper hverandre på gårder, men det var da ikke det jeg mente heller. At det ofte oppstår konflikter på gårder kan vel ingen bestride. Dette gjelder f.eks i forhold til overdragelse av gården, i forhold til arbeidsoppgaver, familiekonflikter m.m.

"Bondekona"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...