Gå til innhold

Lett mat


miesol

Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å arrangere litt bursdag for samboeren min på fredag - tenkte å be endel av hans/våre venner og lage litt mat før vi tar et vorspiel og en tur på byen kanskje..

Noen gode forslag til hva jeg kan lage? Helst noe relativt enkelt, som ikke tar mye tid å lage (kan heller ikke lage dagen i forveien for jeg har ikke noe sted å gjemme det, og jeg tenkte å overraske han litt). Er heller ikke noen superkokk :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

steik kjøttdeig med tacokrydder,legg dette i en ildfastform((flere former om det er mange gjester) knus nachochips og strø dette over, revet eller skivet ost over...gratiner i ovn. jeg syns dette er en lettvindt rett...server med salat og salsa/rømme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foreslår kjøttfondue. Er så koselig å sitte rundt matbordet mens gjestene plukker og velger hva de vil ha på spydene sine som de lager selv. Fondue er bra om man vil bruke tid på å nyte maten, herlig drikke og hyggelig selskap. Det eneste du trenger å forberede er å kutte opp kjøtt og grønnsaker i terninger, samt koke saus, poteter/ris/brød eller hva det måtte være du vil servere ved siden av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

raclette, sosialt og godt.

eller nachos; dekk langpanner med nachochips, ha over kjøttdeig med tacokrydder, mais og jalapenos, ost på toppen. rømme, salsa og guacamole til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...