Gjest Taxi Skrevet 31. august 2006 #1 Skrevet 31. august 2006 Jeg fikk resept på Voltaren mot senebetennelse av legen, men da jeg kom til apoteket hadde de ikke Voltaren inne. Jeg fikk i steden noe som heter Diclofenac ratiopharm som skulle være akkurat det samme, bare med et annet navn sa de. Jeg leser på pakningsvedlegget, og leser: bruksområder: brukes i behandling av leddgikt, bekhtevers sykdom, slitasjegikt. Jeg har jo kun senebetennelse... er dette riktig preparat for meg?
ashera Skrevet 31. august 2006 #2 Skrevet 31. august 2006 Stemmer. Diclofenac natrium er virkestoffet i Voltaren, og det du har fått er et synonympreparat/identisk preparat. Dette virker betennelsesdempende og smertestillende, og hovedbruken er det du beskriver, men det brukes også ved senebetennelser, underlivssmerter osv. Hvis du har fått foreskrevet Voltaren av legen, og fått Diclofenac Ratiopharm (Ratiopharm er merket) på apoteket, kan du ta det helt med ro. Det er akkurat det samme.
Gjest Taxi Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 ok takk. bare et spørsmål til, kan det tas på tom mage?
Ginen Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Jada. Det høres også om som om dette kan være rikttig medisin for deg mtp det jeg har lært på skole og sånn.
ashera Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 ok takk. bare et spørsmål til, kan det tas på tom mage? ← Les pakningsvedlegget. Står det ikke noe annet, kan det tas både på tom og full mage.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Etter å ha brukt voltaren mye vil jeg anbefale deg å spise før du tar tablett. Desse tablettene kan fort gjøre det slik at du får magekatarr, spiserørskatarr osv, så spis godt, gjerne grovt og/eller youghurt før du tar dem. Det er sterke tabletter for magen.
Gjest Gjest1 Skrevet 31. august 2006 #7 Skrevet 31. august 2006 Da jeg gikk på Voltaren for leddgikt fikk jeg streng beskjed om å spise før jeg tok de. Pillene er ikke helt kurante for magen. Nå får jeg ikke gå på de, fordi jeg tar andre medisiner som i seg selv skaper økt risiko for magesår og økt blødningstendens
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå