Gjest Gjesta Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Jeg har nikkel-allergi, og har oppdaga at det er nikkel i et av smykka mine på den harde måten... (Søren også, jeg liker virkelig det smykket.) Jeg klør som bare det, og har store, hovne utslett hele veien der kjedet har vært i kontakt med huden. Jeg lurer kort og godt på: Hva hjelper? Hva hjelper best mot kløen, og hva hjelper best mot selve utslettet?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #2 Skrevet 28. august 2006 Tar for gitt at du ikke bruker smykket lenger, og ber om akuttråd for de plagene du har nå. Har du xylocain, så vil det dempe kløingen. Ellers er vel en kald, våt klut det som hjelper deg best.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Tar for gitt at du ikke bruker smykket lenger← Det kan du være rimelig trygg på. Takk for råd, forresten. Jeg går fast på allergitabletter, så det vil dessverre ikke gjøre noe særlig fra eller til. Xylocain har jeg ikke hatt i hus på lenge, så det bør innkjøpes, ja. Ellers går jeg alltid med ei lita flaske Aloe Vera-gele i veska. Man vet aldri når en bukseknapp eller en malge kommer i nærkontakt med huden over litt for lang tid.
tuji Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Ellers er det jo greit å vite at alle smykker inneholder litt nikkel, også gullsmykker. Så hvis man er virkelig allergisk, er det bare titan du kan bruke.
Solskinn Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Er det veldig akutt kan du jo smøre på litt hydrokortison, fåes kjøpt på apoteket reseptfritt i mild versjon. Dette er noe man ikke bør bruke så mye av, men er det veldig akutt vil jeg anbefale det en gang i ny og ne. Ellers kan du jo prøve å ta på blank neglelakk på knapper som kommer inn på huden fra bukser ol om du reagerer på dette. Har hørt at det skal hjelpe dersom man er veldig allergisk.
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Ellers er det jo greit å vite at alle smykker inneholder litt nikkel, også gullsmykker. Så hvis man er virkelig allergisk, er det bare titan du kan bruke. ← Viktig poeng, tuji! Jeg har titanklokke, men "ekte" smykker går det som regel bra med. Ellers kan du jo prøve å ta på blank neglelakk på knapper som kommer inn på huden fra bukser ol om du reagerer på dette. Har hørt at det skal hjelpe dersom man er veldig allergisk. ← Det kan hjelpe, men det blir fort en falsk trygghet. Hvor mye lakk er det igjen etter ei runde i vaskemaskin? Se, det varierer veldig.
tuji Skrevet 29. august 2006 #8 Skrevet 29. august 2006 Du får begynne å bruke svære Bridget Jones-truser som rekker til midt på magen...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå