Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på studietur til York senere i høst, og selv om vi har en del opplegg har vi også en god del fritid. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen tips om hva man absolutt bør prøve å få med seg, når man er der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på studietur i York for 7 år siden og hadde det veldig fint til tross for at det var november/desember og utrolig ufyselig vær.. York er en utrolig hyggelig by med små, trange gater og mye atmosfære. Vi gikk faktisk på kveldsmesse i York Minster den første søndagen i advent og vi var enige om at det var veldig stemningsfullt og flott selv om ingen av oss er kirkegjengere til vanlig. Man kan gå på den gamle bymuren og se på byen, det er en fin tur. Dessuten er det et utkikkspunkt som også er verdt å besøke. Ellers må du spise fudge fra et av byens fudge "bakerier", og nyte stemningen i en by med mye historie. Byen har også fine shoppingmuligheter hvis det skulle friste.

Skal du gå på The Norwegian Study Centre forresten? Det gjorde jeg når jeg var der, og vi bodde på campus på universitetet der. Det var et fint opphold!

Gjest Gjest_Merethe_81_*
Skrevet

Å, du er vel heldig! York er en fantastisk søt og sjarmerende by!

Byen har masse smågater som er verdt ett besøk!

Hiv deg gjerne med på en av de mange "ghost-trip"ene som arrangeres av studenter e.l! Er facinerende :)

Skrevet
Skal du gå på The Norwegian Study Centre forresten? Det gjorde jeg når jeg var der, og vi bodde på campus på universitetet der. Det var et fint opphold!

Jeg vet ikke helt hvor vi skal overnatte enda, for vi har ikke fått all informasjonen om turen.

Tusen takk for tips, det høres spennede ut. Gleder meg veldig.

Tar gjerne imot flere tips om det er noen som har det, vil prøve å mest mulig ut av oppholdet mitt der. :)

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Er veldig enig i alt det som allerede er sagt, du er kjempeheldig som skal reise til York! Jeg har og vært på studietur der, og det endte opp med at jeg ble så betatt av byen at jeg reiste tilbake for å bo og studere engelsk der. Har bare gode minner fra tiden min i York, det er en utrolig flott by som har masse interessant historie og mye spennende å by på.

Vil absolutt anbefale å ta en tur på muren, og å besøke the Minster som er tidligere nevnt. Og så må du bare stikke innom Little Betty's, en kafè som ligger i Stonegate, det er utrolig sjarmerende og gammeldags der og de har fantasisk gode scones og te. Wildes Winebar er også et kjempefint sted å spise, billig og veldig god mat, og koselig til tusen. Ligger i Swinegate og kan være litt kronglete å finne, men er absolutt verdt det.

Ellers synes jeg det er fint å bare spasere litt rundt i alle de trange gatene, og det er masse bra butikker hvis du liker å handle. Hvis du har muligheten til å få med deg en guidet rundtur i byen ville jeg gjort det, byens historie er veldig spennende.

Håper du du får et fint opphold i York! :)

Skrevet

Togstasjonen ligger nær sentrum, så hvis du skulle ønske det kan du dra på utflukter til Leeds, Manchester, Scarborough, Liverpool ... eller tja hvor du måtte ønske..

Skrevet

Tusen takk for tips. The dungeon så artig ut, vet ikke om jeg våger men. :redd:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...