Gå til innhold

Vogn


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å nærme seg litt for de fleste av oss.

Jeg har fått unna bryllupet, byttet brukernavn, og begynt å tenke på at vi må handle inn ting til babyen!

Og så var det dette med vogn...

Jeg tror jeg nesten ønsker meg markedets største og tyngste vogn, Simo Duo.

Problemet er at vi bor i 3. etg uten heis, og jeg må klare å bære både baby og bag opp alene.

Dessuten har vi liten bil, så størrelse på sammenslått vogn + bag har ganske MYE å si.

Derfor lurer jeg jo litt... Hva har dere andre tenkt/valgt, og hvorfor?

Hvilke kriterier valgte dere ut ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt Emmaljunga Duo Edge.

Noen av grunnene var at

- vi syntes den virket så solid og stabil i forhold til mange andre vogner i den butikken (de hadde ikke simo da)

- den hadde en del gode løsninger, bl.a.:

lett å ta av og på bag'en,

lufting i bunnen,

stor bag (greit når det er vinterbarn. søstera mi hadde oktoberbarn, og kjøpte simo, men ho fikk ikke brukt voksiposen i den, det ble så trangt),

integrert myggnetting,

og ikke minst, vugge-meier under bagen.

- likte designet

- vendbart teleskophåndtak

+ sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farta

Vi tenkte ikke noe særlig på størrelse og tyngde, da vi har stor bil, og bor i eget hus med inngang fra bakkeplan.

Lykke til med valg av vogn!

post-5410-1157013120.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin vogn, Seterjenta, og mye gode argumenter for å velge den!

Kommer nok til å se på denne, men alt må jo testes mot bilen vår! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å kjøpe teutonia mistral, men ikke helt sikre enda..

Vil vertfall kjøpe en vi kan bruke helt til ungen ikke trenger vogn lengre. :)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Bugaboo Cameleon

- Vogna er lett

- designet er flott

- sportsvogndelen er ergometisk bra!

- bagen er stor

- Lett å trille

- Sportsdelen kan snus

En herlig vogn!

En Simo Duo i 3. etasje uten heis hadde jeg ikke valgt!

...ikke om jeg hadde bodd i 1 etg heller, men jeg har vært eier av Simo kombi (monster truck) så av de erfaringer jeg har gjort er den ikke aktuell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Bugaboo Cameleon

- Vogna er lett

- designet er flott

- sportsvogndelen er ergometisk bra!

- bagen er stor

- Lett å trille

- Sportsdelen kan snus

En herlig vogn!

En Simo Duo i 3. etasje uten heis hadde jeg ikke valgt!

...ikke om jeg hadde bodd i 1 etg heller, men jeg har vært eier av Simo kombi (monster truck) så av de erfaringer jeg har gjort er den ikke aktuell.

Hi, hi... Forsøkte å løfte på bagen til en brio duo igår. Den var hvertfall altfor tung for meg. (I tillegg kommer vi aldri til å klare å få understellet på en så stor vogn inn i bilen.)

Så nå er det vel følgende vogner som vurderes:

Teutonia Mistral

Teutonia Rocky

Quinny Speedy SX

Bugaboo (Vi har ikke sett på denne ennå, men har hørt den kan passe oss veldig bra.)

Av disse liker nok jeg Teutoniaene best, men det er jo mye et plasspørmål. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har sett på det meste, men etter å ha sett og prøvd Bugaboo er jeg og mannen ikke i tvil!

Se demofilm av Bugaboo på www.bugaboo.com.

Du kan se vognen på Fru Lyng også. Vi var der å prøvde den, og den er så lett og god å trille samtidig som den er stødig og har god plass i bagen. Vognen er også liten sammenlagt. Du kan også bytte trekk på den. Den er veldig dyr, men vi bestiller den fra Nederland.

Det er ikke lett å finne frem i vognjungelen, men dra ut på butikker og prøvd dere frem så finner dere nok en som passer dere :)

Jeg fikk et overveldende Bugaboo flertall når jeg spurte meg rundt etter hvilken vogn jeg bør velge av de som kan og vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har valgt Emmaljunga Duo Edge.

Noen av grunnene var at

- vi syntes den virket så solid og stabil i forhold til mange andre vogner i den butikken (de hadde ikke simo da)

- den hadde en del gode løsninger, bl.a.:

lett å ta av og på bag'en,

lufting i bunnen,

stor bag (greit når det er vinterbarn. søstera mi hadde oktoberbarn, og kjøpte simo, men ho fikk ikke brukt voksiposen i den, det ble så trangt),

integrert myggnetting,

og ikke minst, vugge-meier under bagen.

- likte designet

- vendbart teleskophåndtak

+ sikkert flere ting jeg ikke kommer på i farta

Vi tenkte ikke noe særlig på størrelse og tyngde, da vi har stor bil, og bor i eget hus med inngang fra bakkeplan.

Lykke til med valg av vogn!

Samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Synes emaljunga sin duo edge ser bra ut da, men d er jo ennå tidlig og så skal jo mannen ha et ord med i laget..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare snusa så vidt på vogn jeg, men det er altfor mye å velge mellom :sjenert: Synes også den emmaljunga - vogna var fin, var liksom den første jeg falt for, men den er jo så h***** dyr! Får jo en ny vogn av annen type for det en 3 år gammel Emmaljunga koster.

Vi får se, blir nok ikke noe handel på ei stund enda, tidligst etter UL vil jeg tro :) Jeg har iallefall lyst på helt sort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Vi tror vi har bestemt oss for Emmaljunga, men usikker på om vi skal ha en City Cross med City Bag eller en Duo Edge. Liker bagen best på Edge'n, og sportsdelen best på Crossen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...