Gå til innhold

fått mage i uke 7!


Vedvik86

Anbefalte innlegg

Er nå i uke 7 og har litt problemer med å få på meg buksene.. Har alltid hatt LITT mage, men ikke noe å snakke om.. Nå har den blitt haid og mye rundere (før var den liksom litt overalt... Men herregud.. jeg er jo bare i 7. uke, så kan det virkelig være gravide-magen min som kommer til syne?? :overrasket: eller har jeg bare vært for slakk med treninga i ferien??

uff.. jeg er jo fulltidsstudent og skal ut i 20 ukers praksis og hadde syntes det ar greit om magen kunne la vente litt på seg..

Ikke missforstå altså.. jeg er overlykkelig over å være gravid og vil være stolt av magen hvert eneste sekund... men vil såååå gjerne fullføre dette året....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke du kan skylde på graviditeten i uke 7, nei........ Det er nok en flott sommer med lite aktivitet som har skylda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe på det... har begynnt å trene for fullt igjen nå.. så får håpe det gjør susen.. men syntes det er så rart at magen er så Hard!!! aldri vært sånn før... kan jeg være oppblåst pga graviditeten a?? kan ikke skjønne at jeg pluttselig skulle legge på meg nå... aldri gjort det før og heller aldri vært noe spesiellt påpasselig... hmmmm :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spør på apoteket får du effektiv hjelp mot oppblåst mage. Husker ikke navnet nå. Det tar ennå tid før babymagen kommer over skambeinet (ååh som jeg misliker det ordet...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du spør på apoteket får du effektiv hjelp mot oppblåst mage. Husker ikke navnet nå.  Det tar ennå tid før babymagen kommer over skambeinet (ååh som jeg misliker det ordet...)

Symfysen heter det......

Og på apoteket kan du kjøpe minifom hvis du er plaget med mye luft i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar... men hvordan vet jeg om jeg har luft i magen eller om jeg kun har blitt en anelse tjukk??? Har ikke lagt på meg noe og det er kun magen som har vokst...

Symfyse og skambein er to ord for samme sak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar... men hvordan vet jeg om jeg har luft i magen eller om jeg kun har blitt en anelse tjukk??? Har ikke lagt på meg noe og det er kun magen som har vokst...

Symfyse og skambein er to ord for samme sak....

Veit det med skambein, men det høres mye bedre ut med symfysen... :)

Har du luft i magen, kjenner du det når du går på do og slipper en fjert :) Eller en raaap. Gjør du det mer enn vanlig, har du også mere luft i mage/tarm enn hva som er normalt for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var masse oppblåst de første 9 ukene, og magen sto rett ut. I uke 10-11 måtte jeg begynne med gravidbukser, da kunne jeg ikke skjule magen lengre.

Jeg er høy og slank, så på meg vises det veldig tidlig. Dessuten ser det ut til at jeg bærer barna veldig langt "frem", kontra min venninne som bærer langt inn mot ryggen og nesten ikke har mage i 6.mnd...

Er det så viktig for praksisen din at magen ikke vises da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke viktig at magen ikke synes, men viktig at den ikke er i veien.... Jeg går 2. året på sykepleien og skal ha 20 ukers prakss på sykehus. praksis slutter 28 mars så har jo uansett mage da (menstermin 17.April).... men hadde håpet å sluppet det på første praksis nå før jul!!

menmen.. får vel bare trene som jeg normalt gjør og spise normalt sunt.... er ikke noe krise om jeg legger på meg, men er bare sååå upraktisk.... hmmmm..

får vente å se hvordan magen utvikler seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner.

Men når oppblåstheten gir seg, er det ikke sikkert at magen blir så stor fordet. Den kan vokse litt i starten, for så stangnere i noen uker og plutselig sprette ut.

Håper det går bra med deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Pondusa....

Eneste grunn til at jeg håper magen lar vente på seg er jo som sagt praktiske årsaker... Er overstolt over å være gravid... Gleder meg til å fortelle ALLE!! :)

Og gleder meg til det syns skikkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok skyldes graviditet ja.

Jeg hadde mage da - men de bestod av luft - og falt fort tilbake... Nå derimot er magen kommet 3 mnd etter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meredith

Jeg har vært veldig oppblåst og har problemer med å holde magen inne, og er bare litt på vei.. Er nok neppe gravididtetsmage så tidlig, men kan føles ubehagelig med de strammeste buksene jeg har merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk litt mage i uke 8. Det var nok mest at musklene i magen slappet av, den fikk liksom litt annen fasong. Jeg var ikke oppblåst. Det var ikke lett for andre å se, men jeg måtte tilpasse klesvalgene mine en del. Magen vokste sakte etter dette, og det var først rundt 16-18 uker at det ble en "ordentlig" gravidmage av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte begunne med mamma-klær i uke 8, og da ble jeg litt skremt, for jeg leste i bladet Gravid om ei som måtte gjøre det, og da viste det seg at hun ventet trillinger... Men hos meg var det ei, bare magen som kom tidlig. Dette stagnerte, og det tok ei god stund før jeg fikk skikkelig gravid-mage. Nå er jeg èn dag fra termin, men er ikke spesielt stor. Så om magen kommer tidlig til å begynne med eller ikke, trener ikke ha noe å si for hvor stor du blir heller.

Er det ditt første barn forresten? Magen kommer ofte tidligere om du har vært gravid tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ditt første barn forresten? Magen kommer ofte tidligere om du har vært gravid tidligere.

Er mitt første ja :) Så kan nok ikke skylde på det heller... tidligere kunne jeg holde inne magen,slik at den ble helt flat, men det kan jeg ikke lengre... :sur:

I det siste har jeg gått med løse stretch-bukser og lange topper... da går det helt greit og magen ser flat ut... men får slå meg til ro med den magen jeg har.. gleder meg jo over det som vokser inni magen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje lagt på meg i kilo enno, men har fått ein kledeleg liten bul nedst på magen, som synes gjennom trange klær. Eg er 11+5 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig oppblåst mage fra uke 6 og fram til ca. uke 10. Så ble den flat igjen, for så å vokse igjen nå i uke 15. Så det kan være oppblåsthet som gjør magen din stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...