Gå til innhold

Sleske-Giske freder egne automater


Donnie Darko

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor mange som har fått med seg dette. Jeg blir helt lamslått over frekkheten til Giske.

Argumentene for at det er så annerledes med Bingo-lokaler er helt tåpelig, for bingolokaler tiltrekkes sjelden av samfunnets økonomiske vinnere akkurat.

Denne saken gjelder kun seddelforbudet, men på TV gjaldt det fullstendig forbud.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1339658.ece

Giske freder egne automater

Kulturminister Trond Giske (a) forbyr bruk av pengesedler på spilleautomater fra 1. juli, men gjør unntak for bingoautomatene som gir Oslo Arbeiderparti millioninntekter.

Avgjørelsen om å frede de omstridte bingoautomatene fra seddelforbudet er tatt av den politiske ledelsen i Kultur- og kirkedepartementet, stikk i strid med Lotteritilsynets råd, skriver VG.

Innlegg endret, jmf reglene ang kopirett.

vimse-mod

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:overrasket: Erre mulig... ser de ikke at de skaper et smutthull, som noen kommer til å utnytte rimelig kjapt?

Det som er hårreisende her, er jo det at ape-partiet tjener fett på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! Er så lei politikere som bruker makten sin til å legge til rette for egne interesser. Eksemplene er jo mange :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har også noen utrolig tynne argumenter om at automater ikke trenger å forbys så lenge man bruker noen av auomatinntektene på avhengighetsbehandling. Jeg må innrømme at jeg har mista all respekt for Giske som Kulturminister - ganske trist fordi jeg trodde rød kulturpolitikk ville bli bedre enn blå, men dengang ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...