Gå til innhold

Hjemmeløs Pus uforskammet.

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pusi_*
Skrevet

Hei.

Vi har allerede en pus på ca. 5 år gammel. Hun heter Sofie og elsker hjemmet sitt. Igår fikk vi vite om en annen pus som var helt alene på togstasjonen. Vi hadde ikke hjerte til å la henne gå rundt der alene og tok hun med oss hjem. Nå har vi funnet ut at hun er antagligvis gravid. Hun virker veldig husvant. Hun vet at på kjøkkenet er det mat, hvordan bruke kattekasse og koser/ligger gjerne på fanget. Det som er problemet er at hun (den hjemmeløse) er skarp mot Sofie. Vi trodde Sofie ville fly rett på den nye. Men hun er usedvanlig nygjerrig og vil egentlig bare hilse. Den nye freser og knurrer bare hun nærmer seg. Maken til uforskammet. :frustrert: er det noen som har noen råd til hvordan vi skal få den nye til å godta Sofie? Hun skal til dyrlegen idag for sjekk av hele pusen. Vi vet jo ikke hvordan det går med babyene eller resten av katten. Men mitt store mareritt er at Sofie skal stikke av og aldri komme tilbake.

Hjeeelp... Denne hjemmeløse kosepusen har tatt med seg mye trøbbel.

Videoannonse
Annonse
Gjest Pusemamma
Skrevet

Hun er nok ikke uforskammet. Det er vanlig med dyr at de vil snuse. Skal prøve og hevde seg overfor din pus. Det har med hiarki og gjør. Fresing og knurring blant katter er helt vanlig. Jeg fikk en kattungen i helja og har en 3 år gammel pus fra før. Det har vært mye fresing og brumming hos meg. Kan være hun aksepterer den etter hvert men husk, den nye katten er en inntrenger og at det kan blir slåssing må en regne med. Hos oss er ting blitt roligere.

Lykke til med Hjemløse :tommelsmil:

Skrevet

bruk tid på å la pusene bli kjent med hverandre, til slutt vil de mer eller mindre godta hverandre :)

Skrevet

Helt normal puseoppførsel. Gi dem litt tid, så går det seg nok til. :)

Gjest Gjest_pusi_*
Skrevet

takker for svar. hun har endel uvaner også. tok henne nå netopp ved at hun lå oppå kjøkkenbordet. makan. he he. gruergleder meg til dyrlegen. håper noen savner henne. Er ikke ønskelig å ha disse kattungene her. med så store vanskligheter med å få gitt de bort.

Skrevet

Jeg bare lurer, VET du at dette er en hjemløs katt eller er det bare noe du TROR? For mange katter er svært utspekulerte og har lite imot å være med andre hjem for mat og kos! Reagerer nemlig siden du sier den er både husvant og kontaktsøkende.

Skrevet

Så sant. Alle løse katter er ikke hjemløse. Har opplevd nok av katteeire som har vært bekymret fordi katten har vært lenge borte, og så er det noen som har tatt den inn og gitt den mat. Og det er alltid moro med litt ny mat og ny oppmerksomhet. ;)

Skrevet

Jeg ville hengt opp plakater i området hvor dere fant den med bilde og info om katten for å se om det er noen som savner pusen sin. Om den er hjemløs er det flott av dere å hjelpe den. ;)

Har dere sjekket den for tattoo, id-chip?

Gjest Gjest_pusi_*
Skrevet

beklager at jeg ikke har fått svart før nå. Pusen ble dratt til dyrlegen. Vi sjekket for sykdommer og om hun hadde noen chip i nakken eller tatto i øret. Ingenting. Vi fikk også vite at kattungene kommer om 1 uke + -. Vi har også hengt opp mange plakater i nærområdet og satt inn annonse i avisen. Det som viser seg i ettertid er at denne pusen er en som liker å farte... hun har vært inne i mange hjem i nærområdet og har også lagt ifra seg 1 kull i et annet hjem. Vi har nå bestemt oss for å sterilisere henne og se om hun kanskje slår seg til ro her hos oss. håper indelig at vi får til å gi bort kattungene ellers må de nok til dyrlegen å taes livet av. Noe som er uendelig trist.

Satser på det beste =)

Takker for alle svar

Skrevet

Ta en telefon til dyrebeskyttelsen. Fortell dem at dere har tatt inn en hjemløs katt som venter kattunger. Kanskje dere kan levere inn kattungene hos de, når de er store nok, dersom dere ikke finner nye hjem til de.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...