Gå til innhold

Hodepine og kaffe

Fremhevede innlegg

Skrevet

noen her som vet hvor lenge man går med hodepine når man bytter til koffeinfri kaffe ? Etter 10 år med bøtter koffeinholdig....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er veldig individuelt.... Jeg bruker én dag.

Skrevet

Jeg hadde "absistinenser" etter kaffe i flere uker da jeg kutta det ut. Aldri mer så regelmessig kaffe på meg! (en kaffe nå og da går imidlertid helt greit) :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Etter en perioden i studietida hvor jeg drakk store mengder kaffe, dro jeg på ferie og fikk utrolig hodepine. Jeg skjønte etter noen dager at det var koffeinabstinenser, da hodepinen forsvant som dugg for sola etter en kaffekopp. Jeg tror det varte maks ti dager.

Skrevet

For meg så varer hodepinen kun en dag! Men jeg savner kaffen og føler ikke at jeg våkner skikkelig uten så jeg har enda ikke klart å slutte. Men hva er vitsen egentlig? Kaffe er jo sunt og inneholder masse antioksidanter! :D

• 2 måneder senere...
Skrevet

Min erfaring er at både hjertebank og hodepine forsvinner når man går over til espressobasert kaffe. Det er på grunn av at koffeininnholde er mye mindre.

Har også hørt av flere at man kan få hodepine av å IKKE drikke kaffe som man er vant til. :)

Gjest Deception
Skrevet
Min erfaring er at både hjertebank og hodepine forsvinner når man går over til espressobasert kaffe. Det er på grunn av at koffeininnholde er mye mindre.

Endelig noen som er "enige" med meg. Jeg kan bøtte innpå espresso uten problemer, men får hjertebank, uro og vondt i magen både av pulverkaffe, traktekaffe og presskannekaffe. Traktekaffe er som gift for meg; en kopp, og det er ubehagelig i flere timer.

Ang. hodepine, vet jeg ikke, for jeg har motsatt erfaring. Kaffe tar bort hodepine. Men jeg drikker sjelden mer enn én kopp pr. dag.

Skrevet
Traktekaffe er som gift for meg; en kopp, og det er ubehagelig i flere timer.

Stemmer at traktekaffe kan føre til ubehag for mange, nemlig pga garvesyren. Det verste med tanke på garvesyre er jo kokekaffe, men det er jo ikke mange som serverer det nå mer.

Jeg fikk abstinenser i 1-2 uker etter jeg hadde drukket kaffe flere ganger daglig i flere år. Nå tar jeg en kaffe innimellom, men jeg er ikke avhengig av kaffe lenger. Tidligere var det slik at jeg ikke klarte å våkne opp uten en kaffe eller to... :overrasket:

Gjest Deception
Skrevet
Stemmer at traktekaffe kan føre til ubehag for mange, nemlig pga garvesyren. Det verste med tanke på garvesyre er jo kokekaffe, men det er jo ikke mange som serverer det nå mer.

Vel, det er ikke garvesyren som gir kaldsvette og hjertebank... ;) Men jeg er med på at det forårsaker mageproblemer.

Skrevet

Er det mer garvesyre i kokekaffe??

Jeg opplever det som motsatt: Vi koker kaffe, og jeg får ikke mageproblemer av det, men av traktekaffe, derimot! Da blir ikke magen mye glad...

Synes også at kokekaffe er fyldigere på smak, og at den ikke har den snerpende garvesyreopplevelsen som traktekaffe gir meg. Men dette har kanskje med renhold av kaffetraktere å gjøre? Mistenker at det finnes mange traktere der ute som aldri har sett et rensemiddel...

Ikke drikke kaffe = heidundrende hodepine. Har aldri prøvd å slutte med kaffe, så jeg vet ikke hvor lenge det vil vare. (Sluttet med sukker i teen for mange år siden, og hadde abstinenser i ca 2 uker. Drakk mye te på den tiden...)

Skrevet
noen her som vet hvor lenge man går med hodepine når man bytter til koffeinfri kaffe ? Etter 10 år med bøtter koffeinholdig....

jeg prøvde å bytte,men ga opp. Tok min morgenkaffe og gikk til byen. Ble brått rammet av skallebank. Trodde jeg klikka. Inn på nærmeste kafe og drakk to kopper vanligkaffe.

Nå legger jeg vekt på rett og lite kaffe. Traktekaffe pga der blir fettet liggende i filteret. passer på årene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...