Furstina Skrevet 29. august 2006 #1 Skrevet 29. august 2006 Jag är bara nyfiken och tekniskt intresserad. Är det någon som vet hur en stegräknare/skrittteller fungerar? Man fäster den vid bältet? och så registrerar den stegen men hur? Finns det någon "skakmätare" i den. Hur känslig är den?
Gjest Fantus Skrevet 29. august 2006 #2 Skrevet 29. august 2006 En skritt-teller er en liten elektronisk dings med en pendel inni. Når du tar en skritt vil skritt-telleren riste litt og pendelen vil svinge. Så viser telleverket hvor mange ganger pendelen har svingt. Derfor er det viktig å feste skritt-telleren i akkurat den retningen produsenten anbefaler (loddrett eller vannrett): Hvis ikke vil ikke pendelen svinge på riktig måte. Jeg pleier å feste min skritt-teller (en Silva Pedometer Plus) på sokken. Syns det er lettest å få den rett her. Men man kan like fint ha den i bukselinningen. Hvor følsom telleren er avhenger av produsent. Noen måler alle "gåskritt" men ikke "løpeskritt", noen teller alle typer skritt og noen har flere telleverk, både for "gåskritt" og "løpeskritt".
Mini_me Skrevet 29. august 2006 #3 Skrevet 29. august 2006 Jeg vil anbefale å kjøpe en skikkelig. jeg mistet min, og kjøpte en helt ubrukelig billig en. Den rister og hopper, og viser dermed helt feil. Nå skal den i søppelet.!!!
Furstina Skrevet 30. august 2006 Forfatter #4 Skrevet 30. august 2006 Tack för infon. Jag funderar på att köpa mig en (en riktigt bra då) tills efter födseln för att peppa mig själv lite till bra, långa promenader/trilleturer. Jag vet att jag tränar mer och bättre om jag har tider, sträckor och siffror att jämföra.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå