Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 jeg strøyk igjen på eksamen på høyskolenivå. Det er bare ett av mange fag. Men problemet er at jeg strøyk på den vanlige eksamenen, og så har jeg strøket begge gangene jeg har konta. Jeg får ikke vitnemål før alle fagene er bestått, men jeg får ikke ta eksamen mer enn totalt tre ganger. Går det an å søke spesielt om å få konte ennå en gang for å bli ferdig, eller????Er det andre som har vært borti det samme?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Det går an å søke om å ta eksamen 4.gang. Stryker du igjen må du ta faget på nytt på en annen høgskole.
Gjest Naria Skrevet 30. august 2006 #3 Skrevet 30. august 2006 Er det ikke slik at du kan søke om å få gå opp til eksamen for fjerde gang, men at du da må gjøre det på en annen høgskole enn den du går på?
Gjest Naria Skrevet 30. august 2006 #4 Skrevet 30. august 2006 OK, ser at gjesten over meg har mer peiling. Viste det var noe i den duren.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 30. august 2006 #5 Skrevet 30. august 2006 Betyr det at jeg kanskje kan konte en gang til på min høyskole, men etter den 4 gangen må et annet sted? Eller mente du at det 4.forsøket må foregå på en annen skole? Søren at jeg ikke tok vare på eksamensreglementet fra skolen. Eller er det et felles reglement som gjelder for alle høyskoler?
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #6 Skrevet 30. august 2006 Betyr det at jeg kanskje kan konte en gang til på min høyskole, men etter den 4 gangen må et annet sted? Eller mente du at det 4.forsøket må foregå på en annen skole? Søren at jeg ikke tok vare på eksamensreglementet fra skolen. Eller er det et felles reglement som gjelder for alle høyskoler? ← Ja du kan søke om å få konte 4.gangen på høyskolen din. Stryker du på 4.gangen, må du ta faget på nytt på en annen skole. Er iallefall slik på høgskolen i Oslo.
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #7 Skrevet 30. august 2006 Men i alle da. Konte fire ganger? Du må nok ta opp faget på en annen høgskole i følge reglene på den skolen jeg gikk på.
Gjest Naria Skrevet 30. august 2006 #8 Skrevet 30. august 2006 Søren at jeg ikke tok vare på eksamensreglementet fra skolen. Eller er det et felles reglement som gjelder for alle høyskoler? ← Det burde ikke være det største problemet i verden å få tak i et nytt eksamensregelverk da. Evt snakke med en rådgiver på skolen din.
Gjest gjesta Skrevet 30. august 2006 #9 Skrevet 30. august 2006 Jeg får ikke vitnemål før alle fagene er bestått, men jeg får ikke ta eksamen mer enn totalt tre ganger. ← Du har sjekket at det er sånn? Var sånn på skolen min før, men ikke nå lenger.
Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #10 Skrevet 30. august 2006 Hva er hensikten med den 3-gangers regelen? På vår høgskole har de heldigvis tatt den regelen bort. Håper det ordner seg for deg, trådstarter!
Gjest Gjest_nybruker_* Skrevet 6. september 2006 #11 Skrevet 6. september 2006 jeg strøyk igjen på eksamen på høyskolenivå. Det er bare ett av mange fag. Men problemet er at jeg strøyk på den vanlige eksamenen, og så har jeg strøket begge gangene jeg har konta. Jeg får ikke vitnemål før alle fagene er bestått, men jeg får ikke ta eksamen mer enn totalt tre ganger. Går det an å søke spesielt om å få konte ennå en gang for å bli ferdig, eller????Er det andre som har vært borti det samme? ← Ja det går an, bare send et brev så vurdere de det derfra. Jeg gjorde det samme. lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #12 Skrevet 7. september 2006 Men om man har strøket 3 ganger har man kanskje ikke noe med den utdannelsen å gjøre???
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2006 #13 Skrevet 7. september 2006 Skriv en søknad, og lever den til studiekonsulenten din eller kontorsjefen på instituttet. Søknaden din vil nok bli drøftet av en gruppe av både administrativt ansatte, faglige ansatte, samt studentrepresentanter. Dersom du begynner å bli ferdig med utdannelsen din, så er det større sannsynlighet for at du får gå opp for 4.de gang enn om du er på starten av utdannelsen din. Dersom du er på starten av utdannelsen, så tenker de ofte som gjesten over her, nemlig at da har du ikke noe på den utdannelsen å gjøre. Men hvis du er på slutten, og de ser at resten av utdannelsen har gått fint, så er det lettere å få dispensasjon.
Gjest Gjest Skrevet 8. september 2006 #14 Skrevet 8. september 2006 Men om man har strøket 3 ganger har man kanskje ikke noe med den utdannelsen å gjøre??? ← Det kommer jo an på hvilken eksamen det er snakk om. Ved eksamen for å bli statsautorisert revisor feks er det 85% (!) stryk, og da synes jeg ikke det er underlig hvis enkelte stryker mange ganger. Men hvis det bare er snakk om en vanlig eksamen på lavere grad er jeg vel enig at man kanskje bør vurdere om man vil klarer resten av studiet. Men så er det jo gjerne slik i bachelorgradene at man har en del fag som ikke er relevante for senere yrke. Selv om man stryker i et fag kan man fint være dyktig utøver av det yrket man utdanner seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå