Gjest Gjest Skrevet 30. august 2006 #1 Skrevet 30. august 2006 Hva koster tannregulering sånn ca i disse dager? Kan det bli så mye som 10000 pr kjeve?
Gjest bente85 Skrevet 30. august 2006 #2 Skrevet 30. august 2006 Det får du vel vite om du kontakter dem som driver med dette, også?
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #3 Skrevet 31. august 2006 Det avhenger av hva som skal gjøres samt hvor alvorlig bittfeilen er. Trygdekontoret kan dekke noe. Det avhenger av hvor alvorlig bittfeilen er. Poden har tannregulering og den koster totalt ca 70.000. Trygdekontoret dekket 75% av dette.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #4 Skrevet 31. august 2006 Trygdekontoret dekker vel bare når du er under 18?
Gjest gjesta Skrevet 31. august 2006 #5 Skrevet 31. august 2006 Trygdekontoret dekker vel bare når du er under 18? ← De reglene har jeg faktisk ikke satt meg inn i siden poden er under 18 år. Vi betalte ca. 2.500 for forundersøkelsen. Da fant de ut hvilken behandling de ville foreta i forhold til bittfeilene. Fikk også vite prisen på behandlingen.
villemo69 Skrevet 31. august 2006 #6 Skrevet 31. august 2006 Dette er jeg ikke sikker på, men jeg tror trygdeetaten sponser uansett alder dersom det er en medisinsk årsak til reguleringen f.eks. kryssbitt el. Dersom det kun er av kosmetiske grunner må du nok ta hele regninga selv.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #8 Skrevet 31. august 2006 Dette er jeg ikke sikker på, men jeg tror trygdeetaten sponser uansett alder dersom det er en medisinsk årsak til reguleringen f.eks. kryssbitt el. Dersom det kun er av kosmetiske grunner må du nok ta hele regninga selv. ← Ja, dette stemmer.....har selv regulering (er 22) og trenger ikke betale noe selv.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #9 Skrevet 31. august 2006 Min datter (7 år) skal operere bort to tenner som kommer opp mellom fortennene sine. Den ene fortanna er i tillegg 180 grader vridd. Operasjonen med å ta ut de to overflødinge tennene skal hun få dekket helt, mens tannreguleringen har jeg fått hørt at vi bare får dekket 75 % av. Høres helt sprøtt ut. Noen med erfaring på det? KB
Gjest Bare innom Skrevet 31. august 2006 #10 Skrevet 31. august 2006 Min datter (7 år) skal operere bort to tenner som kommer opp mellom fortennene sine. Den ene fortanna er i tillegg 180 grader vridd. Operasjonen med å ta ut de to overflødinge tennene skal hun få dekket helt, mens tannreguleringen har jeg fått hørt at vi bare får dekket 75 % av. Høres helt sprøtt ut. Noen med erfaring på det? KB ← Vår datter får også dekket 75% av behandlingen, og vi er en av de heldige! Hele tannbehandlingen vil koste oss ca 7500 kroner for ca 2 års behandling + rundt 1 år med etterbehandling. Tannstillingsfeilen/bittfeilen skal visst være av "invalidiserende art" for å få hele behandlingen dekket av trygdekontoret. Ellers må en egenandel påregnes.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #11 Skrevet 31. august 2006 Lurer på hva som ligger i "invalidiserende art". KB
Gjest Bare innom Skrevet 31. august 2006 #12 Skrevet 31. august 2006 Lurer på hva som ligger i "invalidiserende art". KB ← Invalidiserende art er vel når de ikke klarer å spise/tygge. Leppe og ganespalte (hareskår), samt store kjeveproblemer er så vidt jeg vet de eneste tilfellene der en får dekket hele behandlingen. Ellers får en dekket 40-75% av et satt maksbeløp.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #13 Skrevet 31. august 2006 Noen som har fått dekket deler av utgifter til regulering på grunn av trangstilling i kjeven?
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #14 Skrevet 31. august 2006 Noen som har fått dekket deler av utgifter til regulering på grunn av trangstilling i kjeven? ← Hva mener du med trangstilling i kjeven? Er dette plassmangel slik at du må trekke tenner for så å regulere resten på plass? I så fall er dette vanligvis noe en kan få dekket deler av så lenge en er under 18 år.
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #15 Skrevet 31. august 2006 Det avhenger av hva som skal gjøres samt hvor alvorlig bittfeilen er. Trygdekontoret kan dekke noe. Det avhenger av hvor alvorlig bittfeilen er. Poden har tannregulering og den koster totalt ca 70.000. Trygdekontoret dekket 75% av dette. ← Oh shit Jeg må visst selge leilighet hvis jeg skal kunne fikse tenna mine med skjult regulering...
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2006 #16 Skrevet 31. august 2006 Hva mener du med trangstilling i kjeven? Er dette plassmangel slik at du må trekke tenner for så å regulere resten på plass? I så fall er dette vanligvis noe en kan få dekket deler av så lenge en er under 18 år. ← Jepp, det er det jeg mener ja. Må visstnok kvitte meg med to jeksler for å få plass til resten. Får man dekket noe av dette når man er over 18?
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #17 Skrevet 1. september 2006 Jenta vår er både ulykke og uføreforsikret. Har noen hørt om at man kan få dekket medfødte tannproblemer gjennom forsikringsselskap? KB
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2006 #18 Skrevet 1. september 2006 Jepp, det er det jeg mener ja. Må visstnok kvitte meg med to jeksler for å få plass til resten. Får man dekket noe av dette når man er over 18? ← Vanligvis ikke, men vanligvis er ikke dette den dyreste behandlingen heller. Jeg fant denneartikkelen som gir en grei informasjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå