Gå til innhold

bricanyl = hjerteproblemer ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

hæ ?

noen som har info om dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvor har du hørt det, da? Jeg har bare hørt at man skal være forsiktig medisinen dersom man har høyt blodtrykk/og eller hjerteproblemer fra før. Man får ikke hjerteproblemer av Bricanyl! Sikker på at du ikke har hørt feil, da? Noen får nemlig litt hjerteBANK umiddelbart etter inntak, men det er jo noe helt annet enn hjertePROBLEMER.

Endret av hera
Skrevet

Jeg har alltid fått litt gallopperende hjertebank av bricanyl, det kjennes ut som hjertet skal hoppe ut av brystet på meg. Men det er bare en bivirkning, og det kvalifiserer vel neppe som hjerteproblem. Har brukt den i flere år, litt fram og tilbake, og har aldri hørt fra legen min at man kan få hjerteproblemer av den.

Skrevet

Dette er bare en bivirkning som kan oppstå..

Det finnes to reseptorer som heter b1 og b2. b2 finnes i lungene og b1 i hjertet.

Bricanyl inneholder signalstoff som skal virke på b2 i lungene for å utvide dem, men det som kan skje er at signalstoff virker litt på b1 i hjertet og dermed oppleves hjertebank.. enkelt fortalt :) ikke farlig!

Skrevet

var det jeg mente jeg og men leste såvidt i en tråd her at det kunne føre til hjertefeil, derfor skvatt jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...