Gå til innhold

Forandre sidetall i word

Pi@

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ha forandra sidetallene i et worddokument. De første 7 sidene skal ikke ha noe sidetall og så skal det stå side 3 på side 8. Litt vanskelig å forklare :sjenert:. Er det mulig å få til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Joda, fullt mulig. Men noe knotete å forklare, men skal forsøke ;) (Er ikke sikkert dette er den enkleste måten å gjøre det på, men det skal fungere i hvert fall...)

Først må du legge inn en section break mellom de sidene der du ikke skal ha sidenummerering og der du skal det. Regner med du skal ha nummereringen nede i footer...

Når du har lagt inn en section break vil det stå "same as previous" over footer. Du får opp en verktøy linje for footer når den er aktiv. Trykk på knappen for "same as previous" Da vil footer og header for første og siste del av dokumentet oppføre seg forskjellig og du kan legge sidenummerering kun i den siste delen.

Når du legger inn sidenummereringen har du også et valg for "format page number", der kan du velge hvordan nummereringen skal være og hviket tall den skal begynne på.

Håper du skjønte no.. :) Dette er engelsk word da, men regner med at det ikke oppfører seg så ulikt hvis du har norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velg nedtrekksmenyen insert og valget break. I nederste delen av dialogboksen som kommer da kan du velge ulike typer section break. Du kan bruke typen for neste side :)

Endret av jente 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pi@: vet ikke om det hjelper, men;

jeg har også engelsk word, og break er helt øverst på insert-menyen.

hva er øverst i din sett inn-meny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På norsk blir det "Sett inn" -> Skift -> Neste side (under inndelingsskift). Gå deretter inn på vis -> topptekst og bunntekst. "Samme som forrige"-knappen er den fjerde fra høyre (utenom lukk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk abelille for den norske forklaringen, men jeg får fortsatt ikke til å sette det sidetallet jeg vil på den sida jeg vil. ÅÅÅÅ orker ikke så mye styr bare for noen sidetall, skal levere masteren i morra :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver:

Jeg skulle ha forandra sidetallene i et worddokument. De første 7 sidene skal ikke ha noe sidetall og så skal det stå side 3 på side 8. Litt vanskelig å forklare sjenert.gif. Er det mulig å få til dette?

dette ville jeg gjort.

Jeg ville skrevet ut først siden 1-7 KUN.

så ville jeg fjernet side 1-5 og satt inn sidetall

side 1 er da egentlig-side-seks

side 2 er egentlig-side-sju

derav blir side 3 egentlig-side-åtte

skriv ut!

Kast side seks og sju med sidetall, Sett det hele i hop.. Og voila. slik fikser amatører det :ler:

Endret av Mirage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Hvis jeg skulle hatt det som utskrift hadde jeg gjort det slik, men jeg skal konvertere det til pdf-fil og levere elektronisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da... Skriv ut det vi har gjort her og prøv å følge det punkt for punkt. Det er ikke umulig å få til... Lover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...