Gå til innhold

Flass

Gjest Gjest_Pia_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Jeg har en datter på 8 år som er veldig plaget med flass, det klør og er ubehagelig. Jeg har tatt noen kurer med fungoral, men det kommer fort tilbake igjen. Finnes det noe annet jeg kan bruke på henne, eventuelt en shampo som kan holde det i sjakk? Noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis flasset kommer av tørr hodebunn er head & shoulders å anbefale! Her i huset bruker alle kun den. Jeg og jentungen som har langt hår bruker balsam også, men passer på at balsamen ikke gnis inn i hodebunnen. Men om det er ordentlig, fet flass, har jeg ikke noen råd.. :roll:

Skrevet

Er det ordentlig fet type flass så kan du prøve Selukos. Den får du reseptfritt på apoteket. Det sies at en bør oppsøke lege når Fungoral ikke funker. Det gjorde jeg og fikk tips om Selukos. Den har hjulpet meg ganske bra.

Allikevel tror jeg det kan være en ide å høre med en lege/hudlege om det er seborreisk eksem datteren din har. Det er kronisk, men det er forebyggende midler mot det.

Hvis legen ikke er sikker, får dere nok henvisning til hudlege. Jeg fikk henvisning av min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...