Gå til innhold

Nachos


Gjest jente30

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Legger tortillachips utover et stekebrett. Steker kjøttdeig, løk, hvitløk og chili sammen og har i tacokrydder og vann som det står på posen. Har over tortillachipsene. Oppå der drysser jeg hakket løk eller strimlet purre, hakkede tomater (uten frø), maiskorn, salsa og revet ost. Steker i ovnen til osten er smeltet. Pleier å servere med salat, guacamole og rømmedressing. Du kan gjerne ha andre ting oppå også, f.eks. bønnestuing og paprika, og du kan bruke kylling eller kyllingkjøttdeig istedet for kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lag chips. Et lag soyataco. Et lag mais. Et lag soyaost. Et lag chips. Et lag soyataco. Et lag mais. Et lag chips. Et lag soyaost.

Serveres med salat, soyarømme og gjerne mosa avocado.

Og der var vel min kulinariske sans ute av sekken. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pk nachoschips

300 g kjøttdeig av enten kylling, svin eller storfe

mild tacosaus

ost til å dekke formen

Legg nachoscipsen utover formen. Størrelsen på formen varierer fra halv ovnsbakke til 2/3 ovnsbakke.

Steik kjøttdeigen som til tacos, bare mindre vann.

Spre kjøttdeigen over chipsen, skvett på med litt tacosaus her og der, legg på ost, og steik øverst i ovnen i 5 minutter på 275 grader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager det enkelt med chips i bunnen av en form, så mye jeg vil ha. Så steker jeg kjøttdeig med tacokrydder i og legger det oppå chipsen. Revet ost på toppen. Så steker jeg det i ovnen til osten er gyllen.

Serveres med rømme og salsa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat

dekker langpanna med nachochips, har over enten kyllingkjøttdeig eller kyllingfilet stekt som man gjør når man lager taco, mais og jalapenos, og ost på toppen. har salsa, rømme og guacamole til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...