Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #1 Skrevet 28. august 2006 Hei! Jeg er ute å øker på jobber om dagen, og nesten alle de jeg virkelig kunne tenke meg krever "svært gode engelsk kunnskaper" Jeg snakker og skriver greit engelsk, men har ikke brukt det på mange år og føler meg generelt ukomfortabel med å snakke det. Tenkte jeg skulle prøve å lese noen engelke bøker. Noen som har noen gode bøker å anbefale?
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2006 #3 Skrevet 28. august 2006 Føler det samme som deg....men er vi jenter så dårlig som vi vil ha det til? Mens gutta skryter på seg engelsk-kunnskaper, blir de fleste jenter beskjeden med hensyn til sine engelsk-kunnskaper, særlig i jobbintervju. Jeg tok et engelsk-kurs på friundervisningen, hvor det i hovedsak var vektlagt det å kommunisere muntlig. Vi ble faktisk "tvunget" til å snakket engelsk med de andre på kurset. Ubehagelig til å begynne med, men så gikk det bedre etterhvert. Tror det er eneste måten å bli tryggere/bedre i engelsk er å praktisere...ikke bare lese bøker.
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2006 #4 Skrevet 29. august 2006 Det er helt sikkert noe i det du sier om at jenter er for besjedne. Og å praktiser engelsk har jeg ikke veldig stor mulighet til akkurat nå, siden omtrent ikke har noe "liv" utenom jobb og barn( hmmmdet må vi gjøre noe med..) Så å lese noen bøker for rett og slett å bli tryggere tror jeg vil hjelpe litt ihvertfall. Langhelg i London...hehe kanskje jeg skal høre med aetat
Gjest Gjest1 Skrevet 29. august 2006 #5 Skrevet 29. august 2006 Jeg har venner med engelsk som morsmål, så vi snakker engelsk sammen (veksler mellom norsk og engelsk). Fin trening for alle parter, man glemmer lett dagligtale når man bor i Norge (de) og jeg trenger øvelse. Jeg har avlagt eksamener i engelsk så høy man kan før uni./høyskole og har gode karakterer Kanskje prøve å snakke engelsk med venner (de må jo ikke ha det som morsmål, men være stødige i det). Engelsk bøker er nok heller ikke dumt. Jeg har alltid lest mye, og det har hjulpet meg i mange sammenhenger. Kanskje styre unna det mest lettlese, hva med noen klassikere på engelsk? Faglitteratur?
Gjest LilSweetie Skrevet 29. august 2006 #6 Skrevet 29. august 2006 Å alltid ha på engelsk tekst (evt ingen tekst) når du ser på DVD hjelper også litt synes jeg
Gjest Gjesta Skrevet 29. august 2006 #7 Skrevet 29. august 2006 Jeg har lest en del skjønnlitteratur på engelsk. John Grisham og lignende... Veldig greit med noen bøker som ikke er for tunge og som du har lyst til å lese. Ellers forsvinner motivasjonen fort. Men tipset med DVD er også bra. Lønner seg å høre det. For min egen del merker jeg at engelsken gjerne blir litt stotrete med en gang jeg skal snakke hvis det er lenge siden sist. Men går seg fort til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå