Gå til innhold

STIPEND fra lånekassen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_debra_*
Skrevet

jeg har søkt om KUN stipend fra lånekassen. siden jeg ikke bor hjemme.

vil det da si at jeg får utbetalt 16 000 kr der 10 av de er stipend som jeg ikke trenger å betale tilbake og 6 av dem er lån, som jeg får omgjørt etter eksamen evnt.?

det var slike det var for 2 år sdien sist jeg hadde det.

er det sånn nå også.

finner liksom ikke noe konkret svar på nettsiden dems.

noen som har 100 prosent peiling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hele beløpet er lån helt til du har bestått eksamen, da blir den omgjort.

Skrevet

er reglene forandret? slik var det ikke før.

Skrevet

Ja, de ble forandret for et par år siden.

Skrevet

sikker på dette?når forandret de den reglen?

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Det du beskriver var en overgangsordning som de hadde for noen år siden. Nå er alt lån, og omgjøres til stipend når du har bestått eksamen.

Skrevet

Hvis du ikke tror meg så gå inn på www.lanekassen.no og les selv. Er ikke 100% sikker på når reglene ble forandret, men det er noen år siden. Så lenge jeg har vært student har reglene vært slik, og jeg er student på andre året.

Skrevet

men hvordan fungerer omgjøringen da? jeg har kun søkt stipend for høsten 2006. har kun en tentamen før jul og kanskje noen små tester. hovedeksamnene har jeg ikke før i mai. går på privatskole.

så gjelder eksamenen KUN den juletentamen da?

Skrevet

nei. går på privathøyskole. hudpleieakademiet for å være spesifikk

Skrevet

har vært inne å lest, men det sier meg ingenting. derfor jeg spør dere om dere forstår det.

Skrevet
men hvordan fungerer omgjøringen da? jeg har kun søkt stipend for høsten 2006. har kun en tentamen før jul og kanskje noen små tester. hovedeksamnene har jeg ikke før i mai. går på privatskole.

så gjelder eksamenen KUN den juletentamen da?

Det spiller ingen rolle når du har eksamen. Fra lånekassens sider (link over): Full omgjøring får du hvis du består så mange studiepoeng som du har fått støtte til å ta. Får du stipend til fulltidsutdanning betyr det at du må ta 30 studiepoeng per semester. Består du ikke alt får du bare gjort om til stipend så mye som du har bestått: Består du bare deler av utdanningen, vil du få delvis omgjøring.

Skrevet

det er deltidsutdanning. hvor finner jeg ut hvor mange studiepoeng jg har fått støtte til å ta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...