Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #21 Skrevet 31. august 2006 Jeg har ikke barn selv, men hvor ofte bør barn (under 12-14) dusje? ← Jeg synes 2. hver dag er passe, i tillegg til ved behov.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #22 Skrevet 31. august 2006 Jeg lærte det seint, eller av en eller annen merkelig grunn venta jeg på at mamma og pappa skulle be meg dusje. Kanskje litt fordi de var opptatt av at man ikke dusjet for OFTE også Jeg ville prøvd å la ungen bestemme selv, men sagt fra/bedt han/henne dusje om det gikk skeis eller jeg syntes det ble pinlig sjelden. Ellers kunne man jo tatt en prat om det, at nå kommer jeg ikke til å mase mer på deg om dusjing, det får du bestemme selv, men du bør sikkert dusje annenhver dag og oftere om du har trent eller det er varmt osv.
Lykkelig eks-frue Skrevet 31. august 2006 #23 Skrevet 31. august 2006 Her finner de det stort sett ut selv, de er 4 og 7. De føler seg svette noen ganger og da vil de bade. Og etter treninger og kamper vil den eldste alltid i dusjen.
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #24 Skrevet 1. september 2006 Da jeg var liten var det dusjedag på lørdag (!). Da jeg begynte på skolen, hadde vi gym og svømming, og da naturligvis dusjing etterpå. Da ble det dusjing minimum annenhver dag, også helgene, og etter det var det ikke snakk om å gå tilbake til 1 gang i uka. Så jeg har styrt det selv siden barneskolen en gang. (vi byttet underbukser hver lørdag også, fatter ikke hvordan det gikk an nå.. idag orker jeg ikke ha på samme underbukse 2 dager engang. Foreldrene våre sa vi var veldig flinke til å dusje oss selv da vi var unge tenåringer, og de dusjer oftere selv også nå. De ble også lært opp til dusj og underbukseskift 1 gang i uka som barn)
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #25 Skrevet 1. september 2006 Jeg lærte det godt oppi 20-åra. Dusjet fra tid til anne før, men ordentlig hygiene lærte jeg først da jeg flytta hjemmefra og studerte.
Twigi Skrevet 1. september 2006 #26 Skrevet 1. september 2006 Alt for mange gutter (etter min erfaring) trenger hjelp til å forstå at de er i puberteten, at de lukter og at de må bruke såpe og shampoo. Og ja, det er foreldrenes ansvar å si fra, jeg møter mange tenåringsgutter i min jobb som stinker, og det er ikke hyggelig å måtte si fra.
Gjest Gjest Skrevet 2. september 2006 #27 Skrevet 2. september 2006 Litt på sidelinjen men jeg syns den er litt søt: Gutten min på 9 har begynt å få antydning til svettlukt under armene etter trening. Stolt som en hane brettet han opp armene og fortalte det til meg. Jeg forklarte han at da måtte han være nøye med å vaske seg under armene når han dusjet. Hadde fortalt han flere ganger om hvordan kroppen til gutter og jenter utvikler seg etterhvert som de blir eldre og trodde han hadde begynt å forstå dette. Jeg ble derfor temmelig paff da han forundret kommenterte "Å jeg som trodde jeg måtte få mensen før jeg fikk svettlukt under armene!". Husmusa
Gjest Gjesta Skrevet 2. september 2006 #28 Skrevet 2. september 2006 Litt på sidelinjen men jeg syns den er litt søt: Gutten min på 9 har begynt å få antydning til svettlukt under armene etter trening. Stolt som en hane brettet han opp armene og fortalte det til meg. Jeg forklarte han at da måtte han være nøye med å vaske seg under armene når han dusjet. Hadde fortalt han flere ganger om hvordan kroppen til gutter og jenter utvikler seg etterhvert som de blir eldre og trodde han hadde begynt å forstå dette. Jeg ble derfor temmelig paff da han forundret kommenterte "Å jeg som trodde jeg måtte få mensen før jeg fikk svettlukt under armene!". Husmusa ←
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå